פורשה 718 קאיימן GT4 החדשה
פורשה 718 קאיימן GT4 החדשה.
פורשה 718 קאיימן GT4 החדשה
פורשה 718 קאיימן GT4 החדשה.

718 קאיימן GT4 ו-718 ספיידר הן גרסאות מכוונות מסלול המצוידות במנוע 4.0 ליטר אטמוספרי חדש בהספק של 420 כ"ס. מחיר הדגמים בישראל החל מ-795,000 שקל

 

פורשה מסירה את הלוט מעל דגמי הקצה החדשים שלה לדגמי ה-718: קאיימן GT4 ופורשה 718 ספיידר. כיאה לדגמי GT מכווני מסלול וחובבי נהיגה אמיתיים, גם דגמי ה-GT4 והספיידר עושים שימוש במנוע אטמוספרי המאפשר ניהוג מדויק של הרכב גם באמצעות הדוושה. שני הדגמים זמינים לרכישה בישראל, בהזמנה מיוחדת בלבד שכן לדגמים רשימת המתנה ומלאי מוגבל. 

 

מאחורי המושבים נמצא מנוע שישה צילינדרים אטמוספרי שטוח - 9A2 Evo - בנפח של 4.0 ליטר (לעומת 3.8 ליטר בדגמים היוצאים) המייצר הספק מרבי של 420 כ"ס, עם קו אדום ב-8,000 סל"ד, ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ המתקבל בין 5,000 ל-6,800 סל"ד. משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה, מנוע זה מספק בדגמים נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.4 שניות ומהירות מרבית של 301 קמ"ש בדגם הספיידר ו-304 קמ"ש בקאיימן GT4.

 

718 ספיידר החדשה
פורשה 718 ספיידר.

בפורשה מציינים כי לקוחות דגמי ה-GT של החברה מעדיפים תיבת הילוכים ידנית, אך אם תהיה דרישה מספקת לתיבת PDK היא תוכל להציע אופציה כזו בעתיד. למרות שמדובר במנוע המכוון לביצועים, פורשה התקינה במנוע מערכת לניתוק צילינדרים המאפשרת ניתוק אספקת הדלק לעד שני צילינדרים לטובת חיסכון בצריכת הדלק ומערכת הזרקת הדלק עושה לראשונה שימוש במזרקים פיזואלקטריים. מזרקים מתקדמים אלו מחלקים את תהליך ההזרקה לעד חמישה שלבים נפרדים, ובכך תורמים לתהליך שריפה יעיל ונקי. מערכת יניקה משתנה עם שני שסתומי תהודה (resonance valve) מבטיחה תחלופת גזים אופטימלית בצילינדרים.

 

קאיימן GT4
קאיימן GT4.

שני הדגמים זכו לעיצוב מעודכן וקרבי יותר שמטרתו העיקרית היא שיפור כוח ההצמדה ובפורשה מדווחים על הגדלת כוח ההצמדה ב-50% בדגם הקאיימן GT4 לעומת הגרסה הרגילה של הדגם. בדגם הספיידר אין כנף קבועה כמו בדגם ה-GT4 אך יש כנף נשלפת ודיפיוזר אחורי המשפרים את כוח ההצמדה מאחור. בשני הדגמים נמצא מערכת בולמים אדפטיבית בכיול מכוון מסלול המעניקה לדגמים הנמכת מרכב של 30 מ"מ לעומת הדגמים הרגילים.

 

718 ספיידר החדשה
718 ספיידר החדשה.

שיפורים אלו, ורבים נוספים אחרים, אפשרו לדגם לקצר ב-10 שניות את זמן ההקפה של מסלול הנורבורגרינג לעומת ה-GT4 הקודמת. את הקאיימן GT4 ניתן לשדרג עם חבילת Clubsport המוסיפה קשת התהפכות, מושבי באקט עם 6 נקודות עיגון לחגורות הבטיחות ותושבת למטף כיבוי.

 

עדכון: מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי שני הדגמים זמינים כבר כעת לרכישה בישראל. פורשה 718 קאיימן GT4 מוצעת במחיר של 815,000 שקל והיא כוללת כסטנדרט מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה, חישוקי "20, שמשה קדמית בכהות מדורגת, גימור אלומיניום מוברש, מולטימדיה עם APPLE CARPLAY, חיישני חניה אחוריים עם מצלמה וכמובן מנוע 4.0 ליטר אטמוספרי בהספק של 420 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית.  את ה-718 ספיידר, עם אבזור דומה, תוכלו לרכוש במחיר של 795,000 שקל. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.