מרצדס ממשיכה להגדיל את היצע הדגמים החשמליים הייעודיים שלה עם החשיפה הערב של מרצדס EQE SUV, הקרוסאובר היוקרתי החשמלי החדש של החברה ואח קטן למרצדס EQS SUV שנחשף מוקדם יותר השנה. מרצדס EQE SUV הוא הדגם החשמלי השמיני של מרצדס והדגם החשמלי הייעודי הרביעי של החברה. את מרצדס EQE SUV נפגוש בישראל במהלך הרבעון השני של 2023 והוא צפוי להיות אחד מדגמי היוקרה החשמליים הנמכרים ביותר בישראל.
כן, כמו במקרה של מרצדס EQS מול EQE גם הפעם תתקשו להבחין בהבדלים בין מרצדס EQE SUV לבין מרצדס EQS SUV שכן ההבדלים בעיצוב הם בעיקר ניואנסים שונים, כגון שינוי קל בפנסי החזית, עיצוב שונה במעט לפגושים וכו'. זה גם המצב בתא הנוסעים שכן לשני הדגמים עיצוב תא נוסעים זהה לחלוטין, לא שזה רע שכן התוצאה מרשימה מאוד. כמו בדגם EQE גם כאן הרוכשים יכולים לבחור כאופציה במערכת MBUX Hyperscreen המרשימה עם שלושה מסכים לאורך הדשבורד (שני מסכי "12.3 ומרכזי "17.7) או בגרסה הסטנדרטית עם לוח מחוונים צף עם מסך "12.3 ומולטימדיה "12.8 אנכית הקרובה יותר לידיים של הנהג.
את ההבדל העיקרי בין תאי הנוסעים של הדגמים תמצאו מאחור, זו לא רק העבודה את דגם EQS SUV תוכלו לקבל גם עם 7 מושבים, אופציה של לא זמינה בדגם EQE SUV, זה גם מרווח משופר לנוסעים, יותר אבזור נוחות כסטנדרט ועוד.
למרצדס EQE SUV אורך של 4,863 מ"מ, רוחב של 1,940 מ"מ, גובה של 1,668 מ"מ ובסיס גלגלים של 3030 מ"מ, לעומת דגם EQS SUV מרצדס EQE SUV קצר יותר ב- 262 מ"מ ועם בסיס גלגלים צר יותר ב- 180 מ"מ. השורה השנייה נעה על מסילה (כיוון חשמלי כמובן) כך שנפח תא המטען עומד על 520 עד 580 ליטר ועם קיפול השורה השנייה מתקבל נפח של 1675 ליטר. לדגמי ההנעה האחורית כושר גרירה של 750 ק"ג בלבד אך לדגמי ההנעה כפולה כבר כושר גרירה משמעותי של עד 1800 ק"ג.
טווח נסיעה של עד 590 ק"מ:
בתחום ההנעה, מרצדס EQE SUV ישווק בשלב זה בחמישה דגמים, שלושה רגילים ושני דגמי ביצועים AMG. בכל הדגמים מותקנת סוללת 400V בקיבולת של 90.6kWh, זאת לעומת 107.8kWh בדגם EQS SUV. דגם הבסיס הוא דגם EQE SUV 350ּ עם הנעה אחורית 290 כ"ס ומומנט מרבי של 57.6 קג"מ - טווח נסיעה של 480-590 ק"מ, דגם EQE SUV 350 4MATIC עם הנעה כפולה והספק זהה של 290 כ"ס אך עם מומנט מרבי גבוה יותר של 78 קג"מ - טווח נסיעה של 459-558 ק"מ ודגם EQE SUV 500 4MATIC הבכיר עם הנעה כפולה בהספק כולל של 403 כ"ס ומומנט מרבי של 87.5 קג"מ - טווח נסיעה של 460-547 ק"מ. טווח הנסיעה משתנה בהתאם לרמת הגימור ובעיקר בהתאם לגודל חישוקי הגלגלים המגיעים בגדלים של "19 עד "22.
מרצדס EQE SUV מצויד כסטנדרט במטען פנימי 11kW אותו ניתו לשדרג למטען 22kW וטעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 170kW. לפי מרצדס טעינה מהירה מאפשרת הוספה של עד 220 ק"מ בזמן של 15 דקות, כל זה בתנאי שהגעתם לעמדה עם סוללה ריקה יחסית. מרצדס מצידה לסוללה אחריות של 10 שנים או עד 250,000 ק"מ.
דגמי AMG עם הספקים של עד 687 כ"ס:
דגמי הביצועים AMG כוללים את דגם AMG EQE 43 4MATIC SUV עם הספק מרבי של 476 כ"ס ומומנט מרבי של 87.5 קג"מ, לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב-4.3 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח נסיעה של 431-488 ק"מ. מי שרוצה יותר יכול לבחור בדגם AMG EQE 53 4MATIC SUV עם 626 כ"ס ומומנט מרבי של 96.8 קג"מ ואם תוסיפו את חבילת AMG DYNAMIC PLUS תקבלו הספק מרבי של 687 כ"ס ומומנט מרבי של 102 קג"מ, עם חבילה זו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש (220 קמ"ש ללא החבילה). לדגם זה טווח נסיעה של 375-470 ק"מ.
כמו בשאר דגמי AMG החשמליים, ההספק המרבי משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר: 50% במצב נהיגה מושלג, 85% במצב קומפורט, 90% במצב ספורט ו-100% במצב ספורט פלוס. בכל מצב בו הנהג משתמש בבקרת יציאה מהמקום (RACE START) ההספק יעמוד על 100% ואז ישתנה בחזרה למצב הנהיגה הנבחר. בדגם AMG 53 עם חבילת AMG DYNAMIC PLUS ההספק המרבי של 687 כ"ס מתקבל למעשה רק בעת שימוש בבקרת יציאה מהמקום. יש לציין בנוסף כי לסוללה של דגמי AMG קיבולת זהה לשאר דגמי EQE SUV אך מדובר בסוללה שונה (328V) שהותאמה לשימוש בדגם ביצועים, כולל מערכת קירור חזקה יותר, אפשרות טעינה מהירה ביותר בעת בלימה הגוררת בלימה חזקה יותר ועוד.
דגמי הביצועים מצוידים במערכת בלימה משופרת, קפיצי אוויר AMG RIDE CONTROL+ עם בולמים אדפטיביים בכיול ספורטיבי יותר והנמכת מרכב של 20 מ"מ לעומת דגמי הבסיס, מערכת היגוי אחורית כסטנדרט עם זווית הטייה של 9 מעלות, חישוקי "21 עם צמיגי מישלין Pilot Sport EV בתכנון מיוחד לדגמים (MO1) ובמידות של 275/40 מלפנים ומאחור, מספר דרגות התערבות למערכת בקרת היציבות כולל אפשרות לניתוק מלא ועוד. דגם AMG 53 מצויד בנוסף במוטות מייצבים אקטיביים 48V המאפשרים לשמור על נוחות הנסיעה בקו ישר ולהפחית זוויות גלגול בסיבובים.
כמו בשאר דגמי EQ המבוססים על פלטפורמת EVA גם כאן נמצא מערכת היגוי לכל הגלגלים כאשר זו הסטנדרטית מאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים ב-4.5 מעלות וכאופציה ניתן לקבל מערכת המאפשרת הטייה של עד 10 מעלות, זו מאפשרת להקטין את רדיוס הסיבוב בכ-1 מטר כך שמתקבל קוטר סיבוב של 10.5 מטר בלבד - קוטר של רכב קומפקטי כמו פולקסווגן גולף, לדוגמה.
אפשר לכתוב גליונות שלמים על כל אבזור הנוחות והבטיחות בדגם, על הטכנולוגיה המתקדמת ועל כך הפרטים הקטנים שהופכים את הדגם, כמו שאר דגמי EQ, למופע מרשים של טכנולוגיה ויוקרה. בהתאם לרמת הגימור, מרבית דגמי EQE SUV מצוידים בקפיצי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב ב-50 מ"מ, 30 מ"מ מעלה ועד 20 מ"מ מטה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר ומהירות הנסיעה.
המתחרים העיקרים של מרצדס EQE SUV הם דגמים כגון ב.מ.וו iX, אודי e-tron אשר יוצג בקרוב בדגם חדש וכן פולסטאר 3 שנחשף החודש.