סדרה 3 החדשה זוכה לדגמי ביצועים דיזל חדשים M340d דגמי הפלאג-אין 330e משווקים כעת גם עם מערכת הנעה כפולה xDrive.
ב.מ.וו ממשיכה להרחיב את היצע גרסאות ההנעה של סדרה 3 החדשה ואל דגם 318i הבסיסי החדש שהוצג לאחרונה, עם מנוע 2.0 טורבו 154 כ"ס במקום מנוע ה-1.5 ליטר טורבו, היא מוסיפה כעת גרסת דיזל חזקה בדגם M340d ועוד גרסאות הנעה לדגם 330e ההיברידי פלאג-אין.
אל דגמי הבנזין M340i, עם מנוע 3.0 ליטר 374 כ"ס והנעה אחורית או כפולה, ב.מ.וו מוסיפה דגמי דיזל מקבילים, M340d xDrive סדאן ו- M340d xDrive טורינג (סטיישן) עם הנעה כפולה כסטנדרט. דגמי הדיזל מציעים את אותה חבילת M Sport אך עם מנוע טורבו דיזל 3.0 ליטר שישה צילינדרים בהספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט אדיר של 71.3 קג"מ המתקבל החל מ-1,750 סל"ד. גרסה זו של סדרה 3 מתחרה ישירות באודי S4 המחודשת ולהזכירכם, היא משווק באירופה עם מנוע דיזל בלבד עם נתונים דומים להפליא - 347 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 ק"מ.
מנוע הדיזל הזה, שהוצג לאחרונה בדגם X5 xDrive40d, מצויד במגדש טורבו דו-שלבי שלפי ב.מ.וו מאפשר לדגם לספק תגובות מנוע מהירות וללא השהייה. מי שעוד מסייעת למנוע לספק תגובות מהירות בסל"ד נמוך זו מערכת מיקרו-היברידית 48V המוצמדת למנוע המוסיפה בעת הצורך בתוספת הספק של 11 כ"ס.
לחיצה מלאה על דוושת התאוצה, תאיץ את דגם M340d סדאן מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 4.6 שניות, דגם הסטיישן זקוק לעוד 0.2 שניות. מעבר לכיול הספורטיבי יותר למתלים, M אדפטיביים כאופציה, הדגמים כוללים מערכת פליטה M, דיפרנציאל מוגבל החלקה אחורי, מושבי ספורט M ומערכת בלימה משודרגת עם 4 קליפרים מלפנים בצבע כחול M (רק אחד צף מאחור) וצלחות בלימה בקוטר של 348 מ"מ מלפנים ו-345 מ"מ מאחור.
למי שרוצה פחות ביצועים ויותר חיסכון בצריכת הדלק, ב.מ.וו מרחיבה את היצע דגמי הפלאג-אין של סדרה 3 עם ההשקה של דגם 330e סדאן עם מערכת הנעה כפולה xDrive ומוסיפה את אותה מערכת הנעה גם למרכב הסטיישן בדגמים 330e טורינג ו-330e xDrive טורינג.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין הזו משלבת בין מנוע 2.0 ליטר טורבו, בהספק של 184 כ״ס ו-29.5 קג״מ, לבין תיבת 8 הילוכים אוטומטית בתוכה מותקן כעת מנוע חשמלי חדש וחזק יותר בהספק מתמשך של 68 כ״ס או 109 כ״ס במצב XtraBoost. ההספק הכולל של המערכת עומד על 252 כ״ס ו-42.8 קג״מ או 292 כ"ס במצב Xtraboost למשך של עד 10 שניות לטובת עקיפות זריזות.
ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-5.8 שניות בדגם 330e xDrive (לעומת 5.9 שניות עם הנעה אחורית בלבד), 6.1 שניות בדגם 330e טורינג ו-6.2 שניות בדגם 330e xDrive טורינג. כל הדגמים מצוידים בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 12kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ, נסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 140 קמ"ש ונסיעה על בסיס המנוע החשמלי במצב היברידי עד ל-110 קמ"ש.