ניאו (NIO) ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה וכעת היא מוסיפה להיצע את הדגם השמיני במספר, ניאו EC7 שהוא קרוסאובר קופה חשמלי גדול ממדים המתחרה מול דגמים כגון אודי Q8 e-tron ספורטבק.
במידה רבה, ניאו EC7 הוא פשוט גרסת קופה לדגם ES7 (המשווק מחוץ לסין כדגן EL7) אך בניאו לא התעצלו בנושא והעניקו לדגם EC7 עיצוב ייחודי משלו והתוצאה מרשימה מאוד למראה, כמו מרבית הדגמים האחרים של החברה. בשלב זה לא ידוע אם הדגם ישווק מחוץ לסין אך לאור העבודה שגם ES7 כן משווק באירופה, אין סיבה שדגם EC7 לא יצטרף במהלך השנה הבאה.
לניאו EC7 אורך של 4,986 מ"מ, רוחב של 1,974 מ"מ, גובה של 1,714 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,960 מ"מ, כלומר דומה למדי בגודלו לאודי Q8 e-tron ספורטבק, למעשה קצת גדול יותר. נפח תא המטען עומד על 441-1449 ליטר בלבד, קטן יחסית לגודלו של הרכב.
ניאו EC7 ישווק עם מערכת הנעה חשמלית אחת, זהה לזו שפגשנו בדגם ES7. מדובר במערכת הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 645 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ולמהירות מרבית של מעל ל-200 קמ"ש. יש לציין כי ההספק המרבי מתקבל רק במצב נהיגה ספורט פלוס, במצבים אחרים ההספק מוגבל ונתון התאוצה עומד על 5.7 שניות.
רוכשי הדגם יוכלו בשלב זה לבחור מבין שתי סוללות שונות, האחת בקיבולת של 75kWh המספקת טווח נסיעה של 490 ק"מ (מחיר בסין - $68,800) והשנייה בקיבולת של 100kWh המספקת טווח נסיעה של 635 ק"מ (מחיר בסין - $78,000). יש לציין כמובן כי נתוני הטווח הם בתקן CLTC הסיני שכידוע, נחשב לאופטי מאוד כך שבפועל טווח הנסיעה יהיה נמוך יותר.
כמו כל דגמי ניאו, הסוללה ניתנת להחלפה בעמדת ייעודית המאפשרת בזמן של פחות מ-2 דקות להחליף את הסוללה הריקה בסוללה מלאה. בהקשר הזה ניאו הציגה את הדור השלישי של תחנות ההחלפה שלה ולפי החברה כל תחנה מסוגלת לשרת עד 400 רכבים ביום באמצעות 20 סוללות שמותקנות בתחנה. הסוללה מצוידת בנוסף בטכנולוגיית V2L.
בשלב מאוחר יותר ניאו תשווק את הרכב גם עם סוללה בקיבולת של 150kWh, מדובר בסוללה המצוידת בתאים בטכנולוגיית מצב מוצק חלקי מתוצרת CATL עם צפיפות אנרגטית גבוהה של 360kWh/kg שהיא גבוהה בכ-50% מסוללות הליתיום-יון הטובות ביותר כיום ופי 2 משאר סוללות הליתיום-יון של ניאו. עם הסוללה הזו ניאו מבטיחה טווח נסיעה של 940 ק"מ, כאמור בתקן CLTC הסיני.
תא הנוסעים זהה למוכר לנו מניאו ES7 וכמו בכל דגמי ניאו העיצוב מנימליסטי ומאוד נעים לעין, כל זה לצד חומרים עשירים וריפודי עור נאפה, מולטימדיה "12.8, לוח מחוונים דיגיטלי "10.2, תצוגה עילית, סייען קולי NOMI Mate 2.0 ועוד ועוד. לצד זה נמצא מערך מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות "Aquila" המבוסס על 33 חיישנים שונים, כולל חיישן LiDAR, חמישה חיישני רדאר, 11 מצלמות וטכנולוגיית V2X וכל זה פועל על מערך עיבוד מבית NVIDIA DRIVE Orin.
ניאו EC7 נשען על מתלי עצמות עצמה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור יחד עם בולמים אדפטיביים וקפיצי אוויר. כל אלו מבטיחים נוחות נסיעה גבוהה לצד שליטה הדוקה על המרכב ואפשרות לשנות את גובה המרכב בטווח של 80 מ"מ.