טויוטה FCV, מכונית המימן החדשה של טויוטה תיכנס לייצור סדרתי בשנת 2015, תציע טווח נסיעה של 500 ק"מ ומנוע חמשלי בהספק של 135 כ"ס.
טויוטה חשפה היום (יום ג') לראשונה את טויוטה FCV קונספט, מכונית המימן הסדרתית הראשונה של טויוטה שתשווק באופן סדיר, החל משנת 2015, במספר מדינות נבחרות בעולם, בעיקר ביפן אירופה וארה"ב. את הופעת הבכורה העולמית תעשה ה-FCV בתערוכת טוקיו הקרובה שתיפתח ב-20 לנובמבר.
טויוטה FCV אמנם עדיין מוגדרת כקונספט, אך היא למעשה דגם טרום ייצור כך שבכל הקשור לעיצוב, דגם היצור הסופי לא יהיה שונה במיוחד ויישא את אותו עיצוב עתידני ומהריב של הקונספט. סביר להניח שגם הפריוס הבאה שתוצג בשנה הבאה, תישא עיצוב דומה למדי.
ה-FCV המבוססת על הפלטפורמה של לקסוס HS250h, היא מכונית גדולה למדי עם אורך של 4,870 מ"מ, רוחב של 1,810 מ"מ, גובה של 1,535 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,780 מ"מ. את תא הדלק המימני של ה-FCV, מזינים שני מכלי מימן בלחץ של 700 באר המותקנים בתחתית המרכב - בחלקו האחורי של הדגם. קיבולת המכלים עומדת על כ-5 ק"ג של מימן דחוס מה שיאפשר לפי טויוטה טוווח נסיעה מרבי מעל ל-500 ק"מ וזמן התדלוק יעמוד על פחות משלוש דקות.
תא הדלק מזין מנוע חשמלי בהספק של 135 כ"ס. לפי טיוטה, כאשר מכלי המימן מלאים לחלוטין, מערכת תא הדלק של ה-FCV תוכל לספק חשמל למשך כשבוע ימים לבית יפני ממוצע. טויוטה היא כמובן לא הראשונה להציג רכב מימן, אך המכשלה עד היום של כל רכבי המימן הייתה העלות שעמדה עד לפני מספר שנים על כמיליון דולר ליחידה וירדה בשנים האחרונות לכדי 100,000 דולר. טויוטה טוענת שהיא הצליחה להוזיל משמעותית את עלויות המערכת כך שמחירה של ה-FCV צפוי לעמוד על כ-$50,000 בלבד.