27,303 רכבים חדשים נמסרו בחודש יולי האחרון, עבור לא מעט מותגים, יונדאי, קיה סקודה וטויוטה לדוגמה, זוהי שנת שיא של כל הזמנים.
192,764 רכבים חדשים נמסרו בשבעת החודשים הראשונים של השנה, כך לפי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום. מדובר בגידול משמעותי של כ-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד כאשר חודש יולי האחרון, שהיה עוד חודש מוצלח לשוק הרכב הישראלי, תרם מצידו 27,303 רכבים חדשים – כ-2000 יותר מיולי אשתקד.
יונדאי שבמקום הראשון, נמצאת בשנת שיא למותג מאז שהושק בישראל עם מסירות של 27733 רכבים חדשים, עלייה של 26.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יונדאי היא גם זו שמסרה את מספר הרכבים הגדול ביותר בחודש האחרון – 4019, כמאה רכבים יותר מקיה שבמקום השני שמסרה מתחילת השנה 24,847 רכבים חדשים (ועוד 666 מוניות), גידול של 16.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה היא גם זו האוחזת בשני הדגמים הנמכרים ביותר בישראל – פיקנטו וספורטאז', בהתאמה.
טויוטה יצבה במקום השלישי עם מסירות של 19,826 רכבים חדשים (2,600 ביולי), גידול של 4.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יש לציין כי הקורולה המחודשת שהשוקה לאחרונה עדיין לא נכנסה לקצב מסירות מלא. סקודה (מקום 4) ממשיכה בשנה מוצלחת מאוד למותג עם מסירות של 13,853 רכבים חדשים (ועוד 887 מוניות) מתחילת השנה (1,732 ביולי) ורושמת עלייה מרשימה של 32.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
סוגרת את החמישייה הראשונה היא מאזדה, עם שנה בינונית למותג: 11,215 רכבים חדשים (1,321 ביולי), ירידה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מעניין יהיה לראות אם המהלך שנעשה עם מאזדה 3 החודש יספק למאזדה תוצאות חיוביות יותר בהמשך השנה.
רוב מותגי הרכב ממשיכים לרשום גידול משמעותי מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, סיטרואן לדוגמה עם גידול של 44%, אודי עם 30% רנו ושברולט עם גידול של כ-27% כל אחת ועוד. מבין המותגים המובילים, סוזוקי רשמה ירידה חזקה של כ-19%, זה בעיקר בשל הפסקת שיווק זמנית של הקרוסאובר (דגם מחודש בתחילת השנה הבאה) ובעיות באספקה של הויטרה. לכך יש להוסיף שהסלריו החליפה שני דגמים (אלטו וספלאש) והיא תתקשה למכור באותה המידה כמו שני הדגמים יחדיו.
מיקום | יצרן | 01-07/16 | מוניות | 01-07/15 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 27733 | 21861 | 26.9% | |
2 | קיה | 24847 | 666 | 21348 | 16.4% |
3 | טויוטה | 19826 | 7 | 18937 | 4.7% |
4 | סקודה | 13853 | 887 | 10464 | 32.4% |
5 | מאזדה | 11215 | 11567 | -3.0% | |
6 | מיצובישי | 10440 | 10577 | -1.3% | |
7 | ניסאן | 7912 | 7369 | 7.4% | |
8 | סוזוקי | 6929 | 8625 | -19.7% | |
9 | רנו | 6795 | 569 | 5355 | 26.9% |
10 | שברולט | 6135 | 4826 | 27.1% | |
11 | סיאט | 5687 | 5743 | -1.0% | |
12 | פולקסווגן | 5538 | 161 | 4229 | 31.0% |
13 | סיטרואן | 5409 | 380 | 3753 | 44.1% |
14 | סובארו | 5314 | 1 | 4944 | 7.5% |
15 | הונדה | 4742 | 3805 | 24.6% | |
16 | פיג'ו | 4489 | 37 | 3451 | 30.1% |
17 | אופל | 3640 | 39 | 3464 | 5.1% |
18 | אאודי | 3211 | 2450 | 31.1% | |
19 | פיאט | 3130 | 2861 | 9.4% | |
20 | פורד | 2746 | 8 | 1360 | 101.9% |
21 | מרצדס | 2658 | 639 | 1979 | 34.3% |
22 | דאצ'יה | 2141 | 45 | 1521 | 40.8% |
23 | ב.מ.וו | 2124 | 1816 | 17.0% | |
24 | איסוזו | 1401 | 957 | 46.4% | |
25 | לקסוס | 999 | 1000 | -0.1% | |
26 | וולוו | 885 | 672 | 31.7% | |
27 | ג'יפ | 554 | 494 | 12.1% | |
28 | מיני קופר | 409 | 412 | -0.7% | |
29 | אלפא רומיאו | 354 | 330 | 7.3% | |
30 | סאנגיונג | 308 | 9 | 155 | 98.7% |
31 | אינפיניטי | 260 | 283 | -8.1% | |
32 | לנד רובר | 239 | 105 | 127.6% | |
33 | קאדילאק | 202 | 239 | -15.5% | |
34 | אם.ג'י | 165 | 190 | -13.2% | |
35 | יגואר | 104 | 39 | 166.7% | |
36 | קרייזלר | 100 | 95 | 5.3% | |
37 | סמארט | 96 | 20 | 380.0% | |
38 | פורשה | 61 | 36 | 69.4% | |
39 | אבארט | 36 | 35 | 2.9% | |
40 | מזראטי | 33 | 6 | 450.0% | |
41 | די אס | 12 | |||
42 | אסטון מרטין | 11 | 0 | ||
43 | דוד'ג | 10 | 15 | -33.3% | |
44 | פרארי | 8 | 0 | ||
45 | סייק | 2 | 0 | ||
46 | איווקו | 1 | |||
47 | גרייט וול | 0 | 3 | ||
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 2 | ||
סה"כ | 192764 | 3448 | 167393 | 15.2% |