הכל על המכוניות/דגמים הנמכרים ביותר בישראל בשליש הראשון של 2015: מי המכונית הכי נמכרת בישראל? מי הקרוסאובר הנמכר ביותר אילו דגמים מפתיעים לרעה ואילו לטובה.
בסיכומו של השליש הראשון של 2015, יונדאי הוא המותג הנמכר ביותר בישראל, אחריו נמצא את המותגים קיה, טויוטה, מאזדה ומיצובישי. חמשת המותגים המובילים מחזיקים ב-75% מעשרים הדגמים הנמכרים ביותר והם גם אחראיים ל-50% מסך מסירות הרכב החדש בישראל לשליש הראשון של 2015.
היא הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה שעברה והיא ממשיכה להיות כזו גם בשליש הראשון של 2015, אנחנו מדברים כמובן על טויוטה קורולה ממנה נמסרו בארבעת החודשים הראשונים של השנה 4,968 יחידות. כמו הקורולה בשנה שעברה, הפיקנטו של קיה ממשיכה להחזיק גם השנה במקום השני עם מסירות של 4,878 יחידות. את המאבק הזה על תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל, שני הדגמים האלו צפויים להוביל גם בהמשך השנה.
אמנם כבר לא בראשות הטבלה ונמצאת במרחק ניכר של מעל ל-1,200 יחידות ממובילות הטבלה, אך מאזדה 3 החדשה מחזירה את הכבוד המקומי לדגם שבעבר היה הנמכר בישראל כאשר היא תוספת את המקום השלישי בטבלה עם מסירות של 3,621 יחידות מתחילת השנה. סוגרים את החמישייה הראשונה הם: קיה ספורטאז' עם 3,105 יחידות (הדגם הנמכר ביותר בחודש אפריל האחרון) וסקודה אוקטביה עם 3,025 יחידות.
חמשת המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל – ינואר-אפריל 2015:
- טויוטה קורולה - 4,968
- מאזדה 3 – 3,621
- סקודה אוקטביה – 3,025
- יונדאי i35– 2,923
- יונדאי i30– 1,433
חמשת הסופרמיני הנמכרות ביותר בישראל – ינואר-אפריל 2015:
- סיאט איביזה – 2,579
- מיצובישי אטראז' – 2,322
- מאזדה 2 – 2,238
- ניסאן מיקרה – 1,729
- טויוטה יאריס – 1,635
מעניין לגלות ששתיים משלושת המכוניות הראשונות בטבלה, סיאט איביזה ומאזדה 2, הן לא רק שתי מכוניות וותיקות מאוד אלא בעיקר, אלו שתי מכוניות המיועדות בעיקר לשוק הפרטי: סיאט עם האיביזה AM5 שמציעה סופרמיני אוטו' חזקה במחיר של כ-80 אלף שקל (הדגם אחראי ל-60% מסך המכירות של סיאט) ומאזדה 2, שאמנם שווקה בעיקר לחברות הליסינג אך זאת רק בכדי למכור אותה לאחר מכן במחיר מופחת לצרכן הפרטי כיד ראשנה 0 ק"מ.
חמשת העירוניות הנמכרות ביותר בישראל – ינואר-אפריל 2015:
- קיה פיקנטו – 4,878
- יונדאי i10– 2,956
- סוזוקי אלטו – 1,325
- פיאט 500 – 635
- פיג'ו 108 – 237
שתי המכוניות המיני העירוניות המציעות תמהיל ישראלי מוצלח של יותר בפחות, הן גם שתי המכוניות הנמכרות ביותר בסגמנט זה ובהפרש ניכר מהמתחרות הישירות. זה לא שהמתחרות לא טובות דרך אגב (וכולן יותר חסכוניות בדלק), אך חסר לרובן מרכיב מכריע המצוי בשתי הקוריאניות ושחשוב לישראלי הממוצע יותר מאשר צריכת דלק - תיבה אוטו' רגילה.
חמשת הקרוסאוברים הנמכרים ביותר – ינואר-אפריל 2015:
- קיה ספורטאז' – 3,105
- יונדאי ix35– 1,509
- מיצובישי אאוטלנדר – 1,864
- מאזדה CX-5 - 1,442
- ניסאן קשקאי – 901
תנו לישראלי הממוצע חלום בזול והוא שלכם. זה המהלך המבריק שטלקאר, יבואנית קיה בישראל, עשתה עם הספורטאז' 1.6 ליטר אורבן. קרוסאובר שהוא "חלום מוטורי הישראלי" ובמחיר של קצת יותר ממכונית משפחתית ממוצעת. בתקופה המקבילה אשתקד, אז גרסה זו של הספורטאז' עדיין לא שווקה בישראל, קיה מסרה רק 933 יחידות מהספורטאז', אך מה שעוד יותר מעניין לגלות הוא שאף אחד מהמתחרים הישירים לא נפגע במכירות, זה כנראה אומר שרוב רובם של לקוחות הספורטאז' 1.6 ליטר הגיעו מסגמנטים אחרים.
פינת הפיקנטריה:
המכונית ההיברידית הנמכרת ביותר ברבעון הראשון של השנה היא טויוטה אוריס הייבריד, בעיקר בגרסת הסטיישן ובעיקר תמצאו אותה אצל אנשי חברת "אלביט" (שמישהו ילמד אותם כבר לנהוג).
ידניות או לא להיות? לקחנו את 20 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל ובדקנו כמה מהם נמכרו עם תיבה ידנית בשליש הראשון של השנה: טויוטה קורולה – 5, קיה פיקנטו – 272, מאזדה 3 – אין דגם ידני, קיה ספורטאז' – אין דגם ידני, סקודה אוקטביה – 12, יונדאי i10 – 583, יונדאי i35 – אין דגם ידני, סיאט איביזה – 186, סוזוקי קרוסאובר – 49, מיצובישי אטראז' – אין דגם ידני, מאזדה 2 – אין דגם ידני, יונדאי i25 – אין דגם ידני, מיצובישי אאוטלנדר – 68, ניסאן מיקרה – 345, טויוטה יאריס – 27, יונדאי ix35 – אין דגם ידני, מאזדה CX-5 – אין דגם ידני, יונדאי i30 – 10, סוזוקי אלטו - 793. כלומר, מתוך 19 דגמים (ללא אוריס הייבריד שכן אין דגם ידני בעולם) רק 5% מסך של 47,940 בחרו באופציה הידנית.
מכונית הפרימיום הקומפקטית הנמכרת ביותר היא זו שתמיד הייתה וממשיכה להיות כזו – אודי A3 עם מסירות של 403 יחידות מתחילת השנה (סדרה 1+2 מקום שני ו-A קלאס מקום שלישי). מכונית הסאלון הנמכרת ביותר היא ב.מ.וו סדרה 5 עם 138 יחידות ומכונית היוקרה/פאר הנמכרת ביותר היא ללא עוררין מרצדס S קלאס עם 88 יחידות שנמסרו מהדגם כאשר הגרסה הנמכרת ביותר של הדגם היא ה-500 LONG עם 31 יחידות, דגם שמחירו ההתחלתי עומד על 1,075,000 שקל - לפני תוספות.
המיוחדות והספורטיביות: ב.מ.וו מסרה 25 יחידות מה-M235i, שש יחידות מה-M4 ושלוש מה-M5. אודי מסרה 31 יחידות מה-S3 וחמש יחידות מה-SQ5. מרצדס מסרה שלוש יחידות מה-A45 AMG, ושש יחידות מה-S63 AMG, ניסאן מסרה רק 2 יחידות מה-370Z אך ארבע יחידות מה-GTR.
אם נתייחס לספורטיביות העממיות יותר, סובארו מסרה רק שתי יחידות מה-BRZ וחמש יחידות מה-WRX STI, רנו מסרה 3 יחידות המגאן RS ורק שתי יחידות מהקליאו RS, פיג'ו מסרה 15 יחידות מה-208 GTI, פולקסווגן מסרה 42 יחידות מהגולף GTI, סקודה מסרה 29 יחידות מהאוקטביה RS וסיאט מסרה 11 יחידות מהאיביזה קופרה. פיאט מסרה 20 יחידות מה-500 אבארט ולא בדיוק ספורטיבית, אך שברולט מסרה 88 יחידות מהסוניק RS.
מיקום | דגם | מסירות 1-4.2015 |
---|---|---|
1 | טויוטה קורולה | 4968 |
2 | קיה פיקנטו | 4878 |
3 | מאזדה 3 | 3621 |
4 | קיה ספורטאז' | 3105 |
5 | סקודה אוקטביה | 3025 |
6 | יונדאי i10 | 2956 |
7 | יונדאי i35 | 2923 |
8 | סיאט איביזה | 2579 |
9 | סוזוקי קרוסאובר | 2335 |
10 | מיצובישי אטראז' | 2322 |
11 | מאזדה 2 | 2238 |
12 | יונדאי i25 | 2052 |
13 | מיצובישי אאוטלנדר | 1864 |
14 | ניסאן מיקרה | 1729 |
15 | טויוטה יאריס | 1635 |
16 | יונדאי ix35 | 1509 |
17 | מאזדה CX-5 | 1442 |
18 | יונדאי i30 | 1433 |
19 | אוריס היברידית | 1380 |
20 | סוזוקי אלטו | 1325 |
22 | מיצובישי ספייסטאר | 1243 |
23 | קיה ריו | 1174 |
24 | רנו פלואנס | 1136 |
25 | סקודה ראפיד | 1090 |
26 | הונדה סיוויק האצ'בק | 1086 |
27 | רנו קליאו | 905 |
28 | ניסאן קשקאי | 901 |
29 | קיה פורטה | 889 |
30 | אופל אסטרה | 856 |
31 | ניסאן ג'וק | 844 |
32 | סובארו XV | 839 |
33 | קיה סיד | 813 |
34 | סובארו אימפרזה | 800 |
35 | סיטרואן ברלינגו | 797 |
36 | סיאט לאון | 789 |
37 | פולקסווגן ג'טה | 781 |
38 | יונדאי i20 | 743 |
39 | סוזוקי ספלאש | 714 |
40 | קיה סיד | 710 |
41 | פיאט 500 | 635 |
42 | הונדה ג'אז היברידית | 615 |
43 | מאזדה 6 | 607 |
44 | אופל קורסה | 603 |
45 | טיוטה ורסו | 561 |
46 | שברולט טראקס | 560 |
47 | טויוטה ראב4 | 551 |
48 | איסוזו D-MAX | 511 |
49 | סובארו פורסטר | 475 |
50 | פיאט דובלו | 457 |
51 | שברולט קרוז | 451 |
52 | סוזוקי סוויפט | 450 |
53 | טויוטה לנד קרוזר | 449 |
54 | ניסאן אלמרה | 448 |
55 | פורד פיאסטה | 443 |
56 | טויוטה פריוס | 438 |
57 | רנו קפצ'ור | 432 |
58 | דאצ'יה דאסטר | 430 |
59 | אודי A3 | 403 |
60 | סקודה יטי | 393 |
61 | שברולט ספארק | 388 |
62 | סקודה סופרב | 388 |
63 | סיטרואן C4 גרנד פיקסו | 373 |
64 | יונדאי סנטה פה | 364 |
65 | פיג'ו 208 | 358 |
66 | קיה סורנטו | 356 |
67 | סיטרואן C3 פיקאסו | 341 |
68 | פיאט דוקאטו | 323 |
69 | פיג'ו 308 | 315 |
70 | מיצובישי לאנסר | 311 |
71 | הונדה סיוויק סדאן | 299 |
72 | שברולט סוניק | 291 |
73 | סקודה רומסטר | 284 |
74 | הונדה CR-V | 282 |
75 | רנו קנגו | 281 |
76 | סיאט טולדו | 280 |
77 | פולקסווגן פולו | 280 |
78 | אודי A1 | 271 |
79 | סקודה פאביה | 266 |
80 | טויוטה היילקס | 265 |
81 | אודי Q3 | 259 |
82 | אודי Q5 | 252 |
83 | טויוטה ורסו | 251 |
84 | מרצדס C קלאס | 246 |
85 | סוזוקי ג'מני | 244 |
86 | רנו מגאן | 242 |
87 | שברולט קפטיבה | 240 |
88 | פיג'ו 108 | 237 |
89 | פולקסווגן קאדי | 237 |
90 | פיאט פיורינו | 235 |
91 | פולקסווגן גולף | 235 |
92 | סובארו B4 | 221 |
93 | מאזדה 5 | 219 |
94 | פיג'ו 2008 | 218 |
95 | סיטרואן ג'מפי | 204 |
96 | סיטרואן C1 | 203 |
97 | סקודה סיטיגו | 200 |
הערה: בדגמי טויוטה בוצעה הפרדה בין גרסאות הבנזין לגרסאות ההיברידיות.
חסר לכם דגם? מעוניינים בעוד מספרים? השאירו תגובה ונחזור עם תשובה.