שיא מסירות של כל הזמנים, 239,771 רכבים חדשים עלו על הכביש בשנת 2014. יונדאי הוא המותג הנמכר ביותר בישראל וטויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר.
חודש דצמבר האחרון אמנם היה החודש החלש ביותר בשנת 2014 עם מסירות של 10,447 מכוניות חדשות בלבד, אך גם זה לא עצר את שוק הרכב הישראלי מלקבוע את שיא המסירות של כל הזמנים עם 239,771 רכבים חדשים שנמסרו לאורך השנה, כך לפי דוח איגוד יבואני הרכב שפורסם היום (יום ב').
כן, למרות מבצע צבאי/מלחמה שנמשכה 50 יום, למרות תלונות על יוקר המחייה ומחירי המכוניות הגבוהים בישראל, שוק הרכב הישראלי מסכם את שנת 2014 כמוצלחת ביותר אי פעם, לפחות בכל הקשור למסירות רכב חדש. חלק מההצלחה הזו צריך לרשום לפעילות ערה של יבואני הרכב ומבול בלתי פוסק של מבצעי מכירות, דבר שלפני כמה שנים בלבד היה אירוע יוצא דופן. כל זאת לצד השחקן המשמעותי ביותר השנה, הריבית האפסית שאפשרה ליבואני הרכב להציע תכניות מימון אטרקטיביות במיוחד - רק תיקח.
כמו בשלושת השנים האחרונות (2011-2013), גם את 2014 יונדאי מסיימת ראשונה בטבלה כאשר בשנת 2014 יונדאי העלתה על הכביש 31,376 רכבים חדשים (963 בדצמבר). למרות זאת זו לא הייתה שנה מוצלחת במיוחד ליונדאי עם ירידה של 2.2% לעומת 2013. הסיבה העיקרית לכך היא צי רכבים וותיק יחסית שחלקו נמצא בסוף חייו או באמצעו. בשנה הנוכחית יונדאי תתחזק בשלושה דגמים חשובים במיוחד: יונדאי i20 החדשה, יונדאי i30 המחודשת וחשוב לא פחות, גם יונדאי ix35 החדש שיוצג בחודש מרץ הקרוב וצפוי לנחות אצלנו לקראת סוף 2015.
טויוטה שומרת על המקום השני בטבלה ומצמצמת משמעותית את הפער מיונדאי ועם מסירות של 27,384 רכבים חדשים השנה (1,312 בדצמבר) היא רושמת עלייה נאה של 20.2% לעומת 2013. כמו בכל השנים, הקורולה היא ביצת הזהב של טויוטה ועם מסירות של 13,694 יחידות מהדגם, היא אחראית לכ-50% מסך המכירות של טויוטה בישראל בשנת 2014 וכאמור, היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל.
קיה במקום השלישי מסיימת עוד שנה מצוינת למותג עם מסירות של 26,365 רכבים חדשים במהלך 2014 (גם 1,048 מוניות ברישוי עצמי) והיא רושמת לעצמה עלייה מרשימה של 25.7% לעומת 2013. לעומת טויוטה, ביצת הזהב של קיה היא הפיקנטו העירונית ממנה נמסרו השנה 10,670 יחידות – המכונית השנייה הנמכרת ביותר בישראל.
שנת 2014 היא שנת ההתאוששות של לאחר שפורד לקחה את המושכות בדלק מוטורס בשתניים האחרונות. מאזדה מסיימת את שנת 2014 במקום הרביעי עם מסירות של 17,090 רכבים חדשים (8,365 מאזדה 3) והיא רושמת לזכותה עלייה 61.8% לעומת 2013. שנת 2015 צפויה להסתיים כשנה מוצלחת עוד יותר למותג כאשר השנה ינחתו כאן שני דגמים חדשים הצפויים להיות רבי מכר, מאזדה 2 החדשה ומאזדה CX-3, זאת במקביל לדגמים המחודשים של מאזדה CX-5 ומאזדה 6.
סקודה שסוגרת את החמישייה הראשונה היא המותג האירופאי הנמכר בישראל המסיים את שנת 2014 עם מסירות של 14,289 רכבים חדשים (1,147 מוניות), עלייה של 8.6% לעומת 2013. סקודה תתחזק השנה בשני דגמים חשובים, הפאביה ןןן החדשה שתנחת כאן בקרוב ובמהלך המחצית השנייה תנחת כאן הסופרב החדשה. לא פחות חשוב, סקודה צפויה להציג השנה גם רכב פנאי חדש, גדול יותר מהיטי.
עוד מותגים שסיימו שנה מוצלחת הם: סוזוקי (מקום שישי) עם מסירות של 13,799 רכבים חדשים, עלייה של 25.6%, כאשר סוזוקי קרוסאובר החדש וה-SX4 הישן אחראיים לכ-8,200 מסירות. גם מיצובישי (מקום שביעי) עם שלושה דגמים צעירים (ספייס סטאר, אטראז' ואאטלנדר) סוגרת שנה מוצלחת במיוחד עם מסירות של 13,141 רכבים חדשים המסכמים עלייה של 107.5% לעומת 2013. שברולט (מקום שמיני) עם מסירות של 12,106 רכבים חדשים סוגרת שנה עם עלייה של 81.2%, סובארו (מקום 16) עם מסירות של 4,330 רכבים חדשים סוגרת שנה עם עלייה של 77.8% והונדה (מקום 11) סוגרת שנה עם עלייה של 19.4% עם מסירות של 8,427 רכבים חדשים.
מי שלא מרימים כוסית בישיבת הסיכום של 2014 הם: פורד עם ירידה של 35%, אופל עם ירידה של 19.2% וסיטרואן עם ירידה של 30.2%.
בשוק היוקרה היה שמח גם השנה, אאודי בראש עם מסירות של 2,568 רכבים חדשים ועלייה של 10.5%, מרצדס עם מסירות של 1,985 רכבים חדשים (ועוד 752 מוניות) ועלייה של 20%, ב.מ.וו עם מסירות של 1,733 רכבים חדשים ועלייה של 20.3%, לקסוס בשנת שיא למותג עם מסירות של 1001 רכבים חדשים ועליה של 75.6% וגם וולוו חותמת שנה עם עלייה של 33.5% ומסירות של 985 רכבים חדשים. בשנת 2014 נמכרו בישראל 7 מכוניות של פרארי ו-41 של מזראטי.