מרצדס ממשיכה להרחיב את משפחת דגמי מותג EQ החשמלי שלה וכעת היא מצרפת למשפחה עוד קרוסאובר חשמלי, מרצדס EQS SUV וכפי שאתם מבינים מהאות S בשם הדגם, מדובר בקרוסאובר החשמלי הבכיר ביותר של החברה ומתחרה לדגמים כגון ב.מ.וו iX. מרצדס EQS SUV ינחת בהמשך השנה בישראל והוא יצטרף אל שאר הדגמים החשמליים של מרצדס: EQS, מרצדס EQA, מרצדס EQC ומרצדס EQE החשמלית שתשווק בעוד מספר חודשים.
מרצדס EQE SUV מבוסס על פלטפורמת EVA וכצפוי מדובר בדגם גדול ממדים עם אורך של 5125 מ"מ, רוחב של 1959 מ"מ, גובה של 1718 מ"מ ובסיס גלגלים של 3210 מ"מ. רוכשי הדגם יוכלו להוסיף כאופציה שורת מושבים שלישית ונוסעי השורה השנייה יוכלו להיות נדיבים לאלו מאחור שכן מושבי השורה השנייה מתכוונים חשמלית ונעים על מסילה באורך של 127 מ"מ כך שניתן להזיז את המושבים לפנים ולהגדיל את מרווח הברכיים של יושבי השורה השלישית. נפח תא המטען מאחורי השורה השנייה או הראשונה עומד על 645 עד 2100 ליטר בדגם חמישה מושבים או 565 עד 2020 ליטר בדגם שבעה מושבים.
בשלב ההשקה מרצדס EQS SUV ישווק בשלושה דגמים, בכולם מותקנת סוללה בקיבלות של 107.8kWh: דגם EQS SUV 450 עם הנעה אחורית בהספק של 355 כ"ס ומומנט של 57.9 קג"מ, לדגם זה טווח נסיעה של 536 - 660 ק"מ בתקן WLTP. דגם EQS SUV 450 4Matic עם הנעה כפולה בהספק כולל של 355 כ"ס ומומנט מרבי של 81.5 קג"מ, לדגם זה טווח נסיעה של 507 - 613 ק"מ בתקן WLTP.
הדגם הבכיר בשלב ההשקה, עד להגעת דגמי AMG החזקים יותר, הוא דגם EQS SUV 580 4MATIC עם הנעה כפולה בהספק כולל של 536 כ"ס ומומנט מרבי של 87.5 קג"מ, לדגם זה טווח נסיעה של 507 - 613 ק"מ בתקן WLTP.
בכל הקשור לטעינה, רוכשי הדגם יוכלו לבחור בין מטען פנימי 11kW או 22kW תלת פאזי המאפשר טעינה מלאה בזמן של 10 שעות או 5 שעות בהתאמה. טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 200kW כך שטעינה של 10-80 אחוז דורשת 32 דקות וטעינה של 15 דקות תאפשר הוספה של עד 250 ק"מ לטווח. מערכת בלימה רגנרטיבית מאפשרת לנהג בחירה מבין 4 מצבים שונים, כולל מצב אוטומטי בו המערכת קובעת את העצמה לפי מצב התנועה מלפנים ונתונים ממערכת הניווט בכדי להשיג נצילות מרבית.
העיצוב החיצוני של מרצדס EQS SUV עושה שימוש בשפת העיצוב של שאר דגמי EQ של החברה וכמו בכל שאר דגמי EQ על בסיס פלטפורמת EVA הדגש הוא בעיקר על יעילות אווירודינמית ומקדם גרר נמוך כך שהמראה המתקבל הוא יותר סטיישן מוגבהת ופחות SUV זקוף וקשוח כמו דגמי הבנזין של החברה. את הפנסים הראשיים, LED אדפטיבי כסטנדרט, ניתן לשדרג לתאורה דיגיטלית מתקדמת וכמו כל דגמי EQ את החלק האחורי מעטר פס תאורה הנמתח לכל הרוחב. הדגם נשען על חישוקי סגסוגת בגדלים של "20 עד "22 בעיצובים ייחודיים לדגם.
התאורה הדיגיטלית (DIGITAL LIGHT) מורכבת מ-1.3 מיליון מיקרו-מראות והיא מסוגלת לכוון אלומה להארה של הולכי רגל לצד הדרך או תמרורים או להקרין על הכביש סימון אזהרה עבור הנהג או נהגים אחרים. הפנסים האלו יכולים בנוסף לסמן עבור הנהג את הנתיב בכבישים צרים, ועוד.
עיצוב תא הנוסעים זהה למוכר לנו ממרצדס EQS וגם כאן בדגמי הבסיס תקבלו לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומערכת מולטימדיה מרכזית בגודל "12.8, את זה ניתן לשדרג למערכת MBUX Hyperscreen (סטנדרט בדגם 580) עם שלושה מסכים, שניים בגודל של "12.3 ומרכזי בגודל "17.7. לזה ניתן להוסיף תצוגה עילית עם אופציה לתצוגה בטכנולוגיית מציאות רבודה, מערכת בידור מתקדמת עם מסכי "11.6 בגב המושבים האחוריים, בקרת אקלים מפוצלת לעד 5 אזורים עם פילטר HEPA המסנן 99.75 מהחלקיקים. כל זה באמת רק על קצה המזלג שכן רשימת אבזור הנוחות, הטכנולוגייה או מערכות הבטיחות בדגם ארוכה מכדי להזכיר את כולה. את מרבית מערכות הנוחות מנהלת מערכת AI הלומדת את הנהג והרגליו ומתאימה את תפעול המערכות בהתאם ומספקת לו הצעות שונות בהתאם לכך.
כל דגמי EQS SUV מצוידים כסטנדרט בהיגוי אחורי המאפשר הטייה של הגלגלים מאחור עד 4.5 מעלות, את זה ניתן לשדרג כאופציה למערכת מתקדמת יותר המאפשרת הטייה של עד 10 מעלות דבר המאפשר להקטין את קוטר הסיבוב מ-11.9 מטר ל-11 מטר. גם מתלי אוויר AIRMATIC אדפטיביים הם סטנדרט בדגם שמעבר לשמירה על נוחות מלכותית מאפשרים גם את שינוי גובה המרכב ושמירה על האיזון שלו בהתאם למשקל על הרכב.