דלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, מרחיבה את היצע דגמי האקספלורר החדש, שהושק בישראל בחודש יולי האחרון, עם השקתם של שתי גרסאות חדשות לדגם: אקספלורר ST הספורטיבי המצויד במנוע 3.0 ליטר טורבו בהספק של 400 כ"ס ודגם כניסה חדש אקספלורר Limited RWD עם הנעה אחורית ומנוע 2.3 טורבו 300 כ"ס.
אקספלורר ST:
האקספלורר ST מהווה את גרסת הקצה של הדגם ומעבר למנוע החזק היא כוללת טיפול של חטיבת Ford Performance שביצע בדגם שדרוגים לשלדה, מתלים, היגוי, בלימה ועוד בכדי לחדד את היכולות הדינמיות של הדגם, לפי פורד כל זאת מבלי מבלי לוותר על רמה גבוהה של נוחות.
מנוע ה-3.0 ליטר V6 טורבו שבחזית מייצר הספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של ומומנט מרבי של 54.7 קג"מ ב-3,500 סל"ד. כמו שאר דגמי האקספלורר המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ועם הנעה כפולה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות ולמהירות מרבית של 255 קמ"ש.
חבילת העיצוב ST מעניקה לדגם מראה דינמי יותר באמצעות גימור בשחור מבריק לגריל הקדמי, מראות הצד, ידיות הדלתות, מסגרת החלונות, גימור בשחור לפגושים מלפנים ומאחור וחישוקי סגסוגת בקוטר "20. לרכושי הדגם ישנה אופציה בתוספת תשלום לחבילת ST Street pack המוסיפה חישוקי "21 ומערכת בלימה משודרגת עם קליפרים בצבע אדום. החוויה הספורטיבית ממשיכה לתא הנוסעים עם מושבי ספורט ST הכוללים עיסוי אקטיבי, ריפודי עור שחור עם רקמת לוגו ST בגב המושבים וגלגל הגה ספורטיבי עם לוגו ST.
רשימת האבזור בדגם ארוכה ועשירה וכוללת את כל מה שיש ברמת הגימור Limited (פירוט בהמשך) ומוסיפה על כך לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מערכת שמע B&O עם 14 רמקולים, מערכת מולטימדיה "10.1 אנכי, מערכת חניה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים (קדמי אוחורי וצד) ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור במהירויות חניה. כמו בכל גרסאות האקספלורר לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין 6 מושבים עם שני מושבי קפטן בשורה השנייה או 7 מושבים עם ספסל מלא בשורה השנייה.
רמת הגימור Limited המוצעת בכל שאר גרסאות האקספלורר כוללת, בין היתר: את מערכת הבטיחות Ford Co-Pilot 360+ הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת בצידי הרכב כולל תנועה חוצה מאחור, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום ועוד. בנוסף נמצא תאורת LED מלאה, חיישני תאורה וגשם, חישוקי סגסוגת "20, שמשות כהות מאחור, מראות מתכהות אוטומטית, מולטימדיה "8 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מערכת שמע מערכת מבית B&O המצוידת ב-12 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, דיבורית BT, מסך "6.5 בלוח המחוונים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים ופתחי מיזוג לכל שורות המושבים, וילונות נגללים לשורה השנייה, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, קיפול חשמלי למושבים מאחור ועוד. 2021 פורד אקספלורר - מפרט טכני מלא להורדה.
אקספלורר Limitem RWD:
האקספלורר היוצא שווק בדגם בסיס עם הנעה קדמית, זה החדש מושק כעת בדגם בסיס עם הנעה אחורית עדיפה. הדגם מצויד במנוע ה-2.3 ליטר טורבו של פורד בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 42.9 קג"מ ב-3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.2 שניות (8.5 שניות בדגמי הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 212 קמ"ש.
מעבר לוויתור על הנעה כפולה, המזכה את חשבון הבנק שלכם ב-20,000 שקל, הדגם מצויד באותה רמת גימור עשירה Limited של דגם ההנעה הכפולה וכפי שקראתם שתי פסקאות מעלה, מדובר ברשימת אבזור עשירה ומפנקת.
2021 פורד אקספלורר - מחירון:
אקספלורר RWD Limited אוטו' - 334,900 ₪
אקספלורר AWD Limited אוטו' - 354,900 ₪
אקספלורר ST אוטו' - 384,900 ₪
אקספלורר ST עם חבילת Street pack אוטו' - 394,900 ₪