בעוד שבשוקי המערב טויוטה טרם נכנסה באופן מלא לשוק הרכב החשמלי, בשוק הסיני זה צורך קיומי ולכן טויוטה ממשיכה להציג דגמים חשמליים חדשים עבור שוק זה גם אם בקצב מתון יחסית ועם טכנולוגיה המבוססת בחלקה על מקורות מקומיים, כמו סוללות LFP של BYD לדוגמה, אך הפלטפורמה והמנועים מקורם בטויוטה.
בתערכות בייג'ין טויוטה חשפה את הקרוסאובר החשמלי הנאה bZ3X ולצידו את טויוטה bZ3C שהיא מכונית פאסטבק בסגנון קרוסאובר. בשלב זה מדובר רק בחשיפת העיצוב של הדגמים ללא פרטים טכניים כלל שכן השיווק מיועד רק לסוף השנה/תחילת השנה הבאה.
שני הדגמים המוצגים כעת מבוססים על שני דגמי קונספט אותם טויוטה חשפה בסין לפני כחצי שנה ושניהם שומרים באדיקות רבה על שפת העיצוב הנאה של דגמי הקונספט, שפת עיצוב אותה נפגוש גם בדגמים חשמליים אחרים שטויוטה מתכננת להשיק באירופה עד לסוף שנת 2026, שישה דגמים במספר. אחד מהם הוא הקרוסאובר העירוני החשמלי אורבן SUV שהוצג כקונספט בחודש דצמבר האחרון ומיועד לשיווק באירופה עוד השנה.
אנחנו לא יודעים לומר בשלב זה האם הקרוסאובר bZ3X מיועד לשיווק מחוץ לשוק הסיני, אך מכונית הפאסטבק bZ3C אכן מיועדת לשיווק באירופה במהלך שנת 2025.
חלל תא הנוסעים של הדגמים מציג שינוי דרמטי מהמוכר לנו מדגמי טויוטה הנוכחיים, נקי מאוד, הרמוני מאוד, מינימליסטי ומודרני, זה אמנם מה שהלקוח הסיני מצפה כיום לקבל מרכב חשמלי, כולל כמובן מסך מרכזי ענק, אך לא נתנגד שזו תהיה שפת העיצוב הפנימית של דגמי טויוטה גם בדגמים המיועדים לשוקי המערב, לפחות בכל הקשור לפן הויזואלי.
טויוטה אמנם תציג בשנים הקרובות מספר דגמים חשמליים חדשים, אך את המהפכה החשמלית שלה טויוטה תחל רק בשנת 2026, אז היא תחל לשווק רכבים על בסיס פלטפורמה נשלטת תוכנה חדש, מנועים חשמליים חדשים וסוללות בטכנולוגיה חדשה.
זה יתחיל עם דור חדש של סוללות ליתיום-יון שיאפשרו טעינה מהירה יותר וטווח נסיעה של מעל ל-800 ק"מ והחל משנת 2026-2027 טויוטה תחל לעשות שימוש בסוללות בסוללות LFP דו-קוטביות שהן הבשורה האמיתית שכן לפי החברה סוללות אלו יהיו זולות יותר ב-40% מהסוללות של טויוטה bZ4X, עם טעינה מהירה ב-30 דקות וטווח של מעל ל-600 ק"מ. עם סוללות אלו טויוטה תוכל לשווק רכבים חשמליים קטנים וזולים יחסית או "קורולה חשמלית" במחיר נגיש.