ב.מ.וו X5 xDrive40e מצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק כולל של 313 כ"ס המציעה טווח נסיעה חשמלי 31 ק"מ וצריכת דלק משולבת של 30.3 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו חושפת היום (א') לראשונה את ה-X5 xDrive40e בגרסת הייצור של הדגם, כשבועיים לפני שהדגם יוצג בבכורה עולמית בתערוכת הרכב של ניו יורק. ה- X5 xDrive40הוא גרסה ההיברידית פלאג-אין של רכב הפנאי המצליח של ב.מ.וו ולהוציא את מותג המשנה i של ב.מ.וו, זה הרכב ההיברידי פלאג-אין הראשון של המותג.
מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם משלבת בין מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 245 כ"ס למבין מנוע חשמלי קדמי המייצר 111 כ"ס ו-25.4 קג"מ המותקן בין מנוע הבנזין לתיבת ה-8 הילוכים אוטו' של הדגם המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת xDrive. ההספק הכולל של המערכת עומד על 313 כ"ס והמומנט המרבי על 45.9 קג"מ.
יחידת ההנעה הזו מסוגלת לספק בדגם ביצועים של 6.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, ביצועים זהים לדגם הדיזל הפופולרי xDrive30d של ה-X5. לדגם בורר מצבי נהיגה בעל 3 מצבים לבחירת הנהג: Auto eDrive – לניצול מרבי של המנוע החשמלי לטובת ביצועים, Max eDrive – לנסיעה על בסיס המנוע החשמלי בעיקר (עד למהירות של 120 קמ"ש) ומצב Save Battery השומר על טעינת הסוללה לטובת שימוש מאוחר יותר כגון בנסיעה עירונית שם השימוש בסוללה משפר משמעותית את צריכת הדלק.
את המנוע החשמלי מזינה סוללה בקיבולת של 9kWh המותקנת מאחור וגוזלת כ-150 ליטר מנפח תא המטען. לפי ב.מ.וו הסוללה מסוגלת לספק בדגם טווח נסיעה חשמלי מלא של 31 ק"מ ולסייע בהשגת צריכת דלק משולבת של 30.3 ק"מ לליטר. טעינת הסוללה באמצעות מטען ייעודי 3.5kW הפועל בזרם של 16 אמפר ובמתח של 230v תארך כ2 שעות ו-48 דקות.
המתחרה העיקרי כיום של ה-X5 xDrive40e הוא ה-Q7 החדש של אודי שהוצג לאחרונה. ל-Q7 מערכת הנעה היברידית פלאג-אין מבוססת מנוע דיזל בהספק כולל של 373 כ"ס, נתון תאוצה של 6.0 שניות 0-100 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 56 ק"מ. גם מרצדס צפויה להצטרף כבר בקרוב לתחרות עת היא תציג באותה התערוכה את ה-GLC החדש (המחליף למרצדס ML) הצפוי להיות מוצע עם מערכת הנעה דומה – היברידית פלאג-אין.