פורד F-150 רפטור R
פורד F-150 רפטור R.
פורד F-150 רפטור R
פורד F-150 רפטור R.

כשנה וחצי לאחר שהציגה את טנדר הביצועים F-150 רפטור החדש עם מנוע V6 בהספק של 450 כ"ס, פורד מציגה את גרסת הקצה של הדגם, F-150 רפטור R, עם מנוע V8 המספק מענה לראם 1500 TRX.

 

אם הראם TRX 1500 עושה שימוש במנוע ה-6.2 ליטר V8 עם 702 כ"ס ו-89.7 קג"מ של הצ'אלנג'ר SRT, אז בפורד שתלו ברפטור R את מנוע ה-5.2 ליטר V8 של המוסטנג שלבי GT500 המתחרה. הרפטור R המנוע הזה זכה למספר עדכונים לטובת תעדוף מומנט על הספק וקבלתו בטווח רחב יותר של סיבובי מנוע, התוצאה היא הספק מרבי של 700 כ"ס ומומנט מרבי של 88.5 קג"מ, זאת לעומת 760 כ"ס ו-86.3 קג"מ בשלבי GT500.

 

פורד F-150 רפטור R
פורד F-150 רפטור R.

פורד יכולה הייתה להסתפק בהשתלת המנוע החזק יותר ולסגור את העניין, אך היא דאגה לקחת את הבסיס המשובח של הרפטור ולשדרג אותו עוד יותר לטובת היכולות הדינמיות של הדגם בנסיעת שטח, זה כולל התקנה של קפיצים שונים, זרועות מתלה שונות, פה ושם, ובלומי FOX Live Valve אדפטיביים נשלטים אלקטרונית אשר זכו לכיול ייעודי לדגם. התוצאה היא מהלך מתלה של 330 מ"מ מלפנים ו-358 מ"מ מאחור, זה קצת פחות מהנתונים של הרפטור הרגיל לטובת יכולות דינמיות גבוהות יותר. מרווח הגחון בדגם עומד על 33.3 ס"מ והמתקבל גם בזכות העבודה שהדגם נועל צמיגי "37 כסטנדרט. 

 

פורד F-150 רפטור R
פורד F-150 רפטור R.

המנוע זכה למגוון שדרוגים שיאפשרו לו לעמוד בעומס הגבוה של נסיעת שטח מהירה ואגרסיבית, זה כולל שינויים למערכת השימון, למערכת הקירור, למערכת יניקת האוויר ועוד. 

 

פורד F-150 רפטור R
פורד F-150 רפטור R.

ההבדלים הויזואליים לעומת הרפטור הרגיל די זניחים ומסתכמים בהשחרה של הכיתוב FORD מלפנים ומאחור, כונס אוויר בולט יותר על מכסה המנוע ועוד מספר שינויים קלים. תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהרפטור הרגיל עם מושבי ספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה אותם ניתן לשדרג למושבי באקט של ריקארו, גימורי קרבון, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה  SYNC-4 עם מסך "13, מערכת שמע מבית B&O עם 18 רמקולים ועוד. 

תגיות: פורד
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.