הפריוס פלאג-אין החדשה, שתשווק כטויוטה פריוס פריים, משופרת משמעותית מהדגם היוצא, מציעה נסיעה חשמלית במהירות של עד 135 קמ"ש ולטווח של עד 50 ק"מ.
טויוטה חושפת בתערוכת ניו יורק 2016 את הפריוס פלאג-אין החדשה, הדור השני של הפריוס הנטענת שתשווק תחת השם פריוס פריים (Prime) והמציגה שיפור משמעותי לעומת הפריוס PHEV היוצאת בתחומים החשובים של טווח הנסיעה חשמלי והמהירות המרבית האפשרית בנסיעה על בסיס הסוללה בלבד.
הפריוס פלאג-אין החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה של טויוטה, כמו הפריוס החדשה, אך בניגוד לדור הקודם שהיה פחות או יותר פריוס עם סוללה גדולה יותר, הדור החדש של הפריוס פלאג-אין זוכה לעיצוב שונה למדי לחזית ולירכתיים ולמעשה, הפריוס פלאג-אין החדשה דומה יותר בעיצובה לטויוטה מיראי, מכוניות המימן הסדרתית של טויוטה, ופחות לפריוס החדשה.
תא הנוסעים של הפריוס פלאג-אין החדשה כבר נושא דמיון רב יותר לפריוס, אך גם כאן טויוטה לא התעלצה וחידשה לחלוטין את עיצוב הקונסולה המרכזית וזאת בכדי לפנות מקום למסך מרכזי HD, ייחודי לדגם, שהוא למעשה טאבלט בגודל של “11.6. הכפתורים לשליטה על השמע והמיזוג בצידי המסך הם אמנם כפתורי מגע, שהם פחות נוחים מכפתרים פיזיים, אך טוב שבטויוטה לא וויתרו על אותם כפתורים למרות האפשרות לתפעל את כל אותן מערכות דרך מסך המגע המרכזי.
בעוד בפריוס PHEV היוצאת הסוללה הייתה למעשה שילוב של שתי סוללות, אחת נטענת חיצונית עבור נסיעה חשמלית ושנייה כמו בפריוס הרגילה, בזו החדשה ישנה סוללה אחת בקיבולת גדולה יותר של 8.8kWh ובטכנולוגיית ליתיום-יון מתקדמת יותר. לפי טויוטה, הסוללה תאפשר לדגם נסיעה חשמלית מלאה (במצב EV) במהירות מרבית של 135 קמ"ש ולטווח מרבי של כ-50 ק"מ – פי שניים מהדגם היוצא. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 71.4 ק"מ לליטר וטעינה מלאה של הסוללה משקע 240V דורשת זמן המתנה של כשעתיים ועשרים דקות.
מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם מבוססת על אותו מנוע 1.8 ליטר במחזור אטקינסון עם מחזור גזי פליטה EGR ובנצילות תרמית של 40% (במנוע רגיל הערך עומד על 25-30 אחוז) המוכר מהפריוס ההיברידית החדשה. טויוטה לא מציינת זאת, אך סביר להניח כי המנוע החשמלי המשודך אל מנוע הבנזין הוא אותו מנוע חשמלי המשרת את הפריוס הרגילה, עם הספק מרבי של 71 כ"ס ומומנט מרבי של 16.6 קג"מ.
גם כאשר הרכב פועל במצב היברידי רגיל, המערכת תמיד תעדיף לעשות שימוש בסוללה, במיוחד בנהיגה בעיר, לטובת חיסכון בצריכת הדלק. כמו בפריוס החדשה, גם כאן המנוע החשמלי הנוסף בדגם והמשמש כגנרטור, יכול בעת הצורך לסייע בזמן האצה. בניגוד לפריוס PHEV היוצאת, את הסוללה ניתן כעת להיטען בזמן נהיגה באמצעות רגנרציה של אנרגיית הבלימה – בין אם בלחיצה על דוושת הבלימה או בהעברת ידית ההילוכים למצב B כ"בלימת מנוע" בירידות.
כמו הפריוס הרגילה, גם הפריים משווקת עם תאורת LED מלאה, כולל זו הראשית, ועם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות (אופציה) כגון בלימה אוטו' עד 60 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, חניה אוטו', התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד. מערכת המולטימדיה החדשה, מעבר לדברים רגילים כגון ניווט, כניסות USB ועוד, מאפשרת גם רדיו אינטרנטי, תפעול קולי באמצעות SIRI של האייפון וכן אפליקציות ייעודיות לדגם עבור מכשירי אייפון.