אוטו איטליה, יבואנית פרארי בישראל, מודיעה על תחילת השיווק של פרארי פורטופינו החדשה, המחליפה של פרארי קליפורניה T כדגם הכניסה למותג פרארי. מחירו של הדגם בישראל עומד על החל מ-1.7 מיליון שקל. לדגם כבר נרשמו בישראל 3 הזמנות, אחת נמסרה ושתיים נוספות יעלו על הכביש כבר בקרוב.
בחזיתה של הפורטופינו אנחנו מוצאים גרסה משופרת של מנוע ה-3.8 ליטר V8 טווין טורבו אשר שרת את הקליפורניה T, כאן עם הספק מרבי של 600 כ״ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 77.4 קג"מ המתקבל בין 3,000-5,200 סל"ד, זאת לעומת הספק מרבי של 560 כ”ס בקליפורניה T היוצאת. עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות, 0-200 קמ״ש בזמן של 10.8 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ"ש.
הפורטופינו מבוססת על פלטפורמה חדשה, קלה וקשיחה יותר ב-35% מזו של הקליפורניה, ולדגם (2+2) אורך של 4,586 מ"מ, רוחב של 1,938 מ"מ, גובה של 1,318 מ"מ וחלוקת משקל של 46/54 לטובת הציר האחורי. כאשר הגג סגור, נפח תא המטען עומד על 292 ליטר.
פרארי ציידה את הפורטופינו במגוון רחב של מערכות מתקדמות שיעזרו לנהג לנצל טוב יותר את היכולות של השלדה והמנוע, על הכביש או המסלול. בין היתר נמצא תגבור הגה חשמלי ותיבת הילוכים דו-מצמדית עם 7 הילוכים מעולם ה-F1, דרך מערכת בולמים אדפטיביים חדשה עם מגוון אפשרויות כיול לנהג או בדיפרנציאל E-Diff3 האלקטרוני והמתקדם של פרארי - הזמין לראשונה בדגם הכניסה שלה.
את הגג הקשיח והחשמלי של הדגם ניתן לפתוח/לסגור בזמן של 14 שניות וניתן לעשות זאת גם בזמן נהיגה - עד 50 קמ״ש. בתא הנוסעים המרשים נמצא מולטימדיה חדשה עם מסך מגע מרכזי ״10.25, מושבים חשמליים עם עד 18 אפשרויות כיוון, לוח מחוונים חדש עם שני מסכים גדולים לצד מד הסל״ד המרכזי ובאמצעות עיצוב חדש למושבים הקדמיים מרווח הרגליים מאחור גדל ב-5 ס״מ נוספים, אך אל תצפו ממבוגר לשבת שם בנוחות ליותר מעשרים דקות.
רשימת האבזור כוללת בנוסף: חישוקי סגסוגת ״20, תאורת LED מלאה, מפתח חכם, פתיחה חשמלית לתא המטען, מושבי עור איטלקי חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה, חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט ועוד. מה חסר לכם ברשימה? כן, מערכות בטיחות מתקדמות, מה שאומר שהדגם מצויד במערכת מובילאיי.