25,942 רכבים חדשים נמסרו בישראל בחודש יוני 2024, זו הפעם הראשונה השנה בה נרשם גידול חודשי במסירות רכב חדש (4.9%) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה של שנת 2024 נמסרו בישראל 155,145 רכבים חדשים זאת לעומת 174,337 רכב בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 11% וצריך להודות שיחסית למדינה במלחמה, מילואים, מפונים וחרם טורקי, אלו נתונים טובים מהצפוי.
חילופי תפקידים בצמרת הטבלה, טויוטה עולה למקום הראשון בטבלה בזכות מסירות של 17,347 רכבים במחצית הראשונה של 2024, זאת לעומת יונדאי שירדה למקום השני עם מסירות של 17,259 רכבים חדשים. זה לא שפחות רוצים לרכוש יונדאי אלא פשוט זו העבודה שליונדאי אין מספיק רכבים למכור בשל החרם הטורקי, בעיות הובלה מהמזרח וגם החלפה משמעותית של צי הדגמים של המותג בדגמים מחודשים. עבור יונדאי מדובר בירידה חדה מאוד של 41.3% במכירות רכב חדש. גם קיה סובלת מצרות דומות, למעט החרם הטורקי שלא משפיע עליה, כל שהמותג רושם רק 16,189 מסירות של רכבים חדשים המהווים ירידה של 24.8% לעומת המחצית הראשונה של 2023.
הדגמים הנמכרים ביותר בישראל - מחצית ראשונה 2024 |
||
דגם | מסירות | |
---|---|---|
1 | BYD אטו 3 | 7264 |
2 | סקודה אוקטביה | 5283 |
3 | יונדאי אלנטרה | 4719 |
4 | קיה נירו | 3935 |
5 | קיה פיקנטו | 3088 |
6 | טויוטה קורולה | 3061 |
7 | יונדאי קונה | 2777 |
8 | קיה ספורטאז' | 2697 |
9 | ג'ילי גיאומטרי C | 2682 |
10 | מיצובישי אאוטלנדר | 2635 |
11 | צ'רי FX | 2634 |
12 | טויוטה ראב4 | 2448 |
13 | יאריס קרוס | 2441 |
14 | טויוטה C-HR | 2398 |
15 | BYD דולפין | 2290 |
16 | סוזוקי קרוסאובר | 2255 |
17 | קיה סלטוס | 2212 |
18 | טויוטה קורולה קרוס | 2148 |
19 | מאזדה CX-5 | 2133 |
20 | סיאט ארונה | 2087 |
סקודה בשנה מוצלחת ועם מסירות של 10,592 רכבים חדשים המותג רושם גידול של 18.0% במסירות רכב חדש. את החמישייה המובילה חותמת BYD שמסרה 10,178 רכבים חדשים המהווים גידול קל של 4.9%.
בתחום הרכב החשמלי בישראל, במחצית הראשונה של 2024 נמסרו 39,236 רכבים חשמליים חדשים, מדובר בגידול מרשים של 36% לעומת המחצית הראשונה של 2023. שוק הרכב החשמלי בישראל מהווה כיום כבר 25.2% משוק הרכב החדש, זה נתון מרשים אך גם נתון הצפוי להוביל את רשות המיסים להכביד את המס על רכב חשמלי, וודאי לאור הוצאות המלחמה הגדולות.
מסירות רכב חשמלי בישראל - מחצית ראשונה 2024 |
||
דגם | מסירות | |
---|---|---|
1 | BYD | 10178 |
2 | MG | 5497 |
3 | טסלה | 3023 |
4 | ג'ילי | 2682 |
5 | קיה | 2066 |
6 | צ'רי | 1744 |
7 | יונדאי | 1529 |
8 | זיקר | 1459 |
9 | טויוטה | 1215 |
10 | אקספנג | 1151 |
11 | סרס | 1103 |
12 | אורה | 1022 |
13 | מרצדס | 700 |
14 | סמארט | 657 |
15 | סקודה | 626 |
16 | פולקסווגן | 479 |
17 | סקייוול | 456 |
18 | אודי | 422 |
19 | ג'נסיס | 394 |
20 | וולוו | 352 |
21 | ב.מ.וו | 344 |
22 | Forthing | 332 |
23 | EVeasy | 314 |
24 | סיטרואן | 208 |
25 | פולסטאר | 200 |
26 | ווייה | 176 |
27 | ליפמוטור | 151 |
28 | מקסוס | 145 |
29 | JAC | 138 |
30 | פיאט | 127 |
31 | אופל | 99 |
32 | לקסוס | 92 |
33 | ג'יפ | 53 |
34 | הונגצ'י | 27 |
35 | Weltmeister | 16 |
36 | פורשה | 15 |
37 | מיני | 14 |
38 | פיג'ו | 11 |
39 | איווייז | 7 |
40 | DS | 5 |
41 | אבארט | 4 |
42 | יגואר | 2 |
43 | רנו | 1 |
סה"כ | 39236 |
BYD אוטו 3 הוא לא רק הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל אלא הדגם הנמכר ביותר מבין כל הדגמים המשווקים בישראל, זה נותר ללא שינוי לעומת התקופה המרבילה אשתקד אך יש לציין כי אז נמסרו 9,391 יחידות מהדגם לעומת 7,264 השנה. האוקטביה חוזרת בגדול לטבלה ומחזיקה במקום השני, כנראה תוצאה של מלאי מוגבל של האלנטרה והקורולה וכנראה שגם מחיר טוב מהיצרן שכן האוקטביה החדשה כבר הוצגה לפני מספר חודשים.
מסירות רכב חדש בישראל - מחצית ראשונה 2024 |
||||
יצרן | מסירות 1-6.2024 | מסירות 1-6.2023 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | טויוטה | 17347 | 16845 | 3.0% |
2 | יונדאי | 17259 | 29385 | -41.3% |
3 | קיה | 16189 | 21514 | -24.8% |
4 | סקודה | 10592 | 8976 | 18.0% |
5 | BYD | 10178 | 9698 | 4.9% |
6 | מאזדה | 7732 | 10156 | -23.9% |
7 | מיצובישי | 6393 | 6426 | -0.5% |
8 | צ'רי | 5675 | 8166 | -30.5% |
9 | MG | 5666 | 2652 | 113.7% |
10 | סוזוקי | 4953 | 5423 | -8.7% |
11 | סיאט | 4868 | 3570 | 36.4% |
12 | סיטרואן | 3622 | 4716 | -23.2% |
13 | רנו | 3505 | 3071 | 14.1% |
14 | טסלה | 3023 | 3298 | -8.3% |
15 | פולקסווגן | 2791 | 2327 | 19.9% |
16 | ג'ילי | 2682 | 4492 | -40.3% |
17 | פיג'ו | 2627 | 5037 | -47.8% |
18 | מרצדס | 2411 | 3049 | -20.9% |
19 | שברולט | 2190 | 2010 | 9.0% |
20 | סובארו | 2141 | 3191 | -32.9% |
21 | ניסאן | 1983 | 1765 | 12.4% |
22 | ב.מ.וו | 1619 | 1606 | 0.8% |
23 | אודי | 1522 | 2218 | -31.4% |
24 | זיקר | 1459 | 0 | |
25 | לקסוס | 1321 | 963 | 37.2% |
26 | אקספנג | 1151 | 0 | |
27 | פורד | 1105 | 808 | 36.8% |
28 | סרס | 1103 | 565 | 95.2% |
29 | אופל | 1093 | 1608 | -32.0% |
30 | קופרה | 1082 | 1305 | -17.1% |
31 | אורה | 1022 | 486 | 110.3% |
32 | וולוו | 894 | 1222 | -26.8% |
33 | דאצ'יה | 879 | 856 | 2.7% |
34 | איסוזו | 816 | 701 | 16.4% |
35 | סמארט | 657 | 0 | |
36 | ג'נסיס | 584 | 566 | 3.2% |
37 | פיאט | 469 | 355 | 32.1% |
38 | סקייוול | 456 | 480 | -5.0% |
39 | ג'יפ | 444 | 745 | -40.4% |
40 | Forthing | 332 | 8 | 4050.0% |
41 | EVeasy | 314 | 81 | 287.7% |
42 | WEY | 312 | 276 | 13.0% |
43 | לינק אנד קו | 296 | 230 | 28.7% |
44 | לנד רובר | 256 | 338 | -24.3% |
45 | מיני | 233 | 175 | 33.1% |
46 | סאנגיונג KGM | 201 | 231 | -13.0% |
47 | פולסטאר | 200 | 88 | 127.3% |
48 | ווייה | 176 | 100 | 76.0% |
49 | ליפמוטור | 151 | 320 | -52.8% |
50 | אינפיניטי | 147 | 73 | 101.4% |
51 | מקסוס | 145 | 183 | -20.8% |
52 | JAC | 138 | 96 | 43.8% |
53 | הונדה | 131 | 399 | -67.2% |
54 | אלפא רומיאו | 128 | 233 | -45.1% |
55 | פורשה | 93 | 183 | -49.2% |
56 | DS | 92 | 81 | 13.6% |
57 | KGM | 78 | 0 | |
58 | קאדילק | 76 | 382 | -80.1% |
59 | אבארט | 30 | 57 | -47.4% |
60 | הונגצ'י | 27 | 79 | -65.8% |
61 | מאן | 19 | 2 | 850.0% |
62 | מזראטי | 18 | 35 | -48.6% |
63 | Weltmeister | 16 | 3 | 433.3% |
64 | איווייז | 7 | 368 | -98.1% |
65 | יגואר | 7 | 13 | -46.2% |
66 | פרארי | 6 | 17 | -64.7% |
67 | אלפין | 5 | 1 | 400.0% |
68 | בנטלי | 5 | 9 | -44.4% |
69 | אסטון מרטין | 3 | 3 | 0.0% |
70 | LEVC | 0 | 22 | -100.0% |
סה"כ | 155145 | 174337 | -11.0% |