כחודשיים לאחר שחשפה את דגמי 2021 החדשים של הקונה (מתיחת פנים), יונדאי חושפת כעת את הקונה אלקטריק החדש, הגרסה החשמלית של הקונה שעדיין לא זכתה להגיע לישראל בשל ביקושים ערים בשוק האירופי וכושר ייצור מוגבל של הדגם. מאז שהדגם הושק לפני כשנתיים יונדאי מכרה כ-120,000 יחידות מהקונה אלקטריק, 53,000 מתוכן באירופה. הקונה אלקטריק היוצא היה די בודד בסגמנט, אך כיום כבר יש לו יותר מתחרים כגון פיג'ו e-2008, אופל מוקה החשמלי שיושק בקרוב באירופה ועוד.
בתחום ההנעה אין כל שינוי, רוכשי הדגם יכולים לבחור בדגם הבסיס עם סוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת של 39.2kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 305 ק"מ ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס המספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 155 קמ"ש. הדגם הבכיר ארוך הטווח מצויד בסוללה בקיבולת של 64kWh, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 484 ק"מ, ומנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 204 כ"ס המספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 167 קמ"ש.
טעינה של הסוללה מ-10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה דורשת המתנה של 47 דקות בשימוש במטען מהיר בהספק של עד 100kW. הדגם מצויד במטען פנימי תלת פאזי המאפשר טעינה בהספק של 10.5kW מעמדת טעינה ציבורית רגילה או עמדת טעינה ביתית, הספק גבוה יותר מהנתון המקובל של 6.6 עד 7.5 קוט"ש.
הקונה החשמלי זכה כמו שאר דגמי הקונה לעדכון מקיף לעיצוב החיצוני הכולל עיצוב חדש לחלוטין לחזית הדגם, לפגוש האחורי, ליחידות התאורה וחישוקי הגלגלים. מבחר צבעי המרכב הורחב וכוללת כעת 9 צבעים חדשים מתוך 16 צבעים שונים המוצעים כעת עם הדגם. עיצוב תא הנוסעים לא השתנה במיוחד והשדרוג הוא בעיקר בצד הטכנולוגי עם תוספת של לוח מחוונים דיגיטלי מלא "10.25, מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "10.25 הכוללת חיבור קבוע לרשת האינטרנט לטובת עדכונים והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. לרשות הנהג אפליקציה המאפשרת את ניהול הטעינה, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים ועוד.
כמו בשאר דגמי הקונה גם הקונה החשמלי זוכה לשדרוג מערך הבטיחות עם תוספת של ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, התראה לבדיקת המושב האחורי בסיום נסיעה, התראה על רכב מוביל שהחל בנסיעה, כל זה לצד המערכות המוכרות מהדגם היוצא כגון בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית ועוד.