פורד ממשיכה להציג דגמים חדשים עם שמות של דגמי עבר, הפעם מדובר בשם מאבריק (Maverick), דגם שהיה הרכב הקומפקטי ביותר של פורד אמריקה שנולד בכדי להתחרות במשפחתיות היפניות וזכה להצלחה בזמן משבר הנפט בשנת 1973 בזכות העבודה שהיה רכב קטן יחסית עם מנוע בסיס צנום נפח במונחים אמריקאים, רק 2.8 ליטר.
בגלגולו החדש פורד מאבריק הוא בכלל טנדר קומפקטי ובניגוד למקובל בסגמנט, הוא לא מבוסס על שלדת סולם אלא על שלדה אחודה שנלקחה מפורד ברונקו ספורט (בגרסה מתוחה ומוארכת). מהלך דומה לכך יונדאי ביצעה לאחרונה עם הטנדר סנטה קרוז המבוסס על הפלטפורמה של הטוסון. המאבריק הוא לא רק הטנדר הקטן ביותר בהיצע של פורד כיום, הוא גם הזול ביותר ועם תג ממחיר התחלתי של רק $19,995 הוא בהחלט נחשב לרכב זול בשוק האמריקאי.
לפורד מאבריק אורך של 5.07 מטר, רוחב של 1.84 מטר, גובה של 1.75 מטר ובסיס גלגלים של 3.08 מטר, כלומר קצר יותר בכ-20 ס"מ מדגמים כגון טויוטה היילקס אך דומה/זהה בשאר המידות. לדגם כושר העמסה נמוך מהמקובל העומד על 680 ק"ג בלבד (לעומת כ-800 ק"ג בהיילקס, לדוגמה) וגם כושר גרירה לא מרשים במיוחד העומד על 907 ק"מ בדגם ההיברידי ועד 1,814 ק"ג בדגם ה-2.0 ליטר טורבו החזק יותר.
את פורד מאבריק החדש ישרתו שתי יחידות הנעה: דגם בסיס עם יחידת הנעה היברידית על בסיס מנוע 2.5 ליטר בהספק של 167 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 127 כ"ס, יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 191 כ"ס כאשר הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים CVT רציפה.
למי שזה לא מספיק פורד מציעה את המאבריק גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו המייצר הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 38.3 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ורוכשי הדגם יוכלו לבחור בין הנעה קדמית או כפולה.
תא הנוסעים מציג צעיר, מודרני וצבעוני שלא ממש אופייני לסגמנט הזה שלקוח את החיים ברצינות יתרה. לצד אבזור מודרני פורד שמה דגש רב על שימושיות עם שפע של מקומות אחסון ושלל פטנטים שימושיים, אותם נוכל למצוא גם בארגז מאחור.