ליפמוטור C10
ליפמוטור C10 - קרוסאובר חשמלי גדול במחיר נגיש.
ליפמוטור C10
ליפמוטור C10 - קרוסאובר חשמלי גדול במחיר נגיש.

 לימוטור אינטרנשיונל, המיזם המשותף של ליפמוטור וקבוצת סטלנטיס לייצור ושיווק של דגמי ליפמוטור באירופה, החל לשווק את שני הדגמים הראשונים תחת המיזם המשותף: ליפמוטור T03 העירונית וליפמוטור C10 שהוא קרוסאובר חשמלי מסדר הגודל של BYD סיל U. עד לשנת 2027 ישווקו תחת המיזם באירופה שישה דגמים חשמליים שונים. 

 

פרסומת יונדאי וניו

באירופה לפחות, מחיר הדגמים נגיש ותחרותי מאוד ועומד על החל מ-75,000 שקל לדגם T03 שזה מחיר מקביל לזה של דאצ'יה ספרינג שהיא נחותה יותר בכל הקשור לטווח וביצועים והחל מ- 152,000 שקל לדגם C10 וזה מחיר שמציב את הדגם באירופה ישירות מול דגמים כגון BYD אטו 3 למרות שה- C10 דגם גדול ומרווח יותר משמעותית. האם התמחור התחרותי הזה יישמר גם כאן בישראל? נאלץ להמתין עוד מספר חודשים לתחילת השיווק (ע"י סמלת) אך אם התמחור אכן יהיה מול האטו 3 ולא מול הסיל U, לסמלת יהיה קלף חזק בשוק הרכב החשמלי. 

 

2024 ליפמוטור C10
מחיר תחרותי במיוחד.

ליפמוטור C10 מבוסס על פלטפורמת LEAP 3.0 שהיא פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית מפיתוח עצמי של ליפמוטור, פלטפורמה נשלטת תוכנה, וכיאה לרכב חשמלי מודרני תאי הסוללה מחוברים ישירות לשלדה ולחיסכון במשקל והגדלת הצפיפות האנרגטית. זה המקום להזכיר כי כמו דגמים אחרים רבים בשוק הסיני ליפמוטור C10 משווק בסין גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין אך זו לא תשווק באירופה, לפחות לא בשלב זה. 

 

ליפמוטור C10
טווח נסיעה של 420 קילומטר.

בשלב זה ליפמוטור C10 משווק באירופה עם יחידת הנעה חשמלית אחת בלבד, סוללת LFP בקיבולת של 69.9kWh ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ. השילוב הזה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.3 שניות, מהירות מרבית של 170 קמ"ש וטווח נסיעה של 420 ק"מ. אלו נתונים זהים לנתונים המוכרים לנו מהאטו 3 של BYD. בשוק הסיני הדגם משווק גם עם סוללת 53kW עם אך טווח של כ-310 ק"מ זה לא דגם שיזכה לביקוש מיוחד באירופה/ישראל. 

 

נקודת חולשה של הדגם נמצא בתחום הטעינה שכן לפחות בשלב זה הדגם מצויד במטען פנימי חד פאזי 6.6kW כך שטעינה ביתית של 30-80% אורכת 6.1 שעות וטעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 80kW בלבד כך שטעינה של 30-80% אורכת כחצי שעה. 

 

ליפמוטור C10 תא הנוסעים
מעל המצופה ברמת המחיר.

ליפמוטור C10 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי גדול למדי ועם אורך של 4739 מ"מ, רוחב של 1900 מ"מ, גובה של 1680 מ"מ ובסיס גלגלים של 2825 מ"מ הוא כאמור דומה בגודלו לדגמים כגון BYD סיל U, טסלה מודל Y ועוד, רק שכפי שהבנתם מדובר בדגם זול יותר משמעותית מדגמים אלו, לפחות באירופה. כמו בדגמים רבים מסין המתעדפים את המרווח במושב האחורי על חשבון נפח תא המטען, גם ל-C10 תא מטען קטן יחסית לגודלו של הרכב, רק 435 ליטר בלבד, ולמרות ההנעה האחורית אין כאן תא מטען קדמי על אף שיש לא מעט מקום להתקין אחד כזה.

 

2024 ליפמוטור C10
ליפמוטור C10.

ליפמוטור העניקה ל- C10 עיצוב מודרני ונעים לעין מהסוג שלא מנסה להמציא את הגלגל מחדש אלא פשוט מנסהלקלוע לטעם רחב כמה שניתן, כיאה לדגם שפונה לסגמנט הפופולרי ביותר בשוק הרכב. חלל תא הנוסעים מציג את האווירה המינימליסטית המוכרת לנו מדגמים רבים מסין, קצת כפתורים רב תפקודיים על גלגל ההגה וכל השאר כמעט נשלט דרך המסך המרכזי בגודל של "14.6, כאן גם כיוון פתחי המיזוג המוסתרים לאורך הדשבורד. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ולצד זה נמצא את כל האבזור שהתרגלנו לקבל מרכב סיני, כגון בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור סינטטי, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, שקעי USB מלפנים ומאחור, מערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים, תאורת אווירה עשירה שכאן גם יכולה להשתנות בהתאם לקצב המוזיקה, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, מפתח NFC או דיגיטלי, חישוקי "18 או "20, תאורת LED מלאה ועוד. 

 

הדגם מצויד במגוון של מערכות בטיחות מתקדמות ובחברה תכננו את הדגם מראש להשיג ציון בטיחות של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי NCAP, הדגם טרם נבחן כך שנאלץ להמתין לתוצאות מבחן הריסוק שיפורסמו בחודשים הקרובים. 

 

חוות הדעת על ליפמוטור C10 בסין חיובית מאוד וזה לא רק השילוב של רכב גדול במחיר נגיש יחסית, זו גם האיכות הכוללת שהיא מעבר למקובל ברמת המחיר הזו, מערכת המולטימדיה המתקדמת עם שבב קוואלקום מהיר ועוד, כל אלו הפכו את ה- C10 לקרוסאובר השלישי הנמכר ביותר בסין בסגמנט בו הדגם מתחרה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.