ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה 2012 החדשה, המתחרה לאודי A7 ומרצדס CLS, נחשפת לראשונה בגרסת הייצור הסופי.
לקח ל-ב.מ.וו לא מעט שנים בכדי להציג מתחרה למרצדס CLS (בדור השני שלה כבר), אך עם החשיפה הרשמית של ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה 2012 החדשה, ב.מ.וו מצטרפת למשחק רכבי הסאלון 4 דלתות בתצורת קופה ותתחרה על הכיס של הלקוחות מול אודי A7, מרצדס CLS\ פאסאט CC החדשה ופורשה פאנאמרה.
את הקדימון לסדרה 6 גראן קופה, ראינו כקונספט בתערוכת בייג'ין ב-2010 עם דמיון רב לגרסת הייצור הסופי, אך יש לציין שהגרסה הסופית מוצלחת הרבה יותר בעיצובה מדגם הקונספט. אם נדייק יותר, סדרה 6 גראן קופה החדשה, היא למעשה גרסת הייצור של הקונספט CS מ-2007!.
ב.מ.וו מגדירה את סדרה 6 גראן קופה, כמכונית 4+1 ארבע דלתות, כלומר מכונית המיועדת לארבעה נוסעים (כמו שאר המתחרות) אך עם אפשרות לנוסע חמישי. לגראן קופה מידות של: 5,007 מ"מ אורך, 1,894 מ"מ רוחב, 1,392 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,986 מ"מ. הגראן קופה ארוכה ב-11 מ"מ מסדרה 6 קופה ולעומת סדרה 5 היא ארוכה ב-102 מ"מ, רחבה ב- 34 מ"מ ונמוכה ב-72 מ"מ.
עם תחילת השיווק, תוצע הגראן קופה (בארה"ב) בשלוש גרסאות: דגם 640i עם מנוע 3.0 ליטר טורבו שישה צילינדרים (N55) בהספק של 315 כ"ס בין 5,800-6,000 סל"ד ומומנט של 45.6 קג"מ במתקבל בין 1,300-4,500 סל"ד. עם מנוע זה מציעה הגראן קופה ביצועים של 5.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). צריכת הדלק של דגם זה עומדת על 12.8 ק"מ לליטר.
{youtube{drHCHbps5hw{/youtube}
מעל דגם 640i, ניצב דגם 650i, עם מנוע V8 כפול מגדשים (N63 משופר לעומת סדרה 6 קופה) בנפח 4.4 ליטר בעל הספק של 445 כ"ס בין 5,500-6,000 סל"ד (45 כ"ס+) ומומנט של 66.36 קג"מ (4.1 קג"מ+) המתקבל בין 2,000-4,500 סל"ד. עם מנוע זה מציעה סדרה 6 גראן קופה ביצועים של 4.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). צריכת הדלק של דגם זה עומדת על 11.3 ק"מ לליטר. ב.מ.וו מציעה את דגם 650i גם עם הנעה כפולה xDrive, אשר מציעה קיזוז של 0.1 שניות בזמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש.
כל הדגמים מצוידים בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ובנוסף בטכנולוגיית EfficientDynamics לחיסכון בצריכת הדלק הכוללת: מערכת עצור/סע, מערכת בלימה רגנרטיבית, שימוש בחומרים קלים ותכנון אווירודינאמי מתקדם.
סדרה 6 גראן קופה, כיאה למכונית סאלון עם אופי ספורטיבי, מצוידת במערך מתלים של עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור. הבולמים נשלטים אלקטרונית וכאופציה ניתן להוסיף ומערכת ייצוב של הציר הרוחבי (מוט מייצב נשלט אלקטרונית) ומערכת היגוי אקטיבית המאפשרת סיבוב הגלגלים מאחור. לנהג אפשרות לבחור בין חמישה מצבי נהיגה המשנים את עוצמת תגבור ההיגוי, מהירות העברת ההילוכים בתיבה, את התגובה לדוושת התאוצה, כיול הבולמים ועוד.
עיצוב הדשבורד של סדרה 6 גראן קופה, זהה לסדרה 6 קופה החדשה, עם מסך 10.3 אינץ' במרכז הדשבורד ושילוב של חומרים מהמעלה הראשונה בכל תא הנוסעים מה שאומר שהיא ככל הנראה תהיה יקרה מסדרה 7. מאחור, אמנם הקונסולה המרכזית נמשכת עד לספסל האחורי, כמו במרצדס CLS (ולא כמו באודי A7), אך בניגוד למרצדס, ב.מ.וו משאירה מקום תאורטי לנוסע נוסף ולא משתמשת בשטח זה עבור מחזיקי כוסות, אחסון ושליטה על בקרת האקלים.
עבור השוק האירופאי, תוצע סדרה 6 גראן קופה גם בגרסת דיזל 640d, עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים כפול מגדשים (VGT) בהספק של 313 כ"ס ב-4,440 סל"ד ומומנט של 64.24 קג"מ המתקבל בין 1,500-2,500 סל"ד. עם מנוע זה תאיץ הגראן קופה מ-0 ל-100 קמ"ש ב5.4 שניות עד למהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 18.18 ק"מ לליטר.