18,466 רכבים חדשים נמסרו בחודש יולי האחרון, את השפעתו של מבצע "צוק איתן" על המכירות נוכל לגלות רק בחודש הבא.
שוק הרכב הישראלי סיים את המחצית הראשונה של 2014 עם שיא מסירות של כל הזמנים למחצית – 135,511 רכבים חדשים. את המחצית השנייה של 2014 מתחיל שוק הרכב הישראלי עם מבצע "צוק איתן" ברקע, אך את השפעתו של המבצע נוכל לגלות רק מהחודש הבא שכן חלק מהרכבים החדשים שנמסרו בחודש יולי האחרון, הוזמנו עוד לפני תחילת המבצע.
בחודש יולי האחרון נמסרו 18,466 רכבים חדשים (כ-500 רכבים יותר לעומת יולי אשתקד) ובשבעת החודשים הראשונים של 2014 נמסרו 153,977 רכבים חדשים, גידול משמעותי של 15.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
אין כל שינוי במיקומי היצרנים בטבלת המסירות גם החודש כאשר יונדאי ממשיכה להוביל עם מסירות של 20,757 רכבים חדשים מתחילת השנה (2,496 ביולי), ירידה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה שבמקום השני מסרה מתחילת השנה 17,678 רכבים חדשים (2,200 ביולי), עלייה של 58.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לא מעט מהגידול הזה נרשם לזכותה של הקורולה החדשה שמאז שהושקה בישראל ביולי אשתקד, נמסרו מהדגם לא פחות מ-16,737 יחידות מהדגם ומה שהופך את הדגם למכונית הנמכרת ביותר בישראל (במחצית הראשונה של 2014). הקורולה הייתה המשפחתית סדאן הנמכרת בישראל גם בשלושת השנים האחרונות בין 2011-2013.
קיה שומרת על המקום השלישי עם מסירות של 16,051 רכבים חדשים (2,177 ביולי), עלייה של 25.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שלושת המותגים הראשונים בטבלה, מתוך 45 מותגים, תוספים נתח שוק של 35%.
עוד בחמישייה הראשונה אנחנו מוצאים את מאזדה בשנה מוצלחת עם מסירות של 11,399 רכבים חדשים, עלייה של 57.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד וסקודה שבמקום החמישי עם מסירות של 8,858 רכבים חדשים, עלייה של 16.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
שלושה מותגים רושמים לזכותם עלייה של מעל ל-100% במסירות רכב חדש, מבין 20 המותגים הראשונים בטבלה: מיצובישי עם עלייה של 145.5% ומסירות של 7,941 רכבים חדשים מתחילת השנה, שברולט עם עלייה של 118.2% ומסירות של 8,099 רכבים חדשים וסובארו עם עלייה 110% ומסירות של 2,720 רכבים חדשים מתחילת השנה.
אוטו-איטליה: 4 דגמי פרארי ו-24 דגמי מזראטי.