פורד פוקוס מתחדשת לשנת 2014 במתיחת פנים הכוללת עדכון לעיצוב החיצוני, יחד עם שיפר משמעותי בהנדסת האנוש והמרווח לנהג.
אלו הן התמונות הראשונות של פורד פוקוס 2014 החדשה – בדגמי הסטיישן-טורר והאצ'בק - אשר דלפו לרשת טרם החשיפה הרשמית של הדגם. פורד צפויה להציג את הפוקוס החדשה/מחודשת בתערוכת ז'נבה הקרובה בעוד בפחות משבועיים, את גרסת הסדאן החדשה של הפוקוס, פורד תחשוף רק בתערוכת ניו יורק באפריל הקרוב.
כדגם הנמכר ביותר של פורד והמכונית שסיימה את 2013 כדגם הנמכר בעולם, פורד לא הסתפקה בעדכון קל אלא ניכר שהיא הקשיבה לכל הביקורת כלפי הדגם וביצעה שינויים משמעותיים, במיוחד בכל הקשור למרווח לנהג ולהנדסת האנוש בדגם.
כצפוי, הפוקוס המחודשת מיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של פורד וזוכה בחזית חדשה לחלוטין עם מכסה מנוע חדש ופגוש קדמי חדש המתאפיין בגריל שבמרכזו מתנוסס הגריל החדש של פורד – אסטון מרטין סטייל. הפנסים הראשיים שעוצבו מחדש גם כן, כוללים כעת תאורת LED ליום. מאחור, פורד עיצוב מחדש את דלת תא המטען ואת הפנסים וכן עדכנה קלות את הפגוש האחורי. משלימים את מתיחת הפנים החיצונית אלו עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים.
עיקר הביקורת אל הדגם הנוכחי הייתה אל הקונסולה מרכזית שסבלה מעודף כפתורים ומהנדסת אנוש לקויה וכן אל רוחבה המוגזם של אותה קונסולה שחדרה אל המרחב של הנהג והפריע לברך ימין, במיוחד לנהגים גדולי גוף. בדיוק בנושאים אלו כאמור, פורד טיפלה במתיחת הפנים לדגם. פורד הצרה משמעותית את חלקה התחתון של הקונסולה המרכזית ע"י הזזת בל היד לאחור. צעד זה, לפחות לפי התמונות, פינה מקום רב לברך ימין של הנהג. פורד התקינה מערך שליטה חדש לחלוטין עבור מערכת בקרת האקלים ומתחת לו הוסיפה מצרך מבוקש שהיה חסר במיוחד בדגם היוצא, מקום עבור המכשיר הסלולרי בקונסולה המרכזית לצד כניסת USB ושקע טעינה.
בנוסף לכך, פורד עדכנה את הגימור בדגם והתקינה גלגל הגה חדש עם מערך חדש של כפתורי שליטה, אמנם עדיין לא מעט כפתורים אך הרבה פחות מבעבר.
פורד עדיין לא חשפה פרטים רשמיים על הדגם החדש, זה צפוי להיעשות בשעות הקרובות או בימים הקרובים, עוד לפני תערוכת ז'נבה.
2014 פורד פוקוס האצ'בק החדשה:
2014 פורד פוקוס סטיישן-טורר החדשה:
2010 פורד פוקוס: