לאחר שהציגה בשנת 2020 את הקורולה קרוס בגרסתו לשווקים מתפתחים ולאחר שהציגה השנה את הדגם בגרסתו לשוק האמריקאי והיפני, טויוטה מציגה כעת את הקורולה קרוס בגרסתו לשוק האירופי שם הוא ישווק החל מסתיו 2022. הקורולה קרוס ישווק במהלך שנת 2022 גם כאן בישראל, אך בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר מתי בדיוק (מחצית שנייה של 2022) ובאיזו גרסה הדגם ישווק.
עד עתה טויוטה הציגה את הקורולה קרוס עם מבחר של שלוש יחידות הנעה: 1.8 ליטר אטמוספרי 140 כ"ס לשווקים מתפתחים בלבד, 2.0 ליטר 171 כ"ס לשוק האמריקאי ובשני שווקים אלו הדגם משווק גם עם יחידת הנעה היברידית 1.8 ליטר 122 כ"ס המוכרת לנו מדגמים רבים של טויוטה, כולל כמובן הקורולה סדאן.
באירופה, בשלב זה לפחות, הקורולה קרוס ישווק בגרסה היברידית בלבד 2.0 ליטר. זו גרסת הנעה היברידית שטויוטה הציגה לפני מספר שנים עם הקורולה בהספק כולל של 180 כ"ס ובקורולה קרוס הותקנה גרסה משופרת של מערכת ההנעה הזו (דור חמישי) הכוללת שיפורים למנוע הבנזין ולמנועים החשמליים יחד עם סוללות ליתיום-יון חדשה שגם קלה יותר ב-40% מזו של המערכת הקודמת. התוצאה היא הספק כולל של 197 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.1 שניות.
מערכת ההנעה הזו תשווק גם בגרסת הנעה כפולה AWD-i עם מנוע חשמלי נוסף מאחור בהספק של 42 כ"ס. המנוע האחורי נכנס לפעולה בהתאם למצב האחיזה של הגלגלים הקדמיים. לפי טויוטה לשתי גרסאות ההנעה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש זהה.
הגרסה האירופית של הקורולה קרוס מציגה מספר חידושים טכנולוגיים בתא הנוסעים, זה כולל לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "12.3 - לראשונה בטויוטה - ומערכת מולטימדיה "10.5 חדשה גם היא. מערכת המולטימדיה היא למעשה אותה מערכת מולטימדיה שהוצגה השבוע בדגמי 2022 המעודכנים של הקורולה, רק עם מסך "10.5 במקום "8 וכפי שאתם יכולים לראות בתמונות, המסך נעדר כפתורים קיצורים ומה שנשאר זה כפתורים לשליטה על עוצמת השמע וכיבוי בתחתית המסך. המערכת הזו מבוססת על מעבד חדש ומהיר יותר פי-2.4 והיא מציעה בנוסף תפעול קולי, אפליקציה לשליטה מרחוק, שירותי רשת שונים כמו ניווט מבוסס ענן והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (שירותי רשת לא צפויים להיות זמינים בישראל).
בתחום הבטיחות, הגרסה האירופית של הקורולה קרוס מצוידת במערכת הבטיחות העדכנית ביותר של החברה הנקראת T-Mate - השם החדש למערכת TSS של טויוטה. אחד החידושים המשמעותיים במערכת זו יכולת עדכון OTA המאפשרת לשדרג את יכולות מערכות הבטיחות לאורך חיי הרכב באמצעות עדכון אונליין. מערכת הקדם תאונה (הכוללת בלימה אוטונומית וסיוע בהיגוי) שודרגה ומגיבה באופן מהיר ומדויק יותר למגוון רחב יותר של תרחישים, כולל לדוגמה רכב החותך את נתיב הנסיעה או דיכוי האצה לא מכוונת במהירויות נמוכות. מערכת בטיחות חדשה שנוספה היא מערכת עצירת חירום EDSS הנכנסת לפעולה כאשר היא מזהה כי הנהג כבר לא בשליטה על הרכב והיא תביא את הרכב לכדי עצירה מלאה, כולל הפעלת תאורת מצוקה ויצירת קשר עם מוקד חירום.
בנוסף לכך טויוטה מדווחת על שדרוגים ביכולות מערכת בקרת השיוט האדפטבית, זיהוי התמרורים ובקרת הסטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה. בנוסף נוכל למצוא גם ניטור שטח מת, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, אור גבוה אוטומטי, תאורה אדפטיבית, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת חניה אוטומטית, חיישני חנייה היקפיים הבולמים את הרכב אוטומטית בתמרוני חנייה ומצלמת 360 מעלות.
הקורולה קרוס, ולא תתקשו לנחש מהשם, מבוסס כמובן על הקורולה המוכרת לנו ושני הדגמים חולקים את אותה פלטפורמת GA-C. לדגם אורך של 4,460 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,640 מ"מ, מידות של קרוסאובר משפחתי ממוצע כדוגמת מאזדה CX-30. לדגם תא מטען בנפח של 440 ליטר עם גלגל חלופי.