שוק הרכב הישראלי ממשיך לדהור לכיוון ה-300,000 רכבים חדשים בשנה, המותגים יונדאי, קיה וטויוטה מובילים ובהפרש ניכר את טבלת המסירות.
שוק הרכב ממשיך לשבור שיאי מסירות של רכב חדש. עם תוספת של 25,470 רכבים חדשים בחודש יוני האחרון שוק הרכב הישראלי רושם שיא מסירות חצי שנתי של כל הזמנים – 143,907 רכבים חדשים. מדובר בגידול נאה של 6.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
עם מבצע מכירות והצטיידות של חברות הליסינג, יונדאי מתאוששת וסוגרת את המחצית הראשונה של 2015 עם 19,061 רכבים חדשים, גידול של 4.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יונדאי לא רק ראשונה בטבלה בסיכום המחצית הראשונה, היא גם זו שמסרה הכי הרבה מכוניות חדשות בחודש יולי האחרון – 3,614 יחידות.
קיה שבמקום השני ממשיכה בפתיחה חזקה עבור המותג עם גידול של 28.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומסירות של 17,821 רכבים חדשים (ועוד 529 מוניות). קיה מחזיקה בשני דגמים המחזיקים במקום השני והשלישי בטבלת הדגמים הכי נמכרים בישראל – קיה פיקנטו וקיה ספורטאז' בהתאמה.
טויוטה שבמקום השלישי מסרה במחצית הראשונה של השנה 16,119 מכוניות חדשות, גידול של 4.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקום הרביעי אך רחוקה מהשלישייה המובילה נמצאת מאזדה, עם מסירות של 10,265 רכבים חדשים וגידול צנוע של 1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יש לציין שמאדה 2 החדשה שרק נחתה לאחרונה בישראל עדיין לא נכנסה להילוך מכירות גבוה, כך גם הדגמים המחודשים של מאזדה CX-5 ומאזדה 6. אל דגמים אלו יש להוסיף את מאזדה CX-3 החדש שינחת כאן בהמשך הנשה וצפוי לשלוט בסגמנט הקורסאוברים הקטנים. מאזדה אולי לא תיכנס השנה לשלישייה הראשונה, אך אין ספק שעד סוף השנה היא צפויה לצמצם משמעותית את הפער בינה לבין מובילות הטבלה.
עם סגירת המחצית הראשונה של השנה, מיצובישי עוקפת את סקודה ותופסת את המקום החמישי בטבלה עם מסירות של 9,184, גידול של 28.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יש לציין שאם היינו מחשיבים את שוק המוניות, סקודה (מקום שישי) הייתה שומרת על המקום החמישי שלה עם מסירות של 8,806 רכבים לשוק הפרטי/ליסינג ועוד 835 רכבים לשוק המוניות.
מבין 20 המותגים הראשונים בטבלה, רק שלושה מותגים רושמים ישירה לעומת התקופה המקבילה אשתקד ולא משתתפים בחגיגת המכירות כמו יותר המותגים. שברולט (מקום 12) רושמת ישירה חדה של 40.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, פולקסווגן (מקום 13) רושמת ירידה של 14.3% והונדה (מקום 14) עם ירידה של 30.8%. שברולט תוכל לשפר את המכירות כאשר תנחת כאן הספארק החדשה שהוצגה לאחרונה ולראשונה עבור השוק הישראלי תוצע גם עם תיבת הילוכים אוטו'. בהונדה מצפים לשני דגמים חשובים, הג'אז החדשה והונדה HR-V החדש, אך מדובר בשני דגמים יקרים יחסית לסגמנט בו הם מתחרים כך שלא ברור עד כמה יוכלו לשפר את נתוני המכירות של המותג. פולקסווגן השיקה לאחרונה מחירון חדש ותחרותי, את התוצאות שלו נוכל לראות רק בהמשך השנה.
בשוק היוקרה/פרימיום העסקים כרגיל, כלומר מצוינים ועם עלייה דו ספרתית אצל רוב המותגים. אודי מובילה את שוק היוקרה עם מסירות של 2,204 רכבים חדשים (עלייה של 20.4%), מרצדס ממשיכה בתנופה עם מסירות של 1,716 רכבים חדשים + 413 מוניות (עלייה של 40%), ב.מ.וו עם מסירות של 1,604 רכבים חדשים (עלייה של 67.6%), לקסוס עם מסירות של 831 רכבים חדשים (עלייה של 33%).
יצרן | 1-6.2015 | 1-6.2014 | שינוי | מוניות | |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 19061 | 18261 | 4.4% | |
2 | קיה | 17821 | 13874 | 28.4% | 529 |
3 | טויוטה | 16119 | 15378 | 4.8% | 11 |
4 | מאזדה | 10265 | 10152 | 1.1% | |
5 | מיצובישי | 9184 | 7131 | 28.8% | |
6 | סקודה | 8806 | 7669 | 14.8% | 835 |
7 | סוזוקי | 7805 | 7500 | 4.1% | |
8 | ניסאן | 6215 | 5625 | 10.5% | |
9 | סיאט | 5179 | 3236 | 60.0% | |
10 | רנו | 4579 | 4575 | 0.1% | 442 |
11 | סובארו | 4315 | 2345 | 84.0% | 2 |
12 | שברולט | 4178 | 7063 | 40.8%- | |
13 | פולקסווגן | 3391 | 3957 | 14.3%- | 52 |
14 | הונדה | 3353 | 4844 | 30.8%- | |
15 | סיטרואן | 3139 | 2743 | 14.4% | 136 |
16 | אופל | 2916 | 2493 | 17.0% | 27 |
17 | פיג'ו | 2741 | 2481 | 10.5% | 36 |
18 | פיאט | 2458 | 2373 | 3.6% | |
19 | אאודי | 2204 | 1831 | 20.4% | |
20 | מרצדס | 1716 | 1226 | 40.0% | 413 |
21 | ב.מ.וו | 1604 | 957 | 67.6% | |
22 | דאצ'יה | 1327 | 10 | ||
23 | פורד | 1188 | 6069 | 80.4%- | |
24 | לקסוס | 831 | 625 | 33.0% | |
25 | איסוזו | 817 | 712 | 14.7% | |
26 | וולוו | 576 | 544 | 5.9% | |
27 | ג'יפ | 442 | 348 | 27.0% | |
28 | מיני קופר | 374 | 205 | 82.4% | |
29 | אלפא רומיאו | 288 | 265 | 8.7% | |
30 | אינפיניטי | 246 | 65 | 278.5% | |
31 | קאדילאק | 205 | 233 | 12.0%- | |
32 | אם.ג'י | 144 | 0 | ||
33 | סאנגיונג | 117 | 234 | 50.0%- | 9 |
34 | לנד רובר | 93 | 97 | 4.1%- | |
35 | קרייזלר | 77 | 99 | 22.2%- | |
36 | יגואר | 33 | 38 | 13.2%- | |
37 | אבארט | 29 | 25 | 16.0% | |
38 | פורשה | 29 | 31 | 6.5%- | |
39 | סמארט | 20 | 9 | 122.2% | |
40 | דוד'ג | 11 | 39 | 71.8%- | |
41 | מזראטי | 6 | 7 | 14.3%- | |
42 | גרייט וול | 3 | 88 | 96.6%- | |
43 | לנציה | 2 | 16 | 87.5%- | |
44 | ביואיק | 0 | 31 | ||
45 | פיאג'ו | 0 | 17 | ||
סה"כ | 143907 | 135511 | 6.2% | 2502 |