בכלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, כבר מזמן שאפו לשווק בישראל את הרכבים החשמליים של יונדאי, רצון היה אבל רכבים לשווק פשוט לא היו. זה לא שליונדאי לא היו דגמים חשמליים אלא שבשל כושר ייצור נמוך יחסית כל מה שירד מפס הייצור הגיע ישירות לשוק האירופי שצמא לרכבים חשמליים בשל תקנות הזיהום באיחוד.
בינואר 2019 הושקה בישראל האיוניק EV החשמלית ובשנת 2020 הושקה הגרסה המחודשת שלה עם טווח נסיעה משופר של 311 ק"מ (412 ק"מ בעיר) שזה טווח מרשים למדי יחסית לקיבולת הקטנה של הסוללה שמותקנת בדגם, העומדת על 38.3kWh. עם כל הכבוד לאיוניק השנה, נפגוש בישראל עוד שני דגמים חשמליים, משמעותיים וחשובים יותר של יונדאי, הקונה EV החשמלי בגרסתו המחודשת והדגם המרשים והחשוב ביותר הוא כמובן האיוניק 5 שנחשפה לאחרונה.
יונדאי איוניק 5:
האיוניק 5 הוא קרוסאובר חשמלי חדשני וגם הדגם הראשון של מותג המשנה איוניק, מותג ייעודי לרכבים חשמליים בלבד אותו יונדאי השיקה אשתקד. האיוניק 5 הוא גם הדגם הראשון של יונדאי לעשות שימוש בפלטפורמת E-GMP שיונדאי פיתחה במיוחד עבור רכבים חשמליים.
מעבר לעיצוב חיצוני מוצלח במיוחד, האיוניק 5 מביא איתו גם בשורה של מרווח עצום לנוסעים בזכות בסיס גלגלים באורך יוצא דופן של 3.0 מטר ורק בכדי שתבינו עד כמה זה ענק, ליונדאי פאליסייד, הקרוסאובר 7 מושבים הענק של יונדאי, יש בסיס גלגלים של 2.90 מטר בלבד. לזה יונדאי הוסיפה גם תא מטען ענק בנפח של 531 ליטר אותו ניתן להגדיל לנפח של 1591 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. השורה השנייה נעה על מסילה (חשמלית) המאפשרת לשנות את נפח תא המטען בהתאם לצרכים שלכם ובזכות בסיס הגלגלים הענק גם במצב הקדמי ביותר עדיין ישאר מרווח מספק לנוסעים בוגרים. אם זה לא מספיק, בדגמי ההנעה הקדמית יש עוד תא מטען קדמי בנפח של 57 ליטר.
האיוניק 5 מצויד בסוללה המאפשרות פעולה במתח כפול, 400V בזמן נסיעה ו-800V בזמן טעינה, השילוב הזה מאפשר לדגם יכולת טעינה מהירה במיוחד, למעשה המהירה ביותר כיום (ביחד עם פורשה שגם היא עושה שימוש בסוללה במתח של 800V). שימוש במטען DC מהיר מאפשר טעינה של 10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 18 דקות בלבד וטעינה של 5 דקות תאפשר להוסיף מעל ל-100 ק"מ לטווח הנסיעה. הבעיה היא שמדובר במטען בהספקים של עד 350kW שלא קיימים כיום בישראל ולכן בכלמוביל שוקלים הקמה של מספר עמדות טעינה אולטרה מהירות כאלו, עד שהשוק יישר קו עם הטכנולוגיה הזו שתהפוך עם הזמן לנפוצה יותר. בנוסף לכך, הדגם מצויד במטען פנימי של 11kW לטעינה ביתית מהירה יחסית וכן בטכנולוגיית V2L המאפשרת הפעלה של מכשירים חשמליים באמצעות הסוללה שברכב, בהספק כולל של עד 3.6kW, כך שאם תצאו לפיקניק תוכלו להפעיל לא מעט מוצרים חשמליים שימושיים.
האיוניק 5 משווקת עם סוללה בקיבולת של 58kW אותה ניתן לקבל עם מנוע חשמלי אחורי עם 167 כ"ס ו-36.5 קג"מ או שני מנועים להנעה כפולה בהספק כולל של 232 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש בדגמים אלו עומדים על 8.5 שניות או 6.1 שניות, בהתאמה.
הגרסאות הבכירות מצוידות בסוללה בקיבולת של 72.6kWh ובשילוב עם מנוע אחורי בהספק של 214 כ"ס המאפשר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות או בדגם ההנעה הכפולה עם 302 כ"ס לו נתון תאוצה של 5.2 שניות. טווח הנסיעה המרבי עומד על 470-480 ק"מ, נתון טווח מדויק יותר לכל הדגמים יוצג לקראת ההשקה של הדגם ואתם יכולים לצפות לטווח של מעל ל-500 ק"מ בדגם הטווח הארוך.
על האיוניק 5 תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור המצורף.
יונדאי קונה EV:
הגרסה החשמלית של יונדאי קונה משווקת כבר מזה מספר שנים באירופה ולמרות שבכלמוביל רצו כבר מזמן לשווק את הדגם בישראל, הקצאה נמוכה מנעה את השיווק של הדגם, עד עתה. הקונה EV מבוסס כמובן על הקונה 2021 המחודש המוכר לנו.
יונדאי משווקת את הקונה EV עם שתי יחידות הנעה: דגם בסיס עם סוללה בקיבולת של 39.2kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 305 ק"מ ומצוידת במנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס המספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 155 קמ"ש.
גרסת הטווח הארוך של הקונה מצוידת בסוללה בקיבולת של 64kWh, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 484 ק"מ, ומנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 204 כ"ס המספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 167 קמ"ש.
טעינה: הקונה EV מצויד במטען פנימי המאפשר טעינה ביתית AC בהספק של עד 11kW (תלת פאזי או 7.4kW לחד פאזי). טעינה ביתית דורשת המתנה של 6 שעות ו-50 דקות לדגם 64kWh או 4 שעות ו-20 דקות לדגם 39.2kW. טעינה מהירה DC של 20 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה דורשת המתנה של 47 דקות כאשר את הסוללה הגדולה ניתן להטעין באמצעות מטען בהספק של עד 100kW ואת הקטנה עד 50kW.
בכל שאר התחומים נוכל למצוא את כל מה שאנחנו רגילים לו מהקונה הרגיל, למעט העבודה שהקונה החשמלי מצויד כסטנדרט בלוח מחוונים דיגיטלי וכמו האיוניק 5 מצויד לנהג יש אפליקציה סלולרית המאפשרת שליטה מרחוק על הרכב כולל ניהול טעינה, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים, פתיחה/נעילה מרחוק, איתור הרכב ועוד.
על הקונה EV החשמלי המחודש תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור.