שוק הרכב הישראלי פותח את 2014 בסערה עם מסירות של 27,209 רכבים, עלייה של 20.7% לעומת ינואר אשתקד.
שוק הרכב הישראלי מסיים את החודש הראשון של השנה החדשה עם נתונים מרשימים במיוחד, 27,209 רכבים חדשים לעומת 22,539 רכבים בינואר אשתקד. עלייה מרשימה של 20.7% כאשר מספר מותגים, כגון מאזדה, מיצובישי ושברולט, רשמו פתיחה חזקה במיוחד עם עליות של מעל ל-100%. גם שוק היוקרה הישראלי רשם פתיחה חזקה ובולטת במיוחד זו אודי עם מסירות של 653 רכבים חדשים ועוקפת מותגים עממיים וזולים הרבה יותר.
יונדאי שסיימה ראשונה את 2013, ממשיכה להוביל את טבלת המכירות זאת למרות פיתחה חלשה יחסית לעומת אשתקד, 3,004 רכבים לעומת 4,010 רכבים בינואר 2013 – ירידה של 25%. במקרה של יונדאי מדובר כניראה בירידה לצורך עלייה שכן ה-i10 החדשה שנחתה בשבוע שעבר בישראל, תיכנס לטבלה רק בחודש הבא ואין ספק כי מדובר כאן בלהיט מכירות זאת בנוסף, מבצע "חבר" שחל החודש. בעוד מספר חודשים תגיע לכאן ה-i20 החדשה הצפויה להיחשף בתערוכת ז'נבה בתחילת חודש הבא.
טויוטה שומרת על המקום השני ומציגה פיחתה מצוינת לעומת 2013 עם מסירות של 2,756 רכבים חדשים בינואר 2014, עלייה של 56.9% לעומת ינואר אשתקד. כן, הקורולה היא בהחלט מותג חזק במיוחד בישראל. קיה שומרת על המקום השלישי וגם היא רושמת פתיחה חזקה עם מסירות של 2,694 רכבים חדשים, עלייה של 25.7% לעומת ינואר אשתקד.
מאזדה שחידשה את כל דגמי הליבה שלה במהלך 2013, יחד עם מבצע מכירות לא אופייני למותג שנערך בתחילת ינואר, רושמת פתיחה טובה משמעותית לעומת אשתקד עם מסירות של 2,373 רכבים חדשים לעומת 1,073 רכבים בינואר אשתקד. אין ספק שעם הגעתה של מאזדה 3 החדשה, מאזדה תהיה שחקן משמעותי השנה יותר מבעבר. השנה מאזדה תציג את המחליפה של ה-2 שצפויה גם היא לתרום רבות לחוזקו של המותג בישראל.
סוזוקי אמנם לא בעלת צי רכבים עשיר, אך כן בעלת צי רכבים התפור למידותיו של הישראלי השמרן המצוי (שמירת ערך, אמינות...) והסוזוקי קרוסאובר השומר על אותו תפריט מוכר של סוזוקי מאפשר למותג לתפוס את המקום החמישי בטבלה עם מסירות של 1,796 רכבים חדשים לעומת 1,025 רכבים בינואר אשתקד, עלייה של 75.2%. למרות שהאלטו המיושנת והלא בטוחה עדיין נמכרת היטב, בסוף השבוע הקרוב תציג סוזוקי את האלטו החדשה שתגיע בהמשך השנה לישראל.
שני מותגים רשמו פתיחה מרשימה במיוחד השנה, מיצובישי (מקום שישי) עם מסירות של 1,706 רכבים חדשים, עלייה של 381.9% לעומת ינואר אשתקד ושברולט, עם מסירות של 1,654 רכבים חדשים, עלייה של 197.5% לעומת ינואר אשתקד. מיצובישי עושה זאת למרות שהיא משווקת, פחות או יותר, רק שני דגמים עיקריים – אאוטלנדר ומיראז' (יחד עם האטרז' שהגיע לאחרונה), הוכחה למהלכי שיווק חכמים ולחוזקו של המותג בקרב עולי ברית המועצות. שברולט רושמת את ההצלחה בזכות שני דגמים מובילים, הטראקס (433) וה-ספארק (391). נציין גם את הונדה שכמעט ומכפילה את מספר המסירות – 1080 לעומת 580 וסובארו שאמנם לא משחקת במגרש של הגדולים עדיין, אך רושמת מסירות של 5,44 רכבים שהם 265% יותר לעומת ינואר אשתקד.
שוק היוקרה הישראלי רושם גם הוא פתיחה מרשימה כאשר מותג אודי (653 מסירות) מתברג לראשונה במקום ה-15 בטבלה תוך כדי שהוא עוקף מותגים כגון אופל, סובארו ופיאט ומותג מרצדס (413 מסירות), מוכר בישראל יותר מאשר מותג פיאט העממי. לקסוס רושמת גם היא פתיחה חזקה לעומת אשתקד בעיקר זכות ה-IS300h החדשה וה-ATS של קאדיקל מסייעת לה לרשום פתיחה טובה משמעותית לעומת אשתקד, 68 רכבים חדשים לעומת 13. בתחילת השנה עלתה על כבישי ישראל פרארי חדשה אחת ו-4 מכוניות מזראטי.