עם 1000 כ״ס וקו אדום ב-11,000 סל״ד, מנוע ה-V12 האוטמוספרי החדש של אסטון מרטין הוא אקרוד סיום מושלם למנועי הבעירה הפנימית מרובי הצילינדרים.
אסטון מרטין מציגה את מנוע ה-V12 האטמוספרי אשר ישרת את מכונית המסלול אסטון מרטין ואלקירי, אותה אסטון מרטין הציגה כקונספט בשנה שעברה. המנוע בנפח של 6.5 ליטר מייצר הספק מרבי של 1000 כ״ס.
המנוע פותח במשותף עם קוזוורט ואת ההספק המרבי שלו הוא משיג ב-10,500 סל״ד, את הקו האדום של המנוע תפגשו רק ב-11,000 סל״ד!. המומנט המרבי שמנוע ה-V12 מייצר עומד על 75.4 קג״מ ב-7,000 סל״ד, אך צריך לזכור כי הדגם יצויד במערכת עזר היברידית המיועדת לספק דחף חזק לזמן קצר בדומה למערכת KERS. ההספק הכולל של המערכת צפוי לעמוד על כ-1130 כ״ס.
בכדי לייצר מנוע כזה, המיועד לבלות את עיקר זמנו במרוצי סיבולת בקטגוריה LMP1, כל החלקים המרכיבים זכו לאופטימיזציה קיצונית, כולל שימוש בטיטניום וקרבון בחלקים שונים במנוע, לטובת הפחתת משקל ועמידות בעומסים גבוהים. משקלו של המנוע עומד על 206 ק״ג בלבד.
ואיך נשמע המנוע הזה? סימפוניה של פורמולה-1: