האיוניק של יונדאי, כדגם הנמכר ביותר במחצית הראשונה של 2018, בדרך להחזרת תואר המכונית הנמכרת בישראל לסגמנט המשפחתיות.
זה שאנחנו פוגשים במעלה הטבלה את הספורטאז׳, טוסון ופיקנטו לזה אנחנו כבר רגילים, אך לפגוש במקום הראשון בטבלה מכונית משפחתית זה משהו שמזמן לא פגשנו, ועוד כזו היברידית? זו כבר באמת פעם ראשונה. כן, האיוניק ההיברידית של יונדאי, עם מסירות של 6892 יחידת, היא המכונית הנמכרת ביותר במחצית הראשונה של 2018 ונדמה, כי גם אין לחביבת חברות הליסינג משהו שיפריע לה להמשיך כך עד סוף השנה.
האיוניק היא לא המשפחתית ההיברידית היחידה בקצה העליון של הטבלה, גם הנירו של קיה רושמת הישג מכובד עם מסירות של 4733 יחידות המעניקות לדגם את המקום החמישי בטבלה.
עירוניות:
מקום | דגם | מסירות H1 |
---|---|---|
1 | קיה פיקנטו | 5260 |
2 | יונדאי i10 | 4594 |
3 | שברולט ספארק | 1541 |
כאן אין הפתעות, הפיקנטו מובילה את הטבלה, אחריה ה-i10, הזוכה לעדנה השנה, ובמקום השלישי עוד קוריאנית - ממוצא אמריקאי - הספארק של שברולט. המשותף לכל השלושה הוא מרווח גדול יחסית, תחושה של ״רכב אמיתי״, צריכת דלק לא משהו אך נקודת החוזק העיקרית שלהן היא תיבת הילוכים אוטו׳ רגילה שהיא המצרך מספר אחד לשוק הישראלי. מה עם המתחרות? הפנדה, אייגו, c1, 108 ולסריו מסתפקות במאות בודדות, ואף פחות, של יחידות.
סופרמיני:
מקום | דגם | מסירות H1 |
---|---|---|
1 | טויוטה יאריס | 2965 |
2 | סיאט איביזה | 2541 |
3 | ניסאן מיקרה | 2429 |
4 | מאזדה 2 | 2030 |
5 | הונדה גאז׳ | 1571 |
הסגמנט שבעבר נשלט ע״י חברות ההשכרה והליסינג, חווה בשנים האחרונות עדנה בשוק הפרטי. למעט המיקרה המיושנת של ניסאן הנמכרת במבצעים אגרסיביים (המחליפה נמכרת באירופה כבר מעל לשנה) כל הדגמים המובילים בסגמנט הם דגמים יקרים יחסית הנמכרים במחיר של מעל ל-100,000 שקל - תם עידן הסופרמיני ידנית ב-70 אלף שקל (יש, אך אלו כבר לא פופולריות כבעבר).
משפחתיות:
מקום | דגם | מסירות H1 |
---|---|---|
1 | יונדאי איוניק | 6872 |
2 | קיה נירו | 4733 |
3 | סקודה אוקטביה | 4706 |
4 | טויוטה קורולה | 3756 |
5 | מאזדה 3 | 3277 |
לעומת התקופה המקבילה אשתקד, האיוניק והנירו כמעט והכפילו את מספר המסירות: 6872 לעומת 3746 במקרה של האיוניק ו-4,733 לעומת 1959 במקרה של הנירו. אלו דגמים שאמנם נמכרים היטב גם לצרכן הפרטי, אך עיקר המסירות הוא לחברות ליסינג ובמקרים כאלו, לגובה ההנחה לעומת המחירון מרכיב מכריע. בהמשך השנה כבר נפגוש בישראל את האוריס החדשה ובשנה הבאה את הקורולה החדשה, שתי מתמודדות שללא ספק יכבידו על האיוניק והנירו. על האוקטביה אין צורך להכביר במילים, משפחתית מלוטשת היטב שתמיד הייתה כזו, אך רק בדור האחרון זכתה למקום לו היא ראויה.
קרוסאוברים עירוניים:
מקום | דגם | מסירות H1 |
---|---|---|
1 | טויוטה C-HR | 3147 |
2 | מיצובישי ASX | 2115 |
3 | סיאט ארונה | 1109 |
4 | יונדאי קונה | 1101 |
5 | סוזוקי ויטרה | 1043 |
כמו בסגמנט הסופרמיני, גם כאן השוק הפרטי נותן את הטון ולפי הטבלה, הוא גם מוכן לשלם על כך שכן גם ה-ASX וגם ה- C-HR הם מהדגמים היותר יקרים בסגמנט עם תג מחיר של מעל ל-133,000 שקל. לטויוטה C-HR אמנם יש חסרונות, כמו מנוע רועש, מושב אחורי קלסטרופובי ויחידת הנעה היברידית חסרת מחץ, אך הוא מציע את החבילה השלמה ביותר עם תא נוסעים איכותי, שלדה מצוינת וכיול מתלים מוצלח, רשימת אבזור מכובדת, היצע מערכות הבטיחות הטוב בסגמנט וכן, גם יחידת הנעה היברידית חסכונית למדי. הסגמנט הזה יתחדש כבר בקרוב במתמודד חדש, קיה סטוניק, ובמהלך השנה הבאה נפגוש מתחרים גם מבית פולקסווגן (T-CROSS) וסקודה.
קרוסאוברים קומפקטיים:
מקום | דגם | מסירות H1 |
---|---|---|
1 | קיה ספורטאז׳ | 6071 |
2 | יונדאי טוסון | 5886 |
3 | מיצובישי אאוטלנדר | 3405 |
4 | ניסאן קשקאי | 2652 |
5 | מאזדה CX-5 | 2428 |
בניגוד לסגמנטים האחרים, כאן אין הפתעות. אותם הדגמים ובאותו הסדר, פחות או יותר, ממשיכים להוביל בבטחה את הטבלה. מי שעשוי לאיים על החמישייה הזו, גם אם אולי לא להוביל אותה, הוא הקארוק של סקודה שאולי לא מציע עיצוב מסעיר, אך יש לו את הנדרש לדחוק במובילי הטבלה.
אמנם לא מופיע בטבלה, אך יש לציין לחיוב את ה-3008 של פיג׳ו (1,751 מסירות - מקום שישי), זה לא רק הדגם הנמכר ביותר כיום של פיג׳ו בישראל, זה גם הדגם שיכול לשנות את התדמית של המותג בארץ הצבר.
משפחתיות גדולות:
הסגמנט שהוצא לגלות ע״י סגמנט הקרוסאוברים, מתוחזק בישראל ע״י שני דגמים: סקודה סופרב עם 1494 מסירות ויונדאי סונטה היברידית עם 1338 מסירות. שאר המתחרות בסגמנט מסתפקות בפירורים: מאזדה 6 עם 518 מסירות, פולקסווגן פאסאט עם 249 מסירות, טויוטה אוונסיס עם 243, קיה אופטימה היברידית עם 238 מסירות ואופל אינסיגניה עם 90 מסירות. הקאמרי החדשה רק נחתה בישראל, כך שנאלץ להמתין לתוצאות סוף השנה.
מקום | דגם | מסירות H1 |
---|---|---|
1 | יונדאי איוניק | 6892 |
2 | קיה ספורטאז׳ | 6071 |
3 | יונדאי טוסון | 5886 |
4 | קיה פיקנטו | 5260 |
5 | קיה נירו | 4733 |
6 | סקודה אוקטביה | 4706 |
7 | יונדאי i10 | 4594 |
8 | טויוטה קורולה | 3756 |
9 | מיצובישי אאוטלנדר | 3405 |
10 | מאזדה 3 | 3277 |
11 | טויוטה C-HR | 3147 |
12 | רנו גרנד קופה | 2985 |
13 | טויוטה יאריס | 2965 |
14 | ניסאן קשקאיֿ | 2652 |
15 | סיאט איביזה | 2541 |
16 | סקודה ראפיד | 2517 |
17 | ניסאן מיקרה | 2429 |
18 | מאזדה CX-5 | 2428 |
19 | סוזוקי קרוסאובר | 2414 |
20 | ניסאן אקסטרייל | 2253 |
21 | יונדאי i25 | 2214 |
22 | סובארו XV | 2152 |
23 | מיצובישי ASX | 2115 |
24 | מאזדה 2 | 2030 |
25 | פיג׳ו 3008 | 1751 |
26 | טויוטה אוריס | 1750 |
27 | סיטרואן ברלינגו | 1669 |
28 | יונדאי אלנטרה | 1625 |
29 | הונדה ג׳אז | 1571 |
30 | שברולט ספארק | 1541 |
31 | רנו קליאו | 1497 |
32 | סקודה סופרב | 1494 |
33 | סוזוקי בלנו | 1455 |
34 | יונדאי סונטה | 1338 |
35 | ניסאן סנטרה | 1329 |
36 | סקודה קודיאק | 1315 |
37 | קיה סיד | 1305 |
38 | סוזוקי איגניס | 1284 |
39 | מיצובישי אקליפס קרוס | 1265 |
40 | דאצ׳יה דאסטר | 1202 |
41 | פולקסווגן גולף | 1138 |
42 | סקודה פאביה | 1126 |
43 | יונדאי i20 | 1112 |
44 | סיאט ארונה | 1109 |
45 | יונדאי קונה | 1101 |
46 | רנו קנגו | 1071 |
47 | סוזוקי ויטרה | 1043 |
48 | קיה ריו | 1000 |
49 | הונדה סיוויק | 1457 |
50 | סוזוקי סוויפט | 954 |
51 | קיה פורטה | 911 |
52 | טויוטה ראב4 היברידי | 875 |
53 | איסוזו D-MAX | 874 |
54 | שברולט אקווינוקס | 852 |
55 | מיצובישי ספייס סטאר | 837 |
56 | סיאט לאון | 818 |
57 | טויוטה לנד קרוזר | 796 |
58 | פיג׳ו 208 | 767 |
59 | קיה סורנטו | 750 |
60 | טויוטה היילקס | 712 |
61 | סיטרואן C3 | 677 |
62 | פולקסווגן טיגואן | 638 |
63 | טויוטה פריוס | 632 |
64 | טויוטה ורסו | 610 |
65 | פיג׳ו 2008 | 593 |
66 | רנו קדג׳אר | 589 |
67 | סקודה קארוק | 574 |
68 | אופל קורסה | 553 |
69 | טויוטה ראב4 | 552 |
70 | מאזדה CX-3 | 547 |
71 | סיאט אטקה | 546 |
72 | פיג׳ו 5008 | 543 |
73 | סוזוקי סלריו | 541 |
74 | שברולט קרוז | 521 |
75 | מאזדה 6 | 518 |
76 | סובארו פורסטר | 508 |
77 | פיאט טיפו | 501 |
78 | פורד קוגה | 499 |
79 | שברולט טראוורס | 486 |
80 | מרצדס GLC ֿ | 473 |
81 | אודי A3 | 463 |
82 | אודי Q2 | 452 |
83 | שברולט טראקס | 440 |
84 | דאצ׳יה סנדרו | 437 |
85 | הונדה HR-V | 425 |
86 | טויוטה פריוס פלוס | 424 |
87 | סובארו אימפרזה | 405 |
88 | אופל אסטרה | 402 |
89 | אודי Q5 | 395 |
90 | פיאט דוקוטו | 385 |
91 | ב.מ.וו סדרה 1 | 376 |
92 | אודי Q3 | 375 |
93 | שברולט סוניק | 367 |
94 | סיטרואן C4 פיקאסו | 367 |
95 | פולקסווגן קאדי | 367 |
96 | סיטרואן ג׳מפי | 345 |
97 | רנו קפצ׳ור | 312 |
98 | קיה קרניבל | 304 |
99 | מיצובישי טריטון | 301 |
100 | ב.מ.וו סדרה 3 | 296 |