עד לאחרונה מי שחשק ב- ב.מ.וו Z4 עם תיבת הילוכים ידנית נאלץ לבחור בגרסה הבסיסית ביותר של הדגם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 197 כ"ס אך כעת, ב.מ.וו מפתיעה את חובבי הרודסטר שלה עם השקתה של Z4 M40i Pure Impulse edition המצוידת בתיבת 6 הילוכים ידנית.
מהדורת Pure Impulse היא לא סתם Z4 M40i עם תיבת הילוכים ידנית אלא גרסה משודרגת ודינאמית יותר שבשילוב תיבת ההילוכים הידנית תספק לרוכשים חוויית נהיגה טהורה.
בנוסף למערכת בלימה M-Sport, דיפרנציאל מוגבל החלקה M-Sport נשלט אלקטרונית ובולמים אדפטיביים M, מהדורת Pure Impulse מוסיפה גם קפיצים שונים בכל פינות רכב, נקודות עיגון מחוזקות למוט המייצב הקדמי ומפת השליטה של הבולמים, ההיגוי, הבולמים האחוריים, הדיפרנציאל ובקרת המשיכה זכו לכיול מחדש ספציפית עבור הדגם.
שדרוג נוסף שעד היום נשמר לדגמי M מלאים בלבד הוא התקנה של חישוקים בגדלים שונים, "19 מלפנים עם צמיגים במידה של 255/35 ואחוריים עם חישוקי "20 וצמיגים במידה של 285/50 זאת לעומת 275/35ZR19 בדגמי Z4 M40i הרגילים. מה שמפתיע הוא ש- ב.מ.וו חוזרת לעשות שימוש בצמיגים מישלין *PSS אשר שימשו בעבר את דגמי M של החברה ולא בצמיגי *PS4s בהם שאר דגמי M העדכניים מצוידים, כנראה עניין של העדר מידות מתאימות שכן בכל זאת מדובר בצמיגים בתכנון מקורי של ב.מ.וו ולא בצמיגי מדף רגילים.
מנוע B58 של הדגם נותר ללא שינוי, מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 50.1 קג"מ המתקבל בין 1,600 ל-4,500 סל"ד. בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית זה מספיק כאן לנתון 0-100 קמ"ש 4.6 שניות, זאת לעומת 4.5 שניות עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית בדגמי Z4 M40i הרגילים. לפי ב.מ.וו, תיבת השישה הילוכים הידנית של הדגם הותאמה במיוחד עבור הגרסה הזו ולא סתם נלקחה ממדף החלקים של החברה. לחובבי היבוא האישי, זה המקום להזכיר שהגרסה לשוק האמריקאי מצוידת בגרסה חזקה יותר של מנוע ה- B58 עם 385 כ"ס.
לצד השדרוגים המכאניים נמצא גם "שדרוגים" ויזואליים כולל מבחר נוסף של צבעים ייחודיים כמו הירוק Frozen Deep Green המוצג בתמונות. גם בתא הנוסעים נמצא נגיעות עיצוב ייחודיות, כגון ריפודי עור קאמל עם תפירה ייחודית ועוד.