יונדאי חשפה הבוקר בבכורה עולמית את האיוניק 5, הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של יונדאי שהוא גם הדגם הראשון המוצג תחת מותג המשנה איוניק שיונדאי השיקה אשתקד כמותג לרכבים חשמליים בלבד. האיוניק 5 מציגה בנוסף את שפת העיצוב שנפגוש בדגמים העתידיים של מותג איוניק שיכללו גם מכונית ספורט חשמלית וקרוסאובר ענק חשמלי. את האיוניק 5 אנחנו צפויים לפגוש עוד השנה בישראל, ביחד עם דגמים חשמליים נוספים של יונדאי.
האיוניק 5 שומרת באדיקות על העיצוב שהוצג עם הקונספט יונדאי 45 כקדימון לדגם כאשר חתימת התאורה בצורת פיקסלים מהווה את סימן ההיכר הייחודי של הדגם. בשורה התחתונה, מדובר בעיצוב מוצלח מאוד, נקי, מודרני עם תחושה של משהו עתידני אך מבלי להראות וולגרי או מוחצן יתר על המידה.
תא הנוסעים ממשיך את את הקו הנקי הזה הזה עם עיצוב מאוד מינימליסטי שנועד ליצור תחושה אוורירית במיוחד בתא הנוסעים, זו גם הסיבה לדשבורד הצף ללא קונסולה קבועה בין המושבים. המשבים הקדמיים נעים על מסילה באורך של 140 מ"מ ולפי יונדאי השילוב של זה עם העדר קונסולה בין המושבים מאפשר יציאה נוחה משני צידי הרכב והמון מקום לרגליים. למושבים הקדמיים יש כריות תמיכה בולטות יחסית לירכיים שכן אין מקום בו הנהג יכול להשעין את ברך ימין, עוד נצטרך ללמוד האם זה מוצלח או מעייף והכל תלוי בתנוחת הישיבה שיונדאי תכננה לדגם.
המושבים הקדמיים כוללים כרית תמיכה לרגליים הנפתחת כאשר מושכים את המושבים לאחור, זו נועדה לאפשר ישיבה נוחה יותר בזמן שאתם ממתינים לטעינת הדגם. מול הנהג נמצא צמד מסכים גדולים בגודל "12 האחד, עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה המתקדמת שהותקנה בדגם ויש גם תצוגה עילית מתקדמת בטכנולוגיית מציאות רבודה.
לאיוניק 5 אורך של 4,635 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,605 מ"מ ובסיס גלגלים ענק של 3,000 מ"מ, זה בסיס גלגלים של מכונית גדולות בהרבה והשורה התחתונה היא שמדובר ברכב המספק מרווח עצום וחסר תחרות לנוסעים מאחור ברמה שגם מכוניות סאלון גדולות יכולות לקנא בו. גם נפח תא המטען גדול ועומד 531 ליטר או 1591 ליטר עם קיפול המושבים מאחור ויש גם תא מטען קדמי קטן בנפח של 57 ליטר בדגמי הנעה קדמית ו-24 ליטר בדגמי הנעה כפולה.
יונדאי איוניק 5 מבוססת על פלטפורמת E-GMP שהיא פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים של קבוצת יונדאי והיא תשמש דגמים חשמליים רבים של יונדאי, קיה וג'נסיס. במרבית הרכבים החשמליים בעולם נמצא סוללה המייצרת מתח של 400V, יונדאי יצרה סוללה המאפשרת פעולה גם במתח של 800V במקביל וזה מספק לאיוניק 5 מספר יתרונות כולל אפשרות לטעינה אולטרה מהירה בהספקים של עד 350kW. שימוש במטען כזה מאפשר טעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 18 דקות בלבד וטעינה למשך של 5 דקות תאפשר לכם להוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה. הדגם מצויד בנוסף במערכת V2L המאפשרת לרכב לספק חשמל לבית (עד 3.6kW) במקרה של הפסקת חשמל, נדרשת כמובן תשתית תומכת.
האיוניק 5 תשווק במספר שילובי מנועים וסוללות, דגמי הבסיס מצוידים בסוללה בקיבולת של 58kWh והדגמים הבכירים יותר בקיבולת של 72.6kWh, המהירות המרבית בכל הדגמים עומדת על 185 קמ"ש. אם תבחרו בסוללה הקטנה יותר תוכלו לבחור מבין הנעה אחורית בלבד עם מנוע חשמלי בהספק של 167 כ"ס ו-36.5 קג"מ (טווח של 400 ק"מ) או שני מנועים להנעה כפולה בהספק כולל של 232 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ (טווח של 362 ק"מ). נתון התאוצה 0-100 קמ"ש בדגמים אלו עומדים על 8.5 שניות או 6.1 שניות, בהתאמה.
אם תבחרו בסוללה הגדולה יותר תקבלו מנוע אחורי בהספק של 214 כ"ס המאפשר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות (טווח נסיעה של 485 ק"מ) ואם תבחרו בדגם ההנעה הכפולה עם 302 כ"ס תקצרו את נתון התאוצה ל-5.2 שניות (טווח נסיעה של 462 ק"מ).
יונדאי איוניק 5 - גרסאות ודגמים |
||||
דגם | 58.2kWh RWD | 58.2kWh AWD | 72.6kWh RWD | 72.6kWh AWD |
---|---|---|---|---|
הנעה | אחורית | כפולה | אחורית | כפולה |
מנוע | 170 כ"ס | 235 כ"ס | 217 כ"ס | 302 כ"ס |
מומנט מרבי | 35.7 קג"מ | 61.7 קג"מ | 35.7 קג"מ | 61.7 קג"מ |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש | 8.5 ש' | 6.1 ש' | 7.4 ש' | 5.2 ש' |
מהירות מקסימלית | 185 קמ״ש | 185 קמ״ש | 185 קמ״ש | 185 קמ״ש |
טווח משולב (WLTP) | 400 ק״מ | 362 ק״מ | 485 ק"מ | 462 ק"מ |
טווח עירוני (WLTP) | 612 ק״מ | 542 ק״מ | 692 ק"מ | 643 ק"מ |
טעינה AC ביתית 10.5kW (100%) | 4 שעות 59 דקות | 4 שעות 59 דקות | 6 שעות 9 דקות | 6 שעות 9 דקות |
טעינה DC מהירה 50kW (80%) | 45 דקות | 45 דקות | 56 דקות | 56 דקות |
טעינה DC מהירה 350kW (80%) | 17 דקות | 17 דקות | 17 דקות | 17 דקות |
יונדאי ציידה את האיוניק 5 במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 2 כגון נהיגה אוטונומית בכביש המהיר כולל מעבר נתיבים והשתלבות במחלפים. כמובן שנמצא גם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת בצידי הרכב ומאחור, מערכת יציאה בטוחה, תזכורת לבדיקת המושבים האחוריים בסיום הנסיעה ועוד.