חטיבת M של ב.מ.וו חותמת את חגיגות היובל עם חשיפתה של ב.מ.וו 3.0 CSL החדשה, הומאז' למכונית שהתחילה את הכל לפני 50 שנה ובזכותה יש לנו את דגמי הביצועים M של ב.מ.וו שהם מופת לביצועים, ניהוג והנאה מנהיגה. ב.מ.וו 3.0 CSL תיוצר במהדורה מוגבלת במיוחד של 50 יחידות בלבד, נתון שהופך את הדגם לרכב לאספנים בלבד עם כיסים עמוקים.
ב.מ.וו 3.0 CSL החדשה מבוססת על ב.מ.וו M4 CSL, שגם היא הוצגה במסגרת חגיגות היובל של חטיבת M. בחזית נמצא את אותו מנוע S58, מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין-טורבו, אך בגרסה שהותאמה במיוחד לדגם עם הספק מרבי של 560 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ, זה 10 כ"ס יותר מדגם M4 CSL אך 10 קג"מ פחות במומנט.
את זה חטיבת M עשתה בכדי לקבל תגובה לינארית, מהירה ומדויקת יותר מהמנוע, בשביל זה לדוגמה היא גם התקינה במנוע גל זיזים קל יותר ולצד זה היא גם שדרגה את מערכת הקירור בכדי לעמוד בעומס ממושך גבוה יותר. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית אשר הותאמה לדגם במיוחד והנהג יניח את ידו על מוט הילוכים שעוצב בצורת רטרו בסגנון של מוט ההילוכים המקורי.
ההנעה בדגם אחורית בלבד והיא עוברת אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל M מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית המסוגל להעביר עד 100% מהמומנט לאחד הגלגלים מאחור. לצד זה נמצא בנוסף בולמי M אדפטיביים, מערכת M Traction Control המאפשרת בחירה מבין 10 דרגות התערבות של מערכת בקרת האחיזה/יציבות ומערכת בלימה קרמית כסטנדרט עם צלחות בלימה קדמית בגודל ענק של 400x38 מ"מ ואחוריות בגודל של 380x28 מ"מ.
כמו בדגם M4 CSL נוכל למצוא כאן מספר שדרוגים לטובת הפחתת משקל כמו מערכת פליטה מטיטניום, גג מקרבון, מכסה מנוע מקרבון, מושבי באקט עם גב מקרבון, תעלה מרכזית מקרבון, הסרה של המושב האחורי ועוד. דגם 3.0 CSL זכה לעוד מספר חלקים העשויים מחומרים אקזוטיים קלי משקל.
העיצוב החיצוני של ב.מ.וו 3.0 CSL החדשה נשען על הקונספט 3.0 CSL Hommage המרהיב שהוצג בשנת 2015, כולל ניפוחי הפח סביב הגלגלים, הכנף האחורית הגדולה, הגריל הקדמי, המוצלח יותר מזה של סדרה 4, מראות הצד ועוד. תא הנוסעים לעומת זאת זהה לחלוטין למוכר לנו מדגם M4 CSL, למעט מוט הילוכים והכיתוב בצד הנוסע (#01/50 עד #50/50) שיציין את מספר היחידה מתוך 50 היחידות של הדגם.