לאחר אין ספור הדלפות ותמונות ריגול, ב.מ.וו חושפת בבכורה עולמית את סדרה 2 קופה החדשה (G42) שבדור הקודם שלה הייתה אחת המכוניות החביבות ביותר על חובבי המותג וחובבי נהיגה, במיוחד בגרסאות הבכירות שלה, M240i וכמובן בדגם הביצועים M2.
לפני הכל, צריך להזכיר שבעוד שסדרה 1 החדשה (וגם סדרה 2 גראן קופה) עברה לפלטפורמת הנעה קדמית במקום אחורית, סדרה 2 קופה החדשה ממשיכה עם פלטפורמת הנעה אחורית (CLAR) כך שאם בעבר סדרה 2 הייתה פשוט גרסת מרכב שונה לסדרה 1, כעת מדובר בדגם נפרד לחלוטין.
העיצוב החיצוני החדש של סדרה 2 קופה לא מעורר מחלוקת כמו זה של סדרה 4 קופה החדשה, אך כמו מרבית העיצובים החדשים של ב.מ.וו הוא הוא עדיין דורש הסתגלות, במיוחד לעיצוב המוחצן מאוד של דגם הביצועים M240i החדש שזכה לקצת יותר מידי חלקים בשחור מבריק המוזילים את המראה. יחד עם זאת, מדובר באבולוציה מוצלחת לדגם שללא ספק היה אחד היותר יפים ומוצלחים של החברה.
סדרה 2 קופה החדשה, כצפוי, גדולה יותר מהדגם אותו היא מחליפה, באופן די משמעותי, ועם אורך של 4547 מ"מ, רוחב של 1839 מ"מ, גובה של 1392 מ"מ ובסיס גלגלים של 2741 מ"מ היא ארוכה יותר ב-109 מ"מ, רחבה יותר ב-66 מ"מ, נמוכה יותר ב-25 מ"מ ולבסיס גלגלים נוספו 51 מ"מ. למרות מרכב 2 דלתות סדרה 2 קופה היוצאת נחשבה לרכב ספורטיבי שימושי יחסית, עם הגידול במידות היא שומרת ומשדרגת את התחום הזה, כך גם תא המטען המציע נפח שימושי של 390 ליטר.
תא הנוסעים של סדרה 2 קופה החדשה מציג קפיצת מדרגה משמעותית של איכות וטכנולוגיה לעומת הדגם היוצא ולא, אתם לא מתבלבלים שכן הדשבורד של סדרה 2 קופה החדשה נלקח בשלמותו מסדרה 3. את ההבדל בין הדגמים נמצא בעיצוב השונה לדלתות שגם זכו לאלמנט תאורת אווירה ייחודי המעניק לתא הנוסעים אווירה צעירה יותר ופחות "רצינית" לעומת סדרה 3 או 4. בדגמי הבסיס נמצא לוח מחוונים חצי אנלוגי, כמו בסדרה 1, ומולטימדיה "8.8 עם מערכת iDrive 7, ברמות הגימור הגבוהות יותר נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך "10.25 למערכת המולטימדיה. מערכת המולטימדיה תומכת כעת כסטנדרט בחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אלו משולבים באופן מלא במערכת כך שניתן להציג מפות גוגל, לדוגמה, גם בלוח המחוונים וגם בתצוגה העילית.
ברשימת האבזור נוכל למצוא בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, תאורה ראשית LED אדפטיבית, כניסת נוחות, מפתח חכם, תאורת אווירה, אור גבוה אוטומטי, מראות מתכהות אוטומטית, חישוקי "18 או "19, חימום למושבים וגלגל ההגה, מושבים חשמליים עם זכרונות וכיוון לתמיכת הצד, הגב והירכיים, מפתח דיגיטלי באמצעות המכשיר הסלולרי (NFC) אך כרגע רק למכשירי אייפון, תפעול קולי טבעי, עדכוני OTA למערכת ועוד שלל שירותי רשת מתקדמים שכרגיל, לא יהיו זמינים בישראל. כל הדגמים מצוידים בגלגל הגה ספורט, תקרה כהה, ובמושבי M Sport בריפוד עור מלאכותי משולב באלקנטרה ותפירה קונטרסטית בכחול, דגם השישה צילינדרים מצויד במושבי M חשמליים עם משענת ראש אינטגרלית וריפודי עור אמיתי.
סדרה 2 קופה החדשה - מנועים וביצועים:
בשלב זה ב.מ.וו מציגה את סדרה 2 קופה החדשה בארבעה דגמים, שני דגמים עם מנוע 4 צילינדרים 2.0 ליטר טורבו בנזין B48, דגם דיזל אחד וכמובן הדגם המעניין ביותר, דגם הביצועים M240i xDrive החדש המצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו (B58) הפעם עם הספק מרבי של 374 כ"ס, תוספת ש 34 כ"ס לעומת הדגם היוצא. דגם M240i מוצג בגרסת הנעה כפולה xDrive בלבד ובשלב זה אנחנו לא יודעים לומר האם בכוונתה של ב.מ.וו להציג גם גרסת הנעה אחורית לדגם או שאת זה היא שומרת ל- M2 הבאה בלבד. כמו בדגם היוצא, כל המנועים משודכים לתיבת ה-8 הילוכים האוטומטית המעולה של ZF.
ב.מ.וו 220i קופה: מנוע 2.0 ליטר טורבו המפיק 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ (לעומת 29.6 קג"מ בדגם היוצא), 0-100 קמ"ש ב- 7.5 שניות (7.2 שניות בדגם היוצא), מהירות מרבית של 236 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של כ-15.9 ק"מ לליטר. משקל עצמי: 1490 ק"ג.
ב.מ.וו 230i קופה: מנוע 2.0 ליטר טורבו המפיק 255 כ"ס ו-40.8 קג"מ, 0-100 קמ"ש ב- 5.7 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
ב.מ.וו M240i xDrive קופה: מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו המפיק 374 כ"ס ו-51 קג"מ, 0-100 קמ"ש ב- 4.3 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 12.3 ק"מ לליטר. משקל עצמי: 1690 ק"ג.
ב.מ.וו 220d קופה: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל, עם מערכת מיקרו-היברידית 48V, המפיק 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ, 0-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, מהירות מרבית של 237 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 21.3 ק"מ לליטר. משקל עצמי: 1570 ק"ג.
עדכון: ב.מ.וו מוסיפה בקיץ 2022 את דגם M240i הנעה אחורית עם אותו מנוע שישה צילינדרים אך עם הנעה אחורית בלבד כמובן, יותר הנאה אך נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.7 שניות. נוסף גם דגם בסיס חדש 218i עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ המספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות.
ב.מ.וו מציינת כי סדרה 2 החדשה מציעה שדרוג משמעותי בתחום הדינאמי בזכות שלדה קשיחה יותר (ב-12%), מפסק סרנים רחב יותר, כיול שונה לזוויות המתלים, שימוש נרחב יותר בחלקי אלומיניום במתלים להפחתת המשקל הבלתי נתמך, חלוקת משקל של כ- 50:50, בולמים חדשים המשנים את קשיחותם לפי מידת השקיעה, אותם ניתן לשדרוג לבולמי M אדפטיביים, ועוד. מערכת ההנעה הכפולה של דגם M240i היא בעלת תעדוף ברור לציר האחורי וכל עוד זה לא נדרש, כל הכוח עבור אל הגלגלים האחוריים בלבד. דגם זה מצויד בנוסף נמצא מאחור גם דיפרנציאל מוגבל החלקה M Sport נשלט אלקטרונית המחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים בהתאם למצב האחיזה של כל גלגל.
דגמי הבסיס מצוידים בחישוקי "17 עם צמיגי 225/50, מכאן ניתן לעלות לחישוקי "18 עם צמיגי 225/45 מלפנים ו-255/40 מאחור או חישוקי "19 וצמיגי 225/40 מלפנים ו-255/35 מאחור. דגם M240i xDrive מצויד כסטנדרט בחישוקי "19 עם צמיגי 225/40 ומכאן ניתן לשדרג לצמיגים במידות של 225/45 מלפנים ו-255/40 מאחור או 245/35 מלפנים ו-255/35 מאחור - כמובן עם חישוקים עם אופסט ורוחב שונים.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור בחבילות שדרוג כמו M Sport Pro (סטנדרט בדגם M240i) המוסיפה מערכת בלימה משודרגת M Sport, חישוקי "19 במקום "18 עם צמיגי 225/40 מלפנים ו-255/35 מאחור, חבילת עיצוב (השחרה) M Shadow Line, ספוילר אחורי, מערכת שמע של Harman Kardon עם 14 רמקולים, גרסת ספורט של תיבת ההילוכים עם בקרת יציאה מהמקום, חגורות בטיחות בעיצוב M ועוד. על כל זה ניתן להוסיף חלקים מבית M Performance, כמו מראות הצד הספורטיביות של דגם M240i.
כמו בכל דגמי ב.מ.וו גם כאן נוכל למצוא מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, למעשה כל מה שנוכל למצוא בסדרה 3 נוכל למצוא גם כאן, כולל כמובן בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ותמיכה בחציית צומת, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור ועוד.