רק לאחרונה ב.מ.וו הודיעה על רכישה מלאה של סדנת אלפינה (Alpina) וכעת החברה מציגה את האלפינה B4, גרסת אלפינה ייחודית לסדרה 4 גראן קופה שאם תרצו, היא פשוט סוג של M4 גראן קופה.
בחזיתה של ב.מ.וו אלפינה B4 נמצא את מנוע S58 המשמש את כל דגמי הביצועים של החברה כמו M3 החדשה לדוגמה. המנוע בנפח של 3.0 ליטר מייצר בעזרת שני מגדשי טורבו, ומספר שדרוגים מבית אלפינה, הספק מרבי של 495 כ"ס ומומנט מרבי של 74.4 קג"מ, זאת לעומת 510 כ"ס ו- 66.2 קג"מ בדגם M3 קומפטישן, כלומר קצת פחות הספק אך תוספת נכבדה למומנט המרבי המתקבל בין 2500 ל- 4500 סל"ד (2,750-5,500 סל"ד בדגמי קומפטישן).
המנוע מעביר את הכוח לכביש דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית (ZF 8HP76) ומערכת הנעה כפולה xDrive והתוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.7 שניות ומהירות מרבית של 301 קמ"ש. כל זה מושג על משקל לא קטן כלל של 1965 ק"מ.
מעבר למנוע המרשים אלפינה שינתה את זוויות המתלה הקדמי עם זווית קמבר שלישית של 1.25 מעלות יחד עם מוטות מייצבים שונים ובולמים אדפטיביים וקפיצים שהותאמו במיוחד לדגם. לרוב, אלפינה בוחרת בכיול שהוא חד יותר מזה של דגמים הרגילים אך נוח ומעודן יותר מזה של דגמי M הקיצוניים. על חישוקי ה-"20 של הדגם מולבשים צמיגי פירלי P ZERO בפיתוח ייחודי לדגם ובמידות של 255/35 מלפנים ו- 285/30 מאחור.
העיצוב החיצוני נשען על המוכר לנו מדגמי סדרה 4 גראן קופה הרגילים עם התוספות המוכרות של אלפינה כגון חישוקי גלגלים מרובי צלעות, מדבקת אלפינה לאורך הרכב ועוד. תא הנוסעים זהה כמובן למוכר לנו מדגמי סדרה 4 אך כיאה לאלפינה החומרים כאן עשירים יותר כגון ריפוד עור LAVALINA יוקרתי לגלגל ההגה ואופציה לריפוד המושבים בעור הזה בעלות של מעל ל-10,000 דולר. תאורת הכפתורים והתצוגה בלוח המחוונים הוחלפה לצבע ירוק אלפינה.
מחיר הדגם בשוק הגרמני עומד על החל מ- €91,800, מחיר מקביל למחיר של M3 קומפטישן.