2022 ג'נסיס GV70 חשמלי
ג'נסיס GV70 חשמלי.
2022 ג'נסיס GV70 חשמלי
ג'נסיס GV70 חשמלי.

ג'נסיס ממשיכה לחשמל את היצע הדגמים שלה ולאחר שהציגה מוקדם יותר השנה את ג'נסיס Electrified G80 כגרסה חשמלית למכונית הסאלון G80 ואת ג'נסיס GV60 שהוא קרוסאובר חשמלי ייעודי, היא חשפה הבוקר בתערוכת הרכב של גואנגזו את ג'נסיס Electrified GV70 החשמלי, גרסה חשמלית לקרוסאובר ג'נסיס GV70 שהושק השנה בישראל.

 

מג'נסיס ישראל נמסר כי ג'נסיס GV70 החשמלי ישווק בישראל במהלך המחצית השנייה של 2022. עוד לפני שנפגוש בדגם הזה בישראל, ג'נסיס ישראל תשיק במהלך הרבעון הראשון של 2022 את ג'נסיס GV60 החשמלי ואת ג'נסיס G80 החשמלית.

 

ג'נסיס GV70 חשמלי
טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW.

הדבר המעניין ביותר בג'נסיס GV70 החשמלי הוא העבודה שג'נסיס הצליחה להתקין בדגם את אותה טכנולוגיית הנעה חשמלית של פלטפורמת E-GMP זאת למרות שהדגם מבוסס על פלטפורמה שונה. המשמעות של זה, בין היתר, יכולת טעינה אולטרה מהירה 800V בהספק של עד 350kW המאפשרת טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 18 דקות בלבד. לא רק זה, לסוללה יכולת ​​V2L המאפשרת לחבר מתאם לשקע הסוללה ולהפעיל מכשירים חשמליים שונים בהספק של עד 3.6kW. 

 

ג'נסיס GV70 חשמלי
ג'נסיס GV70 אלקטריפייד.

ג'נסיס GV70 EV ישווק בגרסת הנעה כפולה בלבד המשלבת שני מנועים חשמליים בהספק של 215 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ האחד כך שההספק הכולל הקבוע עומד על 430 כ"ס והמומנט המרבי על 61.7 קג"מ. במיקום מוזר על גלגל ההגה הנהג נמצא כפתור "BOOST", לחיצה עליו כאשר הרכב במצב נהיגה ספורט תעלה למשך זמן מוגבל את ההספק המרבי ל-483 כ"ס ואת המומנט המרבי ל-71.3 קג"מ. מצב זה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.2 שניות.

 

הסוללה שבדגם מציעה קיבולת של 77.4kWh ולפי ג'נסיס טווח הנסיעה של הדגם עומד על כ-400 ק"מ בתקן הקוריאני, מדובר בתקן מחמיר יותר (ומציאותי יותר) מתקן WLTP המוכר לנו בו הטווח של הדגם צפוי לעמוד על כ-450 ק"מ. 

 

ג'נסיס GV70 חשמלי
מערכת סינון רעשים אקטיבית לנסיעה שקטה עוד יותר.

ג'נסיס ציידה את הדגם במערכת DAS המאפשרת ניתוק מלא של אחד המנועים מהגלגלים לטובת חיסכון באנרגיה. ג'נסיס פיתחה עבור הדגם מערכת בקרת הנעה e-Terrain לנהיגה על משטחים שונים וציידה את הדגם כסטנדרט במערכת סינון רעשים אקטיבית מתקדמת (RANC) בכדי לאפשר נסיעה שקטה במיוחד ובמערכת Pre-view ECS העושה שימוש במצלמה הקדמית שסורקת את הכביש לפני הרכב ומתאימה את כיול הבולמים מראש. בנוסף ועבור הגרסה החשמלית של ה- GV70, ג'נסיס חיזקה את השלדה של הדגם כך שהיא קשיחה יותר ב-24%, חלק מהחיזוקים האלו נועדו לשמור על הסוללה במקרה של תאונה. 

 

ג'נסיס GV70 חשמלי
ג'נסיס GV70 חשמלי.

הדגם זכה למספר עדכונים ויזואליים קלים, כמו גריל קדמי אטום ובתא הנוסעים נמצא גלגל הגה עם אותו כפתור BOOST בין החישורים התחתונים ומנופים מאחורי ההגה המאפשרים שליטה על העוצמה של מערכת הבלימה הרגנרטיבית.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.