פיאט גרנד פנדה
פיאט גרנד פנדה - קרוסאובר עירוני חשמלי וזול.
פיאט גרנד פנדה
פיאט גרנד פנדה - קרוסאובר עירוני חשמלי וזול.

פיאט חושפת את הגרנד פנדה, או גרנדה פנדה באיטלקית אם אתם מתעקשים, קרוסאובר עירוני בגודלו אותו פיאט תשווק בגרסה חשמלית מלאה או עם מנוע בנזין 48V. עקרונית מדובר בדור רביעי לפיאט פנדה, אך מכיוון שזו הייתה מכונית עירונית קטנה וזו החדשה גדולה יותר משמעותית, פיאט הוסיפה לדגם את הקידומת "גרנדה". 

 

בשלב זה מדובר רק בחשיפה מוקדמת של ה- גרנד פנדה אבל לאור העבודה שהדגם הוא דגם מקביל לסיטרואן C3/e-C3 החדשה אין כאן ממש סודות למעט כמובן העיצוב השונה ובמקרה זה, פיאט בחרה להעניק לגרנד פנדה עיצוב בסגנון רטרו עם אלמנטים ויזואליים בהשראת הדור הראשון של הפנדה (1980). עבור פיאט אירופה מדובר למעשה במהלך נועז שכן בכל השנים האחרונות כל דגמי פיאט עשו שימוש בשפת העיצוב של פיאט 500 וכך גם פיאט 600 החדש שהוצג אשתקד בגרסה חשמלית 600e או בגרסת בנזין.

 

2024 פיאט גרנד פנדה
פיאט גרנד פנדה.

עם אורך של 3.99 מטר ובסיס גלגלים של 2.54 מטר, הגרנד פנדה ארוכה יותר בכ-350 מ"מ מהדור האחרון של הפנדה ועם תוספת של 240 מ"מ לבסיס הגלגלים - אלו מידות המציבות את הדגם בין פיאט 500 לפיאט 600. 

 

פיאט אמנם לא חושפת את יחידות ההנעה של הדגם, אך לאור העבודה שהדגם מבוסס על סיטרואן C3 החדשה הגרנד פנדה החשמלית צפויה להיות משווקת עם מנוע בהספק של 113 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת של 44kWh ובהמשך גם עם סוללה קטנה וזולה יותר. דגם הבנזין ישווק עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 100 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V בהספק של 28 כ"ס ותיבת שישה הילוכים e-DCS6 כפולת מצמדים.

 

2024 פיאט גרנד פנדה
פיאט גרנד פנדה.

בשלב זה פיאט עדיין לא חושפת את תא הנוסעים של הגרנד פנדה החדשה. למרות שמדובר במכונית גדולה יותר מפיאט 500, המחיר של הגרנד פנדה צפוי להיות דווקא זול יותר. דרך אגב, פיאט עדיין משווקת את הדור האחרון של הפנדה, מכונית שהשיווק שלה החל עוד בשנת 2011 ובכוונתה של פיאט להמשיך ולשווק את הדגם עד לשנת 2027. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.