עם מסירות של 17,276 רכבים בחודש אפריל, שוק הרכב הישראלי לא ממשיך את מגמת הירידה ואף רושם עלייה קלה של 1.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מתחילת השנה, נמסרו בישראל סך של 74,525 רכבים חדשים, עלייה של 1.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך לפי נתוני איגוד יבואני הרכב המתפרסמים היום (חמישי). בחודש אפריל החולף נמסרו סך של 17,276 רכבים, ירידה קלה לעומת נתוני חודש מרץ.
לא מפתיע למצוא גם החודש את יונדאי בראשות טבלת המסירות, עם מסירות של 12,529 רכבים חדשים מתחילת השנה (3,105 באפריל), עלייה מרשימה של 8.6% לעומת התקופה המקבילה, שיפור מרשים לאחר שבחודש שעבר יונדאי רשמה עלייה של 0% לעומת 2012.
במקום השני נמצא את הקוריאנית התאומה של יונדאי, קיה, עם מסירות של 6,872 רכבים חדשים ( 1,499 באפריל) ירידה של 9.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כאן כמובן צריך לציין שקיה ללא מכונית משפחתית מתחילת השנה (בוצע חיסול מלאים קטנים) ורק בחודש מרץ האחרון החל שיווקה של הפורטה החדשה וכן רק היום (2.05) קיה השיקה את הסיד החדשה (והמרשימה יש לומר), כך שעד שנגיע לסיכום של מחצית 2013, אנחנו צופים שקיה תציג כבר עלייה משמעותית במכירות.
טויוטה שבמקום השלישי, מתאוששת השנה בזכות צי דגמים חדש ורושמת מסירות של 6,363 רכבים חדשים מתחילת השנה (1,362 באפריל), עלייה של 5.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה צפויה להיכנס לתקופת יושב שכן שיווקה של הקורולה הופסק עד להגעתו של הדגם החדש (יולי/אוגוסט 2013), כך שהחברה צפויה לרשום ירידה במכירות עד להגעתו של הדגם החדש והנמכר ביותר של החברה בישראל.
פורד במקום הרביעי, כבר פחות נהנית מפרת המזומנים – הפוקוס – ורושת ירידה חדה של 24.9% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם מסירות של 5,726 רכבים חדשים בשלישי הראשון של 2013 (1,321 באפריל). את החמישייה הראשונה סוגרת ניסאן, עם מסירות של 4,236 רכבים חדשים מתחילת השנה (954 באפריל) עלייה של 8.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
המותגים שרשמו את העלייה המשמעותית ביותר במסירות רכב חדש בשליש הראשון של השנה הם (מבין 20 הראשונים): מרצדס עם עלייה של 98.8%, אופל עם עלייה של 58% , רנו עם עלייה של 42.65, מיצובישי עם עלייה של 40.4% ופיאט עם עלייה של 31.3% (זה מה שקורה עם תמחור נכון לפיאט 500).
צריך לציין את בטר פלייס, עם מסירות של 422 רכבים מתחילת השנה, משמעותית יותר מסירות לעומת שנה שעברה ואם היא הייתה ממוקמת בטבלה היא הייתה תוספת את המקום ה-24 מתוך 45 מותגים.
בסיכום השליש הראשון של 2013, יבואני הרכב יכולים להיות מרוצים, אמנם השוק לא בדרך לשיא של 2011, אך גם אין מגמת ירידה לעומת 2012, אז נמסרו כ-200,000 רכבים חדשים. לאור המצב הכלכלי המורגש אצל כל החברות העובדות עם אירופה, מה שמשפיע כמובן על שוק הליסינג, כולם יכולים לנשום לרווחה (לעת עתה) גם אם זה אומר שחלק משוק הליסינג יעבור אל מכוניות זולות יותר מהמשפחתיות הקלאסיות.
על פי דיווח של משרד התחבורה מערכות מידע - *אוטו איטליה מסרו - מזראטי 8 פרארי 3