BYD מספקת לנו הצצה רשמית ראשונה אל המשפחתית האצ’בק החשמלית הגדולה שלה - BYD סיל 06GT - מכונית מהסוג שכבר לא ממש מייצרים כיום. החשיפה המלאה של הדגם תערך בסוף החודש הנוכחי אך מרבית הפרטים על הדגם כבר ידועים לנו.
BYD סיל 06GT היא כאמור משפחתית האצ'בק גדולה באורך של 4.63 מטר, רוחב של 1.88 מטר, גובה של 1.49 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר. הדגם מבוסס על פלטפורמת e-platform 3.0 Evo שהיא הגרסה העדכנית ביותר של הפלטפורמה לרכבים חשמליים של BYD, מבוססת על ארכיטקטורת 800V ומצויד במנועים חשמליים מעודכנים וסוללות LFP מדור חדש.
לפי מידע שנחשף ממשרד הרישוי לרכב בסין, BYD סיל 06GT תשווק עם מבחר של שלוש יחידות הנעה: דגם הנעה אחורית בסיסי עם 218 כ"ס וסוללה בקיבולת של 59.5kWh, דגם טווח ארוך עם אותו מנוע אחורי אך סוללה בקיבולת של 73kWh ודגם ביצועים עם הנעה כפולה בהספק כולל של 422 כ"ס ואותה סוללה.
להוציא את התוספות הספורטיביות המוגזמות שהוצגו עם הקונספט לדגם, BYD סיל 06GT שומרת נאמנה על העיצוב של דגם הקונספט שעוצבת בהשראת שפת העיצוב של דגמי האושן של BYD. גם חלל תא הנוסעים מעוצב בדומה למוכר לנו מדגמי סדרת אושן ובסך הכל כמו כל שאר דגמי BYD.
פתחי המיזוג המרכזיים, כרגיל אצל BYD, נמוכים מידי, מעליהם נמצא את המולטימדיה "15.6 המוכרת של BYD, מול הנהג הותקן לוח מחוונים דיגיטלי "10 ובין המושבים את ממשק השליטה המוכר של BYD שבמרכזו מוט תיבת העברה.
את הפרטים המלאים על הדגם BYD תחשוף כאמור בסוף החודש הנוכחי ולשאלה האם נפגוש בדגם בישראל, כמובן שאין לנו תשובה בשלב זה אך בשוק הסיני מדובר בדגם שהוא קצת זול יותר מהסיל סדאן המשווקת כאן כך שאנחנו מדברים כל דגם שבגרסאות הבכירות שלו יכול להיות משווק באזור ה- 200-210 אלף שקל. אם נפגוש או לא את הדגם, לפני זה נפגוש בישראל (בקרוב) את BYD טאנג המחודש ובשנה הבאה גם את הסיל סדאן 2025 המחודשת.