עם מסירות של 23,927 רכבים חדשים בחודש מרץ האחרון, שוק הרכב הישראלי מסכם רבעון ראשון מוצלח במיוחד עם עלייה של 26.5% לעומת הרבעון הראשון אשתקד.
חודש פברואר האחרון סימן לנו על פתיחה חזקה, חודש מרץ שם את החותמת לרבעון ראשון מוצלח במיוחד ליבואני הרכב בישראל עם מסירות של 23,927 רכבים חדשים בחודש מרץ האחרון ו-72,392 רכבים חדשים (לא כולל מוניות) שנמסרו מתחילת השנה – עלייה של 26.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי שהחלה את השנה במגמה שלילית, סיימה חודש מוצלח עם מבצע "חבר" ורושמת החודש שיפור משמעותי עם מסירות של 9,257 רכבים חדשים מתחילת השנה והיא גם זו שמסרה הכי הרבה רכבים בחודש מרץ האחרון – 3,618 רכבים חדשים. זה אפשר ליונדאי לשמור על המקום הראשון למרות ירידה של 1.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך כאמור שיפור משמעותי לעומת ירידה של 16.8% שנרשמה בחודש פברואר.
טויוטה לא רק שומרת על המקום השני בטבלה עם מסירות של 8,074 רכבים חדשים ברבעון (2,700 במרץ) אלא ממשיכה את מגמת השיפור המטאורי לעומת השנה שעברה (גידול של 61.4%) ובמילה אחת – קורולה. המכונית הזו היא ללא ספק ביצת הזהב של טויוטה בישראל – 4,528 יחידות מהדגם נמסרו ברבעון הראשון של השנה והיא בדרך הבטוחה לתואר המכונית הנמכרת ביותר ב-2014.
קיה שבמקום השלישי, יציבה בצמרת עם מסירות של 7,051 רכבים חדשים מתחילת השנה (2,439 במרץ) ורושמת עלייה מכובדת ביותר של 31.2% לעומת הרבעון הראשון אשתקד. קיה ספורטאז' 2014 המחודש נחת לאחרונה עם מחיר אטרקטיבי וברמת אבזור תחרותית, מה שיאפשר לדגם להמשיך ולהשיג מכירות נאות.
מאזדה שחזרה השנה אל החמישייה הראשונה, תופסת את המקום הרביעי בטבלה עם מסירות של 5,972 רכבים חדשים ברבעון הראשון (1,590 במרץ) ועלייה מרשימה של 82.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זו גם השנה שבה למדו בדלק מוטורס שאי אפשר להסתמך תמיד על חברות הליסינג ומתחילת השנה, מאזדה קיימה כבר שני מבצעים רחבי היקף, האחד בתחילת השנה והשני (החודש) לטובת ארגון "חבר".
סוזוקי, בלי הרבה רעש וצלצולים, נהנית מקהל לקוחות נאמן ומסור שרוכש את הקרוסאובר/SX4 החדש בהמוניו (2,384 יחידות מדגם מתחילת השנה), מה שמאפשר לה לתפוס את המקום החמישי עם מסירות של 4,167 רכבים חדשים (1,355 במרץ). מחליפת האלטו, סוזוקי סלריו החדשה, תגיע רק בשנה הבאה.
בהפרש של 4 רכבים מסוזוקי נמצא את סקודה שרושמת שיפור מרשים של כ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם מסירות של כ-2,000 יחידות מהאוקטביה החדשה ברבעון הראשון, אין ספק שהאוקטביה החדשה ממשיכה להיות הקטר הצ'כי של סקודה בישראל.
שני המותגים במקומות השביעי והשמיני הם גם המותגים שרושמים את השיפור אולי המרשים ביותר לרבעון הראשון של השנה: שברולט עם עלייה של 156% ומיצובישי על עלייה של 303%. עבור שברולט, מי שאפשר את השיפור זה הטראקס החדש, שלמרות תג מחיר לא זול יחסית (לפני מבצעים, הטבות וכו') הפך ברבעון הראשון לקרוסאובר העירוני הנמכר ביותר עם 848 יחידות שנמסרו מהדגם, קצת יותר מהג'וק הנצחי של ניסאן (שבקרוב תשווק הגרסה המחודשת שלו). עבור מיצובישי? יש לה פשוט מה למכור. לפני הגעתם של האאוטלנדר החדש, הספייס סטאר ולאחרונה האטראז', למיצובישי היה צי רכבים מזדקן ולא אטרקטיבי מספיק מול המתחרים.
נציין גם את סובארו שבמקום ה-16 עם שיפור של 231% שכמו במקרה של מיצובישי, יפנאוטו יבואנית סובארו נאלצה "לבלות" את רוב 2013 ללא מכונית משפחתית בהיצע.
בשוק היוקרה, אודי ממשיכה להוביל ולהשתפר, ועם מסירות של 1,135 רכבים חדשים מתחילת השנה, היא לא רק רושמת גידול של 36% לעומת אשתקד, היא כבר מגרדת מלמטה כמה מותגים עממיים כגון פיג'ו (שממתינה בקוצר רוח ל-308 החדשה), פיאט וסיטרואן.
מרצדס עם מסירות של 6,92 רכבים ברבעון הראשון רושמת עלייה של 24%, ה-C קלאס החדשה שנחתה זה עתה, תוסיף לה עוד כמה מאות יחידות עד סוף השנה. ב.מ.וו לעומת זאת דורכת במקום עם מסירות של 550 רכבים חדשים, זאת למרות צי רכבים חדש ועם מגוון רחב של דגמים. לקסוס היא הרביעית מבין מותגי היוקרה עם מסירות של 343 רכבים חדשים מתחילת השנה, עלייה מרשימה של כ-96% לעומת אשתקד זאת גם בזכות צי דגמים שהתחדש לחלוטין במהלך השנה האחרונה, החל מה-LS ועד ל-CT200H לאחרונה. בעתיד הקרוב, לקסוס צפויה להתחזק בדגם חשוב – קרוסאובר קומפקטי שיוצג בסוף החודש הקרוב.