אל הברונקו רפטור שהושק בישראל בחודש פברואר האחרון, מצטרף כעת פורד ריינג'ר רפטור, גרסת הביצועים הקיצוני של הטנדר פורד ריינג'ר החדש הדומה בגודלו לטנדרים כדוגמת טויוטה היילקס ועוד. פורד ריינג'ר רפטור ישווק בישראל ברמת גימור אחת ובמחיר של 475,000 ₪.
לפני שנתחיל יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות: החדשות הטובות הן שהריינג'ר רפטור הגיע לישראל, החדשות הפחות טובות הן שאנחנו מקבלים את הגרסה האירופית המסורסת של הדגם, זו שצריכה לעמוד בתקנות זיהום קשוחות. מה המשמעות של זה? המשמעות היא שמנוע ה-3.0 ליטר V6 טווין-טורבו של הריינג'ר רפטור מייצר בגרסה האירופית 292 כ"ס ו-49.1 קג"מ זאת לעומת 392 כ"ס ומומנט מרבי של 59.4 קג"מ בגרסה המיועדת לשוק האמריקאי.
הכוח מהמנוע עובר אל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית, תיבת הפחתה (הילוך כוח) נשטלת אלקטרונית, אפשרות לנעילת דיפרנציאל קדמי ואחורי בצורה אלקטרונית וכן אפשרות לניתוק הציר הקדמי בכדי לקבל הנעה אחורית בלבד. לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 7 מצבי נהיגה שונים, שלושה לכביש וארבעה לשטח, וכן אפשרות לשנות את הסאונד של מערכת הפליטה.
השלדה ומערך המתלים זכו למגוון שדרוגים לעומת הגרסאות הרגילות של הריינג'ר, כולל שימוש בחלקי אלומיניום עבור המתלה הקדמי, הרחבת מפסק הסרנים, חישוקי שלדה בנקודות החיבור של המתלים, סרן אחורי חי הנשען על קפיצי סליל במקום עלה ובכל הפינות נמצא בולמי של FOX Live Valve שעברו כיול ייעודי לדגם וחישוקי "17 הנועלים צמיגי כביש-שטח BF Goodrich KO2 בקוטר של "32.
לפורד ריינג'ר פרטור אורך של 5,381 מ"מ, רוחב של 1,922 מ"מ, גובה של 1,955 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,270 מ"מ. לדגם מרווח גחון של 27.2 ס"מ, תוספת של 3.2 ס"מ לעומת הריינג'ר הרגיל, וכן מיגוני גחון לתיבת ההילוכים, אגן השמן, רדיאטור ועוד.
אל העיצוב החיצוני האגרסיבי מתלווה תא נוסעים באווירת ביצועים עם גימורי קרבון, מושבי ספורט לאחיזה משופרת בגוף ותצוגה ייעודית לדגם ביצועים בלוח המחוונים הדיגיטלי ובמערכת המולטימדיה "12 האנכית של הדגם. לצד אבזור עשיר נמצא בנוסף גם מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת למניעת שיחת ילדים ברכב ועוד.