בחודש מרץ האחרון מרצדס AMG הציגה את מערכת ההנעה ההיברידית E PERFORMANCE אשר תשמש את כל דגמי הביצועים העתידיים של המותג, כעת מרצדס AMG חושפת את הדגם הראשון העושה שימוש במערכת ההנעה הזו וכרגיל אצל מרצדס זה שם ארוך מדי - AMG GT 63 S E PERFORMANCE 4-Door Coupé.
נתחיל במספרים היבשים: לדגם הספק מרבי של 843 כ"ס, מומנט מרבי בין 103 קג"מ ל-150 קג"מ, נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.9 שניות, מהירות מרבית של 319 קמ"ש וכן, מכיוון שזו מערכת הנעה היברידית פלאג-אין אז גם יש טווח נסיעה חשמלי, אך סמלי בלבד, של 12 ק"מ.
מערכת E PERFORMANCE היא פלטפורמת הנעה היברידית פלאג-אין אותה מרצדס תשווק בשתי גרסאות, אחת לדגמים הקטנים יותר, כמו C63 הבאה, על בסיס מנוע 2.0 ליטר טורבו ואחת לדגמים גדולים וחזקים יותר, כמו זו המוצגת כעת, על בסיס מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו המוכר לנו ממגוון רחב של דגמי AMG.
בשני היישומים מנוע הבנזין מותקן מלפנים ומאחור נמצא יחידת הנעה אינטגרלית המשלבת מנוע חשמלי עם תיבת העברה בת שני הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. מעל המערכת הזו נמצא גם את מארז הסוללות של הדגם בקיבולת של 6.1kWh, התצורה הזו נועדה לאפשר חלוקת משקל אידיאלית יותר. בגרסת ה- V8 של המערכת מותקן מנוע חשמלי בהספק מרבי זמני של 204 כ"ס למשך של עד 10 שניות והספק רצוף של 95 כ"ס, המומנט המרבי עומד על 32.6 קג"מ. מנוע הבנזין מייצר הספק מרבי של 639 כ"ס בין 5,500 – 6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ המתקבל בין 2,500 – 4,500 סל"ד.
מנוע הבנזין משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית AMG SPEEDSHIFT MCT 9G ולמערכת הנעה כפולה 4MATIC+ המאפשרת חלוקה מלאה ורציפה של המומנט בין הצירים וכוללת גם מצב דריפט בו כל הכוח עובר לציר האחורי. מכיוון שהמנוע החשמלי ומנוע הבנזין לא מייצרים את ההספק המרבי והמומנט המרבי באותו סל"ד, מרצדס התקינה עבור המנוע החשמלי תיבת 2 הילוכים המאפשרת ליצור סנכרון בין נתוני השיא של שני המנועים וכן למנוע את התופעה של ירידת כוח במהירות גבוהה המאפיינת מערכות הנעה חשמליות שלא מצוידות בתיבת הילוכים. ההילוך השני משתלב החל ממהירות של 140 קמ"ש, מהירות בה המנוע החשמלי כבר מסתובב בסל"ד המרבי שלו העומד על 13,500.
בעיה נוספת המאפיינת רכבים חשמליים איתה חטיבת הביצועים של מרצדס נאלצה להתמודד היא חוסר היכולת של הסוללות לשמור על נתוני הספק מרביים של המנוע החשמלי בנהיגת מסלול ארוכה עקב התחממות של הסוללות. פתרון קירור נוזלי לא ישיר של מארז הסוללות כפי שקיים ברכבים חשמליים רגילים פשוט לא מספיק עבור רכב ביצועים ולכן מהנדסי מרצדס פיתחו פתרון אחר ויעיל יותר לקירור הסוללות בו כל תא מוקף בנוזל קירור לא מוליך כך שיש מגע ישיר בין התא לנוזל הקירור. לפי מרצדס הפתרון הזה מאפשר לה לשמור על טמפרטורה אידיאלית קבועה של 45 מעלות בתא ללא תלות במספר מחזורי הפריקה/טעינה בזמן הנהיגה.
לרשות הנהג בחירה מבין מספר מצבי הנעה, כולל כמובן מצב נהיגה חשמלי מלא המאפשר נסיעה חשמלית עד למהירות של 130 קמ"ש, מצד RACE לנהיגת מסלול בו מערכת ההנעה פועלת בכדי לספק מקסימום ביצועים אפשריים של כל המנועים. הנהג יכול לבחור גם בין 4 מצבי פעולה של מערכת הבלימה הרגנרטיבית, כולל מצב 3 המאפשר נהיגה בדוושה אחת, מצב המאפשר טעינה של הסוללה בהספק של עד 100kW וכאשר נבחר מצב RACE המערכת עוברת אוטומטית למצב 1, שהוא המצב הרגיל של המערכת המדמה נסיעה ברכב עם מנוע בעירה פנימית, בכדי לאפשר לנהג פעולה צפוייה יותר של מערכת הבלימה.
בכדי לאפשר את הדואליות של רכב ביצועים לנהיגה יום יומית ורכב לימי מסלול, הדגם מצויד כסטנדרט במערכת מתלי אוויר AMG RIDE CONTROL+. על ביצועים הבלימה אחראית מערכת עם צלחות בלימה קרמיות בקוטר של 420 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור וקליפרים קדמיים עם 6 בוכנות.