לאחר שחשפה מוקדם יותר השנה את העיצוב החיצוני והפנימי של ה-GV60, ג'נסיס חושפת את כל הפרטים על הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון שלה אותה נפגוש בישראל במהלך החודשים הקרובים. מג'נסיס ישראל נמסר כעת כי את ה- GV60 נפגוש בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2022.
ג'נסיס GV60 מבוסס על אותה פלטפורמת E-GMP הייעודית לרכבים חשמליים המשמשת כיום את האיוניק 5 ואת קיה EV6. ג'נסיס תשווק את ה- GV60 בדגמי הנעה אחורית, כפולה וכן בדגם ביצועים וכל גרסאות הדגם מצוידות בסוללה בקיבולת של 77.4kWh. כמו באיוניק 5 לדגם יכולת טעינה מהירה במיוחד המאפשרת טעינה של 10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 18 דקות.
לג'נסיס GV60 אורך של 4,515 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,580 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,900 מ"מ, כלומר הוא קצר ב-120 מ"מ משמעותיים מהאיוניק 5, הוא גם נמוך יותר ועם בסיס גלגלים המקביל לזה של קיה EV5 וקצר ב-100 מ"מ מזה של האיוניק 5.
את הגרסאות הסטנדרטיות של ה- GV60 תוכלו לרכוש עם הנעה אחורית 225 כ"ס ו-35.7 קג"מ וטווח נסיעה של 451 ק"מ או עם הנעה כפולה 314 כ"ס ו-61.7 קג"מ וטווח נסיעה של 400 ק"מ. נתוני ההספק קצת שונים מאלו של האיוניק 5 אך בשורה התחתונה אלו אותן יחידות הנעה בשינויים קלים. ג'נסיס לא חושפת את נתוני הביצועים של דגמים אלו אך כמו באיוניק 5 ניתן לצפות לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות ו-5.2 שניות בהתאמה.
מעל דגמים אלו ג'נסיס מציעה גרסת ביצועים לדגם עם שני מנועים חשמליים בהספק של 215 כ"ס האחד, ההספק הכולל של המערכת עומד על 430 כ"ס והמומנט המרבי על 61.7 קג"מ. לדגם זה טווח נסיעה של 368 ק"מ - יש לציין כי כל נתוני הטווח בשלב זה הם הערכה בלבד. דגמי הביצועים מצוידים במצב "בוסט" המופעל בלחיצת כפתור על גלגל ההגה, במצב זה ולמשך של 10 שניות מתקבל הספק מרבי של 483 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ ולפי ג'נסיס, זה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות.
בנוסף לביצועים בקו ישר, לדגם הביצועים יש מצב דריפט בו מערכת ההנעה ובקרת היציבות מאפשרות חופש תנועה גדול יותר לסיבוב של הציר האחורי לעומת הציר הקדמי וכך להיכנס למצב היגוי יתר נשלט - דריפט. ג'נסיס לא מציינת האם במצב זה יש גם ניתוק מוחלט של בקרת היציבות.
דגמי ג'נסיס GV60 מצוידים בדיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית e-LSD ובולמים אדפטיביים הנשלטים ע"י מערכת העושה שימוש במצלמה הקדמית ובמערכת הניווט בכדי להתאים מראש את קשיחות הבולמים לפני המפגש עם מפגע בדרך, כמו פס האטה לדוגמה. הדגמים המצוידים בהנעה כפולה כוללים את מערכת DAS המאפשר לנהג לבחור בין הנעה אחורית או כפולה, במצב הנעה אחורית ההנעה הקדמית מנותקת לחלוטין מהגלגלים לטובת שיפור צריכת האנרגיה.
ג'נסיס GV60 מצוידת במערכת סינון רעשים אקטיבית לשדרוג חווית הנסיעה השקטה ברכב חשמלי, אך אם הנסיעה שקטה מדי עבורכם, ג'נסיס פיתחה סאונד דיגיטלי e-ASD המאפשר בחירה מבין מספר סוגי סאונד המדמים סוג של הנעה ונשמעים דרך מערכת השמע של הרכב - אופציה למערכת מבית B&O עם 17 רמקולים.
ג'נסיס ציידה את הדגם במערכת המספקת לנהג תצוגה על מצב הטמפרטורה של הסוללה כך שלפני שהוא ניגש לעמדת טעינה מהירה הוא יוכל לראות האם הסוללה כבר הגיעה לטמפרטורה אידיאלית בכדי לקצר זמני טעינה ולהשיג טעינה אופטימלית. המערכת מציגה על המפה את עמדת הטעינה המהירה שנסיעה עד אליה תאפשר לסוללה להגיע לאותה טמפרטורה אידיאלית. טעינה איטית AC בדגם אפשרית באמצעות מטען 11kW וכמו באיוניק 5 לדגם יש יכולת V2L המאפשרת לחבר מתאם לשקע הטעינה ולהפעיל כך מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של עד 3.6kW.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית של הדגם מאפשרת בחירה מבין מספר מצבים, כולל נהיגה בדוושה אחת ומצב אוטומטי המפעיל את המערכת גם בהתאם למידע המתקבל מהמצלמה הקדמית ומערכת הניווט.
תא הנוסעים של ג'נסיס GV60 החשמלי הוא ללא ספק שדרוג משמעותי של איכות ועיצוב לעומת האיוניק 5 וה- EV6. את צמד המסכים שמול הנהג מפעילה מערכת ייחודית לג'נסיס (ccIC) וכמובן שנמצא את כל מה שפאשר לצפות לו ממערכת מודרנית, כולל אפליקציה סלולרית המאפשרת שליטה מרחוק על הרכב, עדכוני OTA, אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי ועוד. התצוגה העילית של הרכב מחוברת למערכת המולטימדיה כך שישנה תצוגה של מערכת הניווט, פעולת מערכות הבטיחות ועוד, מעבר למידע חיוני כמו מהירות ועוד. עדכוני OTA לרכב מאפשרים לג'נסיס לשנות ולעדכן לא רק את מערכת ההפעלה של המולטימדיה אלא גם את המערכות השולטות על ההנעה, ניהול הסוללה, הבלמים, ההיגוי, המתלים, כריות אוויר ומערכות הבטיחות המתקדמות.
על קורת B המרכזית מותקן חיישן NIR המאפשר כניסה לרכב באמצעות זיהוי פנים, החיישן הזה גם מפעיל אוטומטית את הפרופיל של אותו נהג וניתן לרשום עד שני נהגים. את הרכב ניתן לפתוח גם באמצעות טביעת אצבע או מפתח דיגיטלי חכם או באמצעות המכשיר הסלולרי.
לצד אבזור נוחות עשיר נמצא גם מערך עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מערכת ניווט עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, ניטור שטחים מתים בצידי הרכב כולל תיקוני היגוי במידת הצורך, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צומת, מערכת חניה אוטומטית כולל אפשרות להחנות את הרכב באמצעות מפתח הרכב או האפליקציה (רק לפנים/אחור), מצלמה היקפית עם מבט על ועוד ועוד.