ב.מ.וו מספקת לנו הצצה ראשונה לדגם 128ti החדש, הוט האצ' עם הנעה קדמית, הספק מרבי של 265 כ"ס ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני. ב.מ.וו 128ti משלימה את הפער בין הגרסאות הרגילות של סדרה 1 החדשה לבין גרסת הביצועים הבכירה של הדגם M135i לה הנעה כפולה xDrive. ב.מ.וו תשיק את דגם 128ti במהלך חודש נובמבר 2020. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי הם שוקלים את שיווק הדגם במהלך 2021.
לדגם 128ti אין דגם מתחרה ישיר אצל אודי ומרצדס, לאלו מצד שני יש גרסאות קצה חזקות יותר בדמותן של RS3 ו-A45 בהתאמה, כך שדגם 128ti יהווה בעיקר אלטרנטיבה יקרה ויוקרתית יותר לדגמים כגון גולף GTI, קופרה לאון ועוד.
ב.מ.וו 128ti עושה שימוש באותו מנוע 2.0 ליטר טורבו (B48) של דגם M135i אך בהספק מופחת של 265 כ"ס לעומת 306 כ"ס. הכוח אל הגלגלים הקדמיים בלבד עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטו' ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן, זה מספיק בכדי לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.1 שניות.
בב.מ.וו 128ti לא נועדה להיות עוד גרסה מבין שאר גרסאות סדרה 1 אלא הוט האצ' של ממש לכן המתלים וההיגוי זכו לכיול חד, קשיח וספורטיבי יותר. מתלי ה- M Sport של הדגם כוללים הנמכת מרכב של 10 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות של סדרה 1 ובנוסף נמצא גם מערכת בלימה M Sport עם צלחות בלימה מוגדלות.
הפעם האחרונה בה ב.מ.וו עשתה שימוש בצירוף האותיות ti הייתה עם סדרה 3 קומפקט, מכונית האצ'בק 3 דלתות אותה ב.מ.וו שיווקה בין השנים 1993-2004 והייתה ניסיון לא ממש מוצלח של ב.מ.וו לייצר רכב האצ'בק הפונה לצעירים.