פורד פוקוס החדשה שתגיע במהלך שנת 2011 לישראל מציגה כמה חידושים מעניינים, כולל מפתח חכם עם בקרת הורים המגבילה את מהירות הרכב.
פורד פוקוס החדשה תגיע לישראל לקראת סוף שנת 2011 תחילת 2012. אנחנו כנראה לא נזכה לרוב החידושים, אלא אם השוק המוסדי אכן יצטמצם לגודל סביר של 40% ואז התחרות על ליבו של הצרכן הפרטי תאלץ את דלק מוטורס להביא גם את הגרסאות היותר מאובזרות. אז נוכל להנות מחידושים שיש לפוקוס 2011 להציע לעומת המתחרות.
התנהגות כביש וביצועים:
היגוי ווקטורי
פורד פוקוס, מאז שהגיחה לאוויר העולם ב-1998, הייתה ועודנה אמת המידה לאומנות השילוב בין נוחות נסיעה והתנהגות כביש טובה ובעיקר מהנה. הפוקוס החדשה, לא פוסחת על הפרק הזה אלא רק מחזקת אותו. בתחום הביצועים, מעבר למנוע ה- 1.6 ליטר Ecoboost החדש בהספקים של 150 ו-180 כ"ס ותיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים, פורד מוסיפה לכל דיגמי הפוקוס "היגוי ווקטורי" שבדומה לדיפרנציאל מוגבל החלקה, מעביר את המומנט לגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר. מערכת זו פועלת על בסיס מערכת בקרת היציבות ובולמת גלגל פנימי בסיבוב לפני איבוד אחיזה. מערכת כזו נמצאת בדגמי הספורט של פולקסווגן כמו בגולף GTI למשל.
היגוי חשמלי מתקדם
הפוקוס החדשה עושה שימוש בתגבור חשמלי מלא להיגוי (EPAS). ידוע הדבר שהגאים עם תגבור חשמלי מלא, אמנם תורמים לחיסכון בצריכת הדלק וגם זולים יותר לייצור ואחזקה, אך יוצרים תחושה מעורפלת לרוב ואינם יודעים להעביר לנהג את הנעשה בין הגלגלים לכביש. ההיגוי בפוקוס החדשה, ישתנה לפי המהירות, כלומר קל בעיר ובמהירויות נמוכות וכבד יותר ומדויק יותר במהירויות גבוהות. בנוסף לכך, פורד מוסיפה להיגוי מערכת פיצוי המודדת את פקודת ההיגוי של הנהג ומפצה במקרים שתנאי השטח גורמים לשינוי בהיגוי כגון בכביש עם משטח לא אחיד או רוח צד קבועה.
בגרסאות האבזור הגבוהות "טיטניום" המתלים מכוילים לכיוון הספורטיבי יותר יחד עם חישוקי 18 אינצ' גדולים וצמיגי נמוכי חתך. עד כמה הכל, ובעיקר המעבר להיגוי חשמלי מלא יעבוד יחדיו בהשוואה לפוקוס המוחלפת? רק בנסיעת מבחן נוכל לדעת איך הכל מתורגם לכביש, אך אין ספק שפורד לא מוותרת על על מה שהפך את הפוקוס לאחת המשפחתיות הנמכרות ביותר באירופה.
חידושים וגדג'טים:
מפתח הורים:
ברמות האבזור הגבוהות, פורד מציידת את הפוקוס במפתח חכם “MyKey” (כרטיס חכם), שמעבר לכניסה והתנעה ללא מפתח, מאפשר להורים ליצור מפתח אשר יכול להגביל את מהירות הנסיעה של הרכב עד למהירות של 130 קמ"ש. עוד מאפשר המפתח, להגביל את עוצמת הקול של מערכת השמע עד ל-44% מהעוצמה המרבית, התראה על מצב מיכל הדלק כאשר נותר טווח נסיעה של כ-120 ק"מ. המפתח גם מאפשר ליצור צליל התראה לפי מהירות הנסיעה שההורה קובע שלא פוסק עד לנסיעה מתחת לאותה המהירות ובנוסף, ניתן לכוון את מערכת תזכורת חגורת הבטיחות שתמנע ממערכת השמע להידלק כל זמן שהנהג לא חגור.
מערכת סיוע בחניה:
מערכת הסיוע בחנייה דומה לזו המוכרת לנו בסקודה סופרב, שלפי פורד, מערכת זו מהירה פי שתיים ממערכות דומות אחרות. המערכת תומכת רק בחניה במקביל למדרכה, לעומת זו שהוצגה בפאסאט החדשה המסוגלת לסייע גם בחנייה בניצב למדרכה.
ישנם חידושים נוספים כגון MyTouch Ford הכוללת מסך מגע בגודל 8 אינצ' לשליטה על מערכות הרכב והמולטימדיה וכן Voice-activated SYNC המאפשרת תפעול קולי של הסלולרי או נגן MP3, קבלת הדרכת ניווט קולית פניה אחר פניה עד הגעה ליעד ועוד, אך מערכות אלו ימצאו רק בשוק האמריקאי. למרות זאת, עדיין תהיה אפשרות לתפעול קולי של הטלפון הסלולרי בחיבור Bluetooth
בטיחות:
בתחום הבטיחות, פורד רוצה להיות מובילת סיגמנט המשפחתיות ותציע מערכות שלרוב נמצאות ברכבים יקרים בהרבה. הראשונה שבהן היא מערכת למניעת התנגשות במהירויות נמוכות של עד 30 קמ"ש בדומה לזו המוכרת מהוולוו XC60. עוד ברשימה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם התראה על אפשרות להתנגשות והפעלת הבלמים (להסבת תשומת לב הנהג, לא לעצירה מלאה), זיהוי תמרורים ומתן התראה בהתאם, תאורה קדמית אדפטיבית, זיהוי והתראה על מכשולים בנקודות מתות, תזכורת לחגורת הבטיחות גם מאחור (למה לא עשו את זה עד היום?), מערכת התרעה על סטייה מנתיב