הקרוסאובר העירוני החדש של פורד יוצא לדרך באירופה עם שלושה מנועים, כולל 1.5 ליטר 112 כ"ס ו-1.0 ליטר טורבו 125 כ"ס.
פורד החלה לאחרונה בשיווקו הסדיר באירופה של פורד אקוספורט החדש, דור שני לקרוסאובר העירוני של פורד שהחל את דרכו בשנת 2004 כדגם ברזילאי לשווקים מתפתחים בלבד וכעת ובהתאם למדיניות הדגם האחיד של פורד, הופך בדורו החדש לדגם גלובאלי שפותח בברזיל ויגיע לאירופה מאחד ממפעלי פורד בהודו או תאילנד.
את האוספורט החדש פורד הציגה כבר לפני למעלה משנתיים עבור שווקים מתפתחים ולפני כשנה וחצי הדגם הוצג בגרסתו האירופאית, אך רק כעת פורד מתחילה בשיווקו של הדגם בשוק האירופאי. לישראל הדגם צפוי להגיע רק במהלך 2015.
האקוספורט שיתחרה ברכבים כגון רנו קפצו'ר, ניסאן ג'וק המחודש ושברולט טראקס, מבוסס על הפלטפורמה של הפיאסטה/B-MAX ומציע מידות ממוצעות לסגמנט עם אורך של 4,011 מ"מ (4,272 מ"מ עם גלגל רזרבי על דלת תא המטען), רוחב של 1,765 מ"מ, גובה של 1,665 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,521 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 333 ליטר ועד 1,238 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
לאקוספורט מרווח גחון של 18 ס"מ, לעומת 21 ס"מ בגרסאות לשווקים מתפתחים, והוא מסוגל לצלוח מעברי מים עד לגובה של 55 ס"מ. באירופה הדגם מוצע עם הנעה קדמית בלבד כך שלמעט שבילים, אין לדגם יכולות שטח של ממש.
פורד אקוספורט: מנועים, ביצועים וצריכת דלק.
פורד מציעה את האקוספורט באירופה עם שלושה מנועים, שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. הדגם יוצע עם שתי תיבות הילוכים, 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמדים – פאוור-שיפט. נכון לעכשיו, רק מנוע הבסיס 1.5 ליטר אטמוספרי מוצע עם תיבת הילוכים אוטו'.
אקוספורט 1.5 דוראטק: מנוע אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר בהספק מרבי של 112 כ"ס ומומנט מרבי של 14.27 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים כפולת מצמדים (בתחילת 2015) ומספק ביצועים של 13.3 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 14.1 ש') ומהירות מרבית של 172 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 15.9 ק"מ ליטר.
אקוספורט 1.0 אקובוסט: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 125 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ בין 1,400-4,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 12.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 18.87 ק"מ לליטר.
אקוספורט 1.5 TDCI דוראטק: מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר בהספק מרבי של 91 כ"ס ומומנט מרבי של 20.8 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומספק ביצועים של 14.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 21.74 ק"מ לליטר.
עיצוב תא הנוסעים של האקוספורט הושאל כמעט בשלמותו מהפיאסטה.. ברוב מדינות אירופה פורד תשווק את האקוספורט ברמת גימור אחת בלבד הכוללת, בין היתר: בקרת אקלים, שליטה מההגה על השמע והטלפון, חלונות חשמל ומראות צד חשמליות, מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים וכניסת USB, ציפוי עוד להגה וידית ההילוכים, מפתח חכם ועוד. כאופציה ניתן לקבל חיישני רוורס, ריפודי עור ומערכת משודרגת עם הדור השני של Ford SYNC הכולל דיבורית BT ותפעול קולי למערכת השמע ואפליקציות ייעודיות.
בתחום הבטיחות, האקוספורט מצויד בשבע כריות אוויר - אחת לברכי הנהג, בקרת יציבות ועוד. לדגם ציון של 4 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק, זאת למרות ציונים טובים יחסית בסעיפים החשובים – 93% על נוסעים מלפנים ו-77% על ילדים מאחור, אך ציון של פחות מ-60% בהגנה על הולכי רגל (58%) מנע מהדגם לקבל את הכוכב החמישי.