קבוצת סטלנטיס, המחזיקה במותגים רבים כולל פיג'ו, אלפא רומיאו, סיטרואן, פיאט, אופל, ג'יפ ועוד, זכתה לכל האישורים הרגולטורים להקמת מיזם משותף עם ליפמוטור הסינית לשיווק וייצור של דגמי ליפמוטור מחוץ לשוק הסיני, בשלב הראשון בתשע מדינות באירופה ובהמשך במדינות ושווקים נוספים כגון הודו, המזרח התיכון, דרום אמריקה ועוד - If you can't beat them join them.
המיזם המשותף נקרא "ליפמוטור אינטרנשיונל" והתהליך להקמתו החל בספטמבר אשתקד כאשר קבוצת סטלנטיס רכשה כ-21% מליפמוטור תמורת סכום של 1.5 מיליארד אירו. המיזם ישווק כאמור את דגמי ליפמוטור גם במזרח התיכון, לקראת סוף 2024, וזה כולל את השוק המקומי שלנו. להזכירכם, מותג ליפמוטור משווק כיום בישראל (בדגם T03 בלבד) ע"י מטרו-מוטור אך סביר להניח כי זיכיון היבוא יעבור לאחת מהנציגות של קבוצת סטלנטיס בישראל - סמלת או קבוצת לובינסקי.
עד לשנת 2027 ישווקו תחת המיזם באירופה שישה דגמים חשמליים כאשר שני הדגמים הראשונים אותם תשווק סטלנסטיס באירופה, החל מספטמבר 2024, הם המיני החשמלית ליפמוטור T03, אותה אנחנו כבר מכירים בישראל, ואת הקרוסאובר ליפמוטור C10 אותו טרם פגשנו כאן. ליפמוטור C10 הוא הדגם הראשון של ליפמוטור אשר תוכנן מראש כדגם המיועד לשוק הגלובלי, מדובר בקרוסאובר גדול יחסית המתחרה מול דגמים כגון טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ועוד - לדגם אורך של 4.74 מטר, רוחב של 1.90 מטר, גובה של 1.68 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר.
ליפמוטור C10 מבוסס על פלטפורמת LEAP 3.0 מפיתוח עצמי עם סוללות המחוברות ישירות לשלדה (CTC) וכמו דגמים אחרים רבים בשוק הסיני, גם הוא משווק עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין או חשמלית מלאה. לגרסה החשמלית שתשווק באירופה מנוע חשמלי אחורי בהספק של 231 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.3 שניות ולמהירות מרבית של 170 קמ"ש. הדגם מצויד בסוללה בקיבולת של 70kWh המספיקה לטווח נסיעה של כ-420 ק"מ בתקן WLTP.
לגרסת הפלאג-אין יש את אותו מנוע חשמלי, סוללה בקיבלות של 28kWh ומנוע 1.5 ליטר שלא מחובר לגלגלים אלא משמש רק כגנרטור לטעינת הסוללה.
בשלב זה, לפימוטור C10 יהיה הדגם הגדול ביותר של המותג בשוק האירופי כאשר שאר הדגמים יתמקדו בשוק המשפחתיות ומטה עם האצ'בק וקרוסאובר משפחתיים לצד סופרמיני וקרוסאובר עירוני. חברת ליפמוטור הוקמה בשנת 2015 וכיום היא מחזיקה בצי של שישה דגמים ובין השנים 2025 ל-2027 החברה מתכננת להשיק 2-3 דגמים חדשים כל שנה.