ב.מ.וו M2 החדשה
ב.מ.וו M2 החדשה.
ב.מ.וו M2 החדשה
ב.מ.וו M2 החדשה.

ב.מ.וו M2 החדשה (G87) תעלה על הכבישים רק בתחילת השנה הבאה אך כעת אנחנו זוכים להצצה נוספת אל הדגם שנמצא בשלב הכיול הסופי לפני הייצור, שיחל בעוד מספר חודשים. אם אפשר לסכם בקצרה, אז בניגוד לדגם היוצא שרק השאיל מדגמי M4/M3 חלקים מסוימים, והחל מדגם קומפטישן גם את המנוע, M2 החדשה היא בפועל M3/M4 רק בקטן ושובב יותר. 

 

ב.מ.וו M2 החדשה מצוידת במנוע S58 של דגמי M3/M4 וכצפוי, בחברה רומזים כי לדגם נתונים דומים לאלו של ב.מ.וו M2 CS הקיצונית כך שאפשר לצפות לנתון הספק מרבי של כ-450 כ"ס. בשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים לומר האם לדגם תהיה כבר משלב ההשקה גרסה רגילה וגרסת קומפטישן כמו שאר דגמי M או ש- ב.מ.וו תשמור את השדרוג הזה רק להמשך הדרך. בעוד שדגמי M3/M4 זכו למערכת הנעה כפולה כאופציה, ב.מ.וו M2 שומרת על הנעה אחורית טהורה ללא אופציה להנעה כפולה וסביר להניח כי זו גם לא תוצע בעתיד עם הדגם. 

 

2023 ב.מ.וו M2 החדשה
M4 בקטן.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור בין תיבת 6 הילוכים ידנית או בתיבת 8 הילוכים אוטומטית בכיול M, זאת בניגוד לדגם היוצא ששווק עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT. ב.מ.וו הביאה את תיבת ה-8 הילוכים האוטומטית שלה (מבית ZF) לשלמות כך שאין כאן חיסרון לעומת התיבה הקודמת, מה גם שהתיבה הקודמת מעולם לא הייתה ברמה של תיבת PDK כפולת המצמדים של פורשה. הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, כמו בדגם היוצא. 

 

בניגוד לדגם היוצא (למעט M2 CS) ב.מ.וו M2 החדשה תשווק לראשונה וכסטנדרט עם בולמים אדפטיביים, דבר שאפשר לחברה ליצור בידול גדול יותר בין מצבי הנהיגה השונים, אם תרצו נוח ומעודן יותר במצב קומפורט או חד וקשיח יותר במצב ספורט פלוס. כמו בכל דגמי ב.מ.וו, גם כאן כמובן שישנה אפשרות לביטול מלא של בקרת היציבות. 

 

2023 ב.מ.וו M2 תא הנוסעים
אופציה למושבי M קרבון ותצוגה ייעודית במסכים.

מערכת הבלימה זהה לזו של דגמי M3/M4 החדשים אך בניגוד לדגמים אלו בהם ניתן לשדרג למערכת בלימה קרמית, בדגם M2 ב.מ.וו לא מתכננת בשלב זה לספק אופציה (יקרה) כזו. הפסד מסוים בנהיגה תובענית על המסלול אך רווח עצום כאשר זו נדרשת להחלפה. כרכב עם בסיס גלגלים קצר יותר ב-110 מ"מ, M2 זכתה לכיול שונה למתלים, היגוי ועוד לעומת דגמי M3/M4, ב.מ.וו מציינת כי הדגם זכה לקפיצים קשיחים יותר מלפנים בכדי להפחית את זווית הגלגול ולשפר את התגובה להפניית ההגה ומאחור הותקנו כצפוי קפיצים רכים יותר.

 

2023 ב.מ.וו M2 החדשה
M2 החדשה.

תא הנוסעים יהיה זהה למוכר לנו מדגמי 2022 המעודכנים של סדרה 2 קופה, אך נמצא בו שימוש נרחב יותר בקרבון, מוט הילוכים M, שירד בדגמי סדרה 2 המעודכנים, מושבי M עם אופציה לשדרג למושבי באקט M קרבון ועוד. בנוסף נמצא תצוגה ייעודית לדגם M בלוח המחוונים ובמערכת המולטימדיה. 

 

יש לא מעט יתרונות בכך ש- M2 החדשה מבוססת על דגמי M3/M4 אך יש גם חיסרון אחד ברור וזו תוספת משקל נכבדה הצפויה לעמוד על כ-100 ק"ג משמעותיים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.