אודי Q8 e-tron הוא לא דגם חדש באודי אלא דגם מתיחת הפנים לקרוסאובר החשמלי אודי e-tron. בכדי לעשות סדר בהיררכיית הדגמים של החברה אודי בחרה להצמיד מעתה לדגם את הקידומת Q8 בכדי להבהיר לרוכשים כי מדובר בקרוסאובר החשמלי הבכיר של החברה. אודי Q8 e-tron החדש ישווק כמובן גם בגרסת הקופה, הנקראת מעתה Q8 e-tron ספורטבק, ודגם הביצועים e-tron S שינה את שמו ל- SQ8 e-tron.
כאשר אודי שאלה את רוכשי e-tron היוצא מה הם הכי היו רוצים לראות בדגם המחודש, התשובה שחזרה על עצמה אצל מרבית הרוכשים הייתה שיפור טווח הנסיעה ולכן זה התחום שזכה לעיקר תשומת הלב בדגמי Q8 e-tron החדשים והשיפור בתחום זה משמעותי מאוד עם תוספת של עד 46% לטווח הנסיעה. איך משפרים את טווח הנסיעה? מגדילים את הנצילות של מערכת ההנעה החשמלית ובעיקר, מתקינים סוללות חדשות בקיבולת גדולה יותר.
אודי Q8 e-tron 50:
- סוללה קודמת: 64kWh (ברוטו 71kWh)
- סוללה חדשה: 89kWh (ברוטו 95kWh)
- טווח נסיעה קודם: 336 ק"מ
- טווח נסיעה חדש: 491 ק"מ (ספורטבק: 505 ק"מ)
- שיפור: 46%
- הספק: 335 כ"ס ו-67.7 קג"מ (שני מנועים)
אודי Q8 e-tron 55:
- סוללה קודמת: 86kWh (ברוטו 95kWh)
- סוללה חדשה: 106kWh (ברוטו 114kWh)
- טווח נסיעה קודם: 436 ק"מ
- טווח נסיעה חדש: 582 ק"מ (ספורטבק: 600 ק"מ)
- שיפור: 33%
- הספק: 402 כ"ס ו-66.7 קג"מ (שני מנועים)
אודי SQ8 e-tron:
- סוללה קודמת: 86kWh (ברוטו 95kWh)
- סוללה חדשה: 106kWh (ברוטו 114kWh)
- טווח נסיעה קודם: 360 ק"מ
- טווח נסיעה חדש: 494 ק"מ (ספורטבק: 513 ק"מ)
- שיפור: 37%
- הספק: 496 כ"ס ו-99.2 קג"מ (שלושה מנועים)
מדובר בשיפור מרשים מאוד לטווח הנסיעה המיישר קו עם הנתונים של דגמים מתחרים כגון ב.מ.וו iX ומרצדס EQE SUV. הסוללות החדשות שבדגמי Q8 e-tron הן בגודל פיזי זהה לאלו של הדגם היוצא, אך הותקנו בהן תאים חדשים ומתקדמים יותר עם צפיפות אנרגטית גבוהה יותר. גם המנוע האחורי זכה למספר שדרוגים והוא מסוגל לייצר כעת יותר מומנט מצד אחד או לצרוך פחות אנרגיה מהצד השני.
לצד השיפור המשמעותי בטווח הנסיעה יש גם שיפור בטעינה המהירה שכן את הדגמים חדשים ניתן מעתה להטעין בהספק DC של עד 170kW לעומת 150kW בדגם היוצא. לפי אודי זה לא רק ההספק שהשתנה אלא פרופיל הטעינה המאפשר להטעין את הסוללה בהספק גבוה למשך זמן ארוך יותר ובכך לקצר את זמן הטעינה, את הסוללה הגדולה יותר ניתן להטעין מקיבולת של 10% ל-80% בזמן של 31 דקות.
טעינה ביתית/ציבורית AC נותרה ללא שינוי עם מטען פנימי 11kW כסטנדרט אותו ניתן לשדרג למטען 22kW. אם תרכשו את הדגם זה בהחלט מומלץ לשדרג למטען 22kW שכן הוא מקצר משמעותית את זמן הטעינה, בדגם Q8 e-tron 55 לדוגמה זמן הטעינה מתקצר מ-11 שעות ו-30 דקות עם מטען 11kW לזמן של 6 שעות בלבד עם מטען 22kw - לטעינה מלאה.
בצד הויזואלי, אודי התקינה בדגמי Q8 e-tron פגוש קדמי בעיצוב חדש וספורטיבי יותר ואת הגריל החדש מאפיין פס תאורה. המראה ללא ספק "עמוס" יותר אך הוא גם נועד לשרת מטרה כמו הפחתת הגרר הנוצר מהגלגלים הקדמיים, שיפור זרימת האוויר למערכת הקירור של הסוללה ועוד. גם מאחור נמצא עיצוב חדש לפגוש שנועד להעניק לדגם מראה דינאמי יותר ואת העדכון החיצוני הקל משלימים עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים.
כל דגמי אודי Q8 e-tron מצוידים כסטנדרט בתאורה ראשית Matrix LED דיגיטלית, פנסים מסוג זה, מעבר ליכולת לספק עוצמת תאורה מלאה מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך, מאפשרים בנוסף להציג על פני הכביש צורות שונות כמו את המרחק מהרכב שלפנים או סימני אזהרה שונים כמו תאונה בהמשך הדרך, מאפשרים את סימון נתיב הנסיעה ומיקום הרכב בתוכו ועוד.
תא הנוסעים נותר ללא שינוי, ישנן אופציות חדשות לגימור, שימוש נרחב יותר בחומרים ממוחזרים ועוד, אך מעבר לכך זה בדיוק אותה תא נוסעים מוכר של הדגם היוצא. כמו בדגם היוצא מערך המסכים כולל לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה "10.1 ומסך תחתון "8.6 לשליטה על המושבים, בקרת האקלים ועוד.
השיווק של דגמי Q8 e-tron בשוק הבית הגרמני יחל בסוף חודש פברואר 2023 ולשוק האמריקאי הדגם יגיע כחודשיים לאחר מכן. ניתן לשער כי זה טווח הזמן בו ניתן לצפות לדגם גם כאן בשוק הישראלי שלנו.