ב.מ.וו M8 החדשה מצוידת במערך שליטה ותצוגה חדש על המערכות הדינמיות המאפשר לראשונה, גם שליטה על כיול מערכת הבלימה.
בעוד זמן לא רב, ב.מ.וו תחשוף בבכורה עולמית את ה-M8 קופה וקבריולט, גרסאות הביצועים הקיצונית לדגמי סדרה 8 שיוצעו בגרסת בסיס ובגרסת קצה M8 Competition. בשלב זה, ב.מ.וו מספקת לנו הצצה על מערך השליטה הדינאמי החדש של ה-M8, הכולל לראשונה בדגמי M גם שליטה עם כיול מערכת הבלימה.
ב.מ.וו M8 החדשה תהיה הראשונה לקבל את המערך החדש אך בעתיד נמצא אותו בכל דגמי M השונים. מערך השליטה החדש נועד לפשט את השליטה על המערכות הדינמיות ברכב, במיוחד בעידן בו רכבים עמוסים במערכות בטיחות שונות. אם תיכנסו לתא הנוסעים של ב.מ.וו M5 הנוכחית, לצד מוט ההילוכים תמצאו 5 כפתורים: אחד לשינוי כיול הבולמים, שני לכיול המנוע, שלישי לכיול ההיגוי רביעי לכיול צליל צינור המפלט ורביעי לניתוק בקרת היציבות. במערך החדש תמצאו רק שלושה כפתורים: כפתור M-MODE חדש, כפתור הגדרות (Setup) וכפתור שליטה על צליל צינור המפלט (השליטה על כיול תיבת ההילוכים נותרה על מוט ההילוכים).
כפתור M-MODE מגיע עם שלושה מצבי כיול מתוכנתים מראש: במצב הרגיל (ROAD) כל מערכות ההתראה והבטיחות פועלות במצב מלא. במצב ספורט (SPORT) מערכות סיוע אקטיביות מספקות רק התראה. מערכות בטיחות השולטות על הבלימה או ההיגוי מבוטלות, למעט מערכת הבלימה האוטונומית במקרה של סכנת התנגשות ומערכת הסיוע להתחמקות ממכשול. בנוסף, התצוגה בלוח המחוונים ובתצוגה העילית עוברת לתצוגת ספורט ייעודית. לחיצה נוספת על כפתור M-MODE תחזיר את מצב הנהיגה למצב ROAD הרגיל.
לחיצה רצופה למספר שניות על כפתור M-MODE ולחיצה נוספת במערכת iDrive לאישור, תכניס את המערכת למצב מסלול (TRACK). מצב זה זמין רק בדגם הקומפטישן (Competition) הבכיר ומיועד כשמו לנהיגת מסלול. במצב זה כל מערכות הנוחות והבטיחות מנוטרלות וכך גם מערכת השמע והמסך המרכזי. במצב זה, כיול כל המערכות הוא הקיצוני ביותר ובקרת היציבות מנוטרלת.
אם הנהג מעוניין בשליטה רבה יותר על כיול המערכות השונות, לחיצה עם כפתור ההגדרות (Setup) תאפשר לו שליטה על כיול של חמש מערכות שונות: היגוי (שני מצבי כיול), מנוע (שלושה מצבי כיול), בולמים (שלושה מצבי כיול), מערכת ההנעה הכפולה xDrive (הנעה כפולה, הנעה כפולה ספורט והנעה אחורית 2WD בלבד - רק כאשר בקרת היציבות מנותקת) ולראשונה כאמור, גם שליטה על כיול מערכת הבלימה.
השליטה על מערכת הבלימה, או ליתר דיוק התחושה/מושב בדוושת הבלימה, התאפשרה בזכות אינטגרציה של חלקי מערכת הבלימה השונים ליחידה אחת ושימוש במגבר בלם (בוסטר) חשמלי. הנהג יכול לבחור מבין שני מצבי כיול, Comfort או Sport, כאשר במצב ספורט הבלימה חדה ומיידית יותר במהלך הראשון של הדוושה.
כמו ב-M5, גם ב-M8 הנהג ימצא על גלגל ההגה שני כפתורי M שבכל אחד מהם ניתן לשמור מצב כיול מסוים המועדף על הנהג.