ניאו (Nio) חושפת בסין את הקרוסאובר החדש שלה, ניאו ES7, קרוסאובר 5 מושבים חשמלי הנכנס בין ה- ES6 הקטן יותר ל- ES8 הגדול יותר, שהוא גם הרכב המשמש כיום את מובילאיי כפלטפורמה לפיתוח מערכת הנהיגה האוטונומית שלה.
כמו הדגמים העדכניים יותר של ניאו, ניאו ET7 לדוגמה, ניאו ES7 מתבסס על פלטפורמת NT2.0 החדשה והמתקדמת יותר של ניאו וכאשר אנחנו מדברים על פלטפורמה בעידן הרכב החשמלי הכוונה היא לא רק לבסיס עליו בונים את הרכב אלא גם מארז הסוללה החדש שהותאם לפלטפורמה, ובמקרה של ניאו גם להחלפת סוללה, מנועים חשמליים, חיישנים למערכות נהיגה אוטונומיות, פלטפורמת מחשוב ותקשורת ועוד.
לניאו ES7 אורך של 4,912 מ"מ, רוחב של 1,987 מ"מ, גובה של 1,720 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,960 מ"מ, כך שמדובר בקרוסאובר גדול ממדים מסדר הגודל של רכבים כגון אודי Q7, ב.מ.וו X5, קצת קצר יותר אך מרווח יותר בתא הנוסעים זכות ההנעה החשמלית והרצפה השטוחה לחלוטין. עם נפח של 658 ליטר, ניאו ES7 מספק גם תא מטען גדול ושימושי.
בשלב זה לפחות ניאו חושפת את הדגם רק עם יחידת הנעה אחת, שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 645 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ. בחירה במצב נהיגה ספורט פולס תאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות, מצב ספורט יפחית את צריכת האנרגיה אך גם את נתון התאוצה ל-5.9 שניות. המהירות המרבית בדגם עומדת על 200 קמ"ש.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלוש סוללות שונות, בסיסית בקיבלות של 75kWh המאפשרת טווח נסיעה של 485 ק"מ, בינונית בקיבלות של 100kWh המאפשרת טווח נסיעה של 630 ק"מ וענקית בקיבלות של 150kWh שתאפשר לפי החברה טווח נסיעה של 930 ק"מ, אך קחו בחשבון כי מדובר בתקן CLTC הסיני שהוא רחוק מלהציג את טווח הנסיעה האמיתי. לסוללה יכולת V2L המאפשרת חיבור מתאם לשקע הטעינה לטובת הפעלת מכשירי חשמלי חיצוניים בהספק כולל של עד 3.3kW (כמו באיוניק 5 של יונדאי).
הדגם נשען על מתלים בתצורה המוכרת לנו בעיקר מרכבי פרימיום עם עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור ועל הריסון שלהם אחראיים בולמים אדפטיביים וקפיצי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב ב-90 מ"מ, 40 מ"מ נמוך יותר ו-50 מ"מ גובה יותר לעומת המצב הסטנדרטי. בכל הפינות נמצא מערכת בלימה של ברמבו וניאו מעתיקה את מערכת IDB של ב.מ.וו המאפשרת בלימה מהירה יותר של כל גלגל בנפרד בפקודה של מערכת הבקרה הדינמית. גם השלדה והמרכב לקוחים מתחום הפרימיום עם שימוש נרחב באלומיניום, קרבון ופלדה מתקדמת.
תא הנוסעים של ניאו ES7 זהה למוכר לנו משאר הדגמים העדכניים של החברה, מינימליסטי ועטוף בחומרים עשירים עם תאורת אווירה מוקפדת. מול הנהג מונח לו מסך "9.8 ובמרכז נמצא מסך "12.8 המאפשר תפעול של כל מה שאפשר לצפות לו מרכב חשמלי מתקדם, כולל כמובן עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק ומגוון אפשרויות להתאמה אישית. מעל המסך נמצא את "העיניים" של העוזר הקולי החכם של ניאו הנקרא NOMI המאפשר לנהל שיחה שוטפת ולא רק סט יבש של פקודות. הספסל האחורי המרווח חשמלי כמו זה הקדמי, בדומה למוכר לנו מהאיוניק 5 של יונדאי.
ניאו משקיעה לא מעט בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית וכמו ניאו ET5 לדוגמה, גם כאן נוכל למצוא מערך עשיר של חיישנים כולל חיישני LiDAR, חיישני רדאר, חיישנים אולטרה סוניים ולא פחות מ-11 מצלמות שונות. את כל המידע הרב המופק מכל החיישנים מעבד מחשב חזק במיוחד (NIO Adam) המותקן ברכב העושה שימוש בארבעה מעבדי NVIDIA DRIVE Orin SoC שפותחו במיוחד עבור מערכות נהיגה אוטונומיות.
מחירי הדגם בסין הם לא מהסוג העממי, החל מ-235,000 שקל ועד ל-275,000 שקל לדגמי 75kWh או 100kWh. ניאו מציעה כמובן גם אופציה לרכישת הדגם בצורת החלפת סוללה, אז המחירים יורדים בכ-30,000 שקל עם תשלום חודשי של כ-500 שקל או 850 שקל בהתאם לגודל הסוללה, התשלום החודשי לא קבוע ומשתנה בהתאם למידת השימוש בתחנות ההחלפה. המחיר לדגם 150kWh טרם פורסם.