המגזין הבריטי הנחשב Autocar בוחן את פרארי FF מכונית ה-4 נוסעים עם הנעה כפולה החדשה של פרארי.
פרארי FF, מחליפת ה-612, היא אולי הכי פחות פרארי שיש, אך מצד שני היא התמצית והתשובה המוחצת של פרארי למתחרות בהציגה רכב פרקטי השומר אמונים לשם פרארי כמעט באופן מושלם. לראשונה אצל פרארי, ל- FF הנעה כפולה לא קבוע ששונה מכל תצורת הנעה כפולה אחרת שאנחנו מכירים והיא ללא כל דיפרנציאל מרכזי המחלק את המומנט לפנים/אחור.
ברוב מצבי הנהיגה, ההנעה היא אחורית דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. כאשר המערכת מזהה שהגלגלים הקדמיים נדרשים לצורך שמירה על נתיב הנסיעה, הכוח נלקח ישירות מהמנוע דרך תיבת הילוכים נוספת בת שני הילוכים קדמיים בלבד+רוורס. יחסי העברה בגיר הקדמי, לא שווים לאלו בגיר הקדמי ומערכת מתוחכמת מאפשרת לשני מצמדים בגיר להחליק (אחד לכל גלגל) ובכך לסנכרן את מהירות הגלגלים. יתרונה הגדול של המערכת זה משקלה (פטנט רשום של פרארי) העומד על 45 ק"ג בלבד. יתרון נוסף של המערכת הוא שאין את אותה תחושת ההיגוי כבדה המתקבלת מרכבי 4X4 המשתמשים במערכת קונבנציונלית.
רגל ימין בפרארי FF מנצחת על מנוע קדמי בנפח 6.3 ליטר V12 בהספק של 651 כ"ס. נתוני הביצועים עומדים על מהירות מרבית של 335 קמ"ש, 3.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-0-200 קמ"ש ב-11 שניות, זמן זהה לזו של ה-599GTB בעלת יחס הספק משקל טוב בהרבה מזה של ה-FF. הסיבה לשוויון, נעוה בתיבת 7 ההילוכים כפולת המצמדים החדשה בה מצוידת ה-FF.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/L_FGfcq8pEQ?rel=0{/iframe}